Web Analytics Made Easy - Statcounter



مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای ATR آسمان در سمیرم خبر داد و با اشاره به استقرار یک سری تجهیزات از سوی سپاه گفت:امیدواریم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کنیم.

محمدسعید شرفی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با جدیدترین اقدامات انجام شده برای یافتن هواپیمای ATR آسمان اظهار کرد: کارها برای یافتن لاشه هواپیمای مذکور بین دستگاه‌های ذی ربط تقسیم‌بندی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این‌که امروز تجهیزات کمکی زیادی به محل وقوع سانحه می‌رسد، تصریح کرد:‌ علاوه بر این کماندوهای ارتش نیز برای کمک به عملیات تجسس به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش از این ۵ هلی‌کوپتر در اختیار داشتیم که امروز تعداد آنها به ۷ فروند افزایش می‌یابد، افزود:‌ همچنین پهپادهای بیشتری طی امروز برای عملیات جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام ابن‌که این پهپادها قابلیت فیلمبرداری و تصویربرداری دارند، گفت: خیلی امیدوار هستیم امروز تا قبل از ظهر هواپیما را پیدا کنیم چراکه پس از آن سه چهار روز شرایط نامساعد آب و هوایی را در منطقه خواهیم داشت.

شرفی تا بیان این‌که تا این لحظه (ساعت ۲۴) هیچ نشانی از هواپیما پیدا نکرده‌ایم، بیان کرد:‌ سپاه نیز در حال استقرار یک سری تجهیزات در منطقه است.

وی اظهار کرد:‌بالگردهای خیلی مجهز و هواپیماهای نقشه‌برداری در حال ورود به منطقه است. همچنین سازمان ارتباطات رادیویی هم یک سری تجهیزات پیدا کردن و شناسایی به منطقه ارسال کرده و اگر قرار باشد لاشه هواپیما پیدا نشود فقط به خاطر بدی آب و هواست.

وی با تاکید بر این‌که تجسس زمینی ۲۴ ساعته است و هم‌اکنون کوهنوردان در حال جستجو هستند، یادآور شد:‌۱۲ پهپاد برای عملیات تجسس هواپیمای ATR آسمان به کار گرفته شده است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار

تین نیوز

داریوش تیمسار متولد 1302 در تهران است. وی که از دوران نوجوانی علاقه ویژه ای به پرواز داشت پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان البرز ، برای فراگیری فنون خلبانی در باشگاه هواپیمایی که بعدها به نام باشگاه هواپیمایی کشوری معروف شد ثبت نام کرد و در سال 1323 از این باشگاه فارغ التحصیل شد.

وی اولین خلبان ایرانی می باشد که با گذراندن دوره خلبانی غیرنظامی موفق به دریافت گواهینامه خلبانی بازرگانی گردید و با نظر موافق مرحوم رضا افشار از سال 1325 در شرکت سهامی هواپیمایی ایران که توسط مرحوم افشار راه اندازی شده بود ، به عنوان اولین کمک خلبان ایرانی استخدام شد و مدتی بعد با هواپیمای داکوتا DC-3 شروع به پرواز نمود.

وی بعدها به عنوان کاپیتان با هواپیمای مذکور به پرواز خویش ادامه داده و همزمان معلم خلبان این نوع از هواپیماها شد.با شکل گیری شرکت هواپیمایی ملی ایران "هما" در سال 1340 ، وی نیز به این شرکت منتقل شد و خلبانان بسیاری را تربیت و به عملیات پرواز هواپیمایی ملی ایران تحویل داد. مرحوم تیمسار سال ها مدیرکل عملیات پرواز ایران ایر بود و همچنین خلبانی است که آخرین پرواز مسافری ما بین تهران به نیویورک را به هواپیمای بوئینگ747 سری SP در تاریخ 13 آبان 1358 به انجام رساند و به دلیل تصرف سفارت ایالت متحده در تهران ، با هماهنگی ایستگاه "هما" در فرودگاه جان اف کندی نیویورک ، هواپیما در شهر مونترال کانادا به زمین نشست و پس از آن این خط هوایی برای همیشه بسته شد.

کاپیتان تیمسار به عنوان یکی از بهترین خلبانان تاریخ کمپانی هواپیماسازی بویینگ ، از این کمپانی دارای نشان افتخار است.مرحوم داریوش تیمسار بر اثر عارضه قلبی در سال 1377 بدرود حیات گفت و آسمانی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز کوچاندن ساکنان شرق رفح از سوی رژیم صهیونیستی + فیلم
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • آغاز عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت معابر منطقه ۸ اصفهان
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • لحظه یافتن یسنا از زاویه دوربین کایت هلال احمر
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار