Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ پایگاه اینترنتی ایندیپندنت در مطلبی به بررسی تفاوت رویکردهای  جرج بوش با صدام  و دونالد ترامپ با کیم جونگ اون پرداخت و نوشت: پانزده سال پیش در چنین هفته ای، آمریکا با ادعای وجود ذخایر تسلیحات شیمیایی به عراق حمله کرد. جنگی که به جای نابودی سلاح های شیمیایی عراق، میلیون ها تن از مردم این کشور را هدف قرار داد و قطعنامه های سازمان ملل برای نشان دادن عمق استیلای ظلم و ستم بر مردم آن کافی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگی که به تاراج ثروت یک ملت  و مرگ میلیون ها نفر منجر شد. جنگی که رکورد جدید دروغگویی و فریب را برای مقامات آمریکا و غرب رقم زد.

جرج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا مانع از آغاز جنگ در عراق نشد و با طرح ادعایی مبنی بر وجود ذخایر سلاح های شیمیایی، هم به جاه طلبی های صدام، دیکتاتور سابق عراق پایان داد و هم زمینه تاراج ثروت ملی این کشور را فراهم کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز از آغاز ورود به کاخ سفید در سال 2016، به شیوه ای مشابه بر طبل جنگ با کره شمالی کوبید و همانطور که بوش با شعار «شوک و حیرت»، صدام را تهدید کرد، ترامپ نیز در اقدامی مشابه با «آتش و خشم» به تهدید کیم جونگ اون روی آورد. رئیس جمهور پیشین آمریکا، صدام را «دیوانه» خطاب کرد و ترامپ به رهبر کره شمالی صفت «مرد موشکی» داد. در حالی که رویکرد دو رئیس جمهور آمریکا در ابتدا به یک شکل پیش می رفت ولی در ادامه کاملا تغییر کرد.

برخی کارشناسان معتقدند کیم جونگ اون همان صدامِ ترامپ است (!) و ترامپ سعی دارد با همان سیاستی که بوش، به حکومت دیکتاتوری صدام پایان داد، از قدرت گرفتن کیم جونگ اون جلوگیری کند. با این حال، به نظر می رسد ترامپ از بوش باهوش تر است. او از تجربه روسای جمهور پیشین آمریکا درس گرفته است. حضور نظامی آمریکا در عراق اگر چه زمینه تاراج ثروت ملی این کشور را به دنبال داشت  ولی کشتار میلیون ها انسان بی گناه به لکه ای ننگ در دولت پیشین آمریکا تبدیل شد. ترامپ به خطای آمریکا در حمله به عراق پی برده است و به دنبال تکرار آن و منفورتر کردن چهره خود در آمریکا و سطح بین المللی نیست. او به دنبال دستاویزی برای اقدام مشابه  آنچه در عراق رخ داد علیه کره شمالی بود ولی در محاسبات خود وجه مشترکی بین صدام و کیم جونگ اون نیافت. ترامپ متوجه تفاوت قدرت  و متحدان کیم جونگ اون و صدام شد؛ تهدیدهای او واکنش متقابل پیونگ یانگ را به دنبال داشت و در نهایت او گزینه مذاکره را انتخاب کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دروغگویی رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا رسانه سلاح های شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت