Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - فرماندهان مرزبانی شهرستان دشت آزادگان خوزستان و العماره عراق در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق کالا و حفظ امنیت مرزی منطقه تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مرزبانی و دریابانی خوزستان، در دیدار سرهنگ جهانگیر امیری فرمانده هنگ مرزی دشت آزادگان با سرتیپ 'سمیر' کلانتر مرزی منطقه العماره در پایانه مرزی شیب عراق، 2 طرف بر وحدت رویه و همبستگی مرزداران منطقه، برقراری نظم و امنیت در نوار مرزی، مبارزه با پدیده قاچاق و جلوگیری از تردد غیرمجاز اتباع 2 کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ امیری روز شنبه جاری، در راس هیاتی از معاونان و کارشناسان امور مرزی هنگ مرزی دشت آزادگان،به پایانه مرزی شیب عراق رفت و ضمن انعقاد این تفاهمنامه، به اتفاق فرماندهان مرزبانی العماره از بخش های مرزی این منطقه دیدن کرد.
پارسال فرماندهان مرزبانی دشت آزادگان و العماره عراق به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی که در جریان آن حدود 385هزار زائر از پایانه مرزی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز عازم کربلای معلی و نجف اشرف شدند، چند بار دیدار و گفت و گو کردند.
مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان 2 مرز رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی است.
پارسال همچنین حدود 400میلیون دلار کالای غیرنفتی از طریق پایانه تجاری چذابه به عراق صادر شد.
در یک دهه اخیر استانداران خوزستان و میسان عراق (با مرکزیت شهر العماره) چندین تفاهم نامه همکاری در زمینه های فرهنگی ، اقتصادی و آموزشی در اهواز و العماره امضا کردند.
6065/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خوزستان مرزباني العماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۳۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند