Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بیان اینکه ثروت میلیاری برخی مسئولان عامل فقر است، گفت: مسئولان باید بدانند که بی توجهی به خواسته‌های مردم عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت. میلاد صالحی،  عضو  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به فعالیت‌های این  انجمن در سال گذشته گفت: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از ابتدای سال فعالیت‌های بسیار زیادی چه درسطح دانشگاه و چه در سطح کشوری در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صالحی افزود: نیمه اول امسال که سال انتخابات بود و برنامه‌های ما اعم از همایش‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی و مناظره‌ها معطوف به این موضوع بود؛ اما با شروع نیمه دوم سال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار که از همان شروع تاسیس یکی از دفاتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل است یک تغییر رویکرد اساسی داد و بیشتر برنامه‌های ما به سمت مسائل اجتماعی رفت؛ البته این تغییر رویکرد به این گونه نبود که ما تک بعدی در مورد مسائل اجتماعی پیش برویم؛ بلکه به شکلی بود که ما اگر برنامه‌ای در حوزه فرهنگی یا سیاسی داریم، بحث مسائل اجتماعی را هم در آن بگنجانیم.   عضو  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ادامه داد: اگر مناظره‌ای، همایشی یا برنامه‌ای داشتیم موضوع آن بحث در مورد عدالتخواهی و عدالت اجتماعی بود، مثلا اگر اکران فیلمی داشتیم تمام هزینه‌هایی که از فروش بلیط به دست آوردیم به زلزله زدگان غرب کشور فرستادیم و خیلی از برنامه‌ها  داشتیم که البته مهمترین فعالیت ما در این حوزه هم همان چالش خیریه ابتدای سال انجمن بود.   وی افزود: چالشی راه انداختیم به این صورت که هرکس هرچقدر می‌تواند کمک کند، برای خرید لوازم التحریر بچه‌های بی بضاعت مناطق محروم شهرستان چابهار که مردم آن را به منطقه آزاد می‌شناسند؛ اما خیلی‌ها اطلاعی ندارند که اختلاف طبقاتی و حاشیه نشینی به مراتب از بسیاری جا‌های دیگر کشور بیشتر است. مقداری پول به دست ما رسید و ما برای ۹۶ نفر از بچه‌های بی بضاعت روستا‌های چابهار پک کامل لوازم التحریر کاملا ایرانی گرفتیم و آنها هم طی یک کار فرهنگی به این صورت که بین بچه‌ها رفتیم و این پک رو به عنوان جایزه به آنها اهدا کردیم.

صالحی افزود: ما دانشجو هستیم و در جنبش دانشجویی در واقع نماینده مطالبات عمومی مردم هستیم، وقتی پای حرف مردم می‌نشینیم، می‌بینیم که مردم مطالبات مهمی دارند که مسائل اقتصادی در صدر این مطالبات است. حرف مشترک مردم جامعه گلایه از عدم تحقق وعده‌های مسئولین است و قریب به اتفاق مردم از مشکلات معیشتی و درآمد‌ها گلایه می‌کنند.   عضو  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار خاطرنشان کرد: مسئولین ما همیشه شعار می‌دهند که فقرزدایی کردند که البته فقط شعار است، زیرا وقتی برخی مسئولین نجومی بگیر را با ثروت‌های میلیاردی می‌بینیم که آن‌ها خودشان بیشتر باعث فقر هستند و به نوعی عملا فقرزایی می‌کنند تا اینکه در سطح شعار فقرزدایی کنند.   وی افزود: دولت و مدیران ارشد آقای روحانی تمام مشکلات را به گردن دولت‌های نهم و دهم می‌اندازند. مردم می‌گویند اگر دولت نهم و دهم برای ما کار خوبی نکرد دولت تدبیر و امید هم برای ما کاری انجام نداد. تفاوت این دولت با آن دولت در این است که در آن دولت قیمت‌ها به یکباره افزایش یافت، اما در دولت تدبیر مردم را فریب دادند و قیمت‌ها ذره ذره افزایش یافت.   صالحی اظهار داشت: باوجود بعضی کاری‌های مسئولان، برای مردم سئوال است که چرا ما از ترکیه کود انسانی وارد کردیم؟ انصافا همین مسئله واردات پدر این دولت را در آورده است. ما هرچقدر در عملکرد دولت و مسئولین نگاه می‌کنیم هیچ اقدامی که به نفع زندگی و معیشت مردم باشد رخ نداده است، مسئولان فقط وعده می‌دهند و دچار نفاق شده اند، خود رئیس جمهور در مراسم تحلیف قسم‌هایی خورد، قسم خورد که مشکلات مردم را حل کند، قسم خورد انتظارات مردم از دولت را برآورده کند، ولی حالا هیچ کدام از این قسم‌های که خورد برآورده نشده، گذر از وعده‌های انتخاباتی، ریاست محترم جمهور کافی است فقط به قسم‌های روز تحلیفش عمل کند.

عضو  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: در سال جدید مسئولین باید به بحث عدالت خیلی توجه کنند،  پاشنه آشیل تمام آرمان‌ها در جمهوری اسلامی عدالت اجتماعی است که این چیزی است که ما آن را  در گفتمان دولت فعلی نمی‌بینیم.   وی خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی از اصول اساسی انقلاب است و از مصدایق عدالت اجتماعی جلوگیری از دست درازی به بیت المال، از بین بردن فساد و فاصله طبقاتی است که ما چنین مصادیقی مثل اشرافی گری و فساد را حتی در بدنه دولت نیز می‌بینیم.

صالحی گفت: حل مشکلات مردم کار شاقی نیست، مسئولین باید بدانند که بی توجهی به خواسته‌های مردم عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت.کمتر شعار بدهند و واقعا مسئول و پاسخ دهنده باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت

به گزارش جام جم آنلاین ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشجویان درب موزه را به روی سفیر آلمان بستند، سپس در حالی که سفیر در حال فرار بود شعار‌هایی در محکومیت موضع آلمان در حمایت از نسل کشی در غزه سر دادند.

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان در شعار‌های خود از سازمانی که به سفیر آلمان اجازه این بازدید را داده بود، انتقاد کردند، زیرا برلین در جنگ غزه که در آن ده‌ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شده اند و ۶۰ درصد ساختمان‌های غزه منهدم شده اند، از تل آویو حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • جای دانشجو زندان نیست!
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکایی