Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@18:37:30 GMT

ساری| ۲۴۷حفار غیرمجاز آثار تاریخی مازندران دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۳۶۱۰

ساری| ۲۴۷حفار غیرمجاز آثار تاریخی مازندران دستگیر شدند

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از دستگیری ۲۴۷ حفار غیرمجاز آثار تاریخی استان خبر داد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ناصر علی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد هماهنگی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: مازندران دارای آثار تاریخی و فرهنگی فراوانی بوده  که مهم‌ترین وظیفه ما حفظ و صیانت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی بوده که همه مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مشارکت مردمی در کنار ماموران یگان حفاظت نقش مهمی در حفظ آثار تاریخی و فرهنگی دارد که در ایام نوروز یگان حفاظت میراث فرهنگی آماده باش هستند.

علی‌نژاد با اشاره به انهدام 52 باندحفاری غیرمجاز در سال 95 در استان گفت: در سال 96 حدود  62 باند حفاران غیرمجاز و خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی در استان منهدم شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشت.

وی گفت: در این زمینه سال گذشته 247 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 222 نفر بومی و 25 نفر غیر بومی بودند و تحویل مراجع قضایی شدند.

علی‌نژاد افزود: اشیا کشف شده شامل سکه‌های دوره، ساسانی، اشکانی و سلوکی، کوزه،کاسه، بشقاب، مهره و دستبند بود که هزار و 98 قلم اشیا اصلی و 356 قلم بدلی بود.

وی گفت: 48 دستگاه فلزیاب از متخلفان کشف شدو آثار کشف شده پس از مراحل کارشناسی و اقدامات قضایی تحویل گنجینه میراث شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: امسال 72 هزار بازدید روزانه و شبانه و مانورهای عملیاتی توسط ماموران یگان حفاظت انجام شد.

علی‌نژاد بیان کرد: مردم استان می توانند اخبار مربوط به حفاری های غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی و خرید و فروش آثارتاریخی را به شماره‌های  01133391007 و 09116991007 گزارش دهند.

انتهای پیام/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج

 سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج