Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای شهریور ماه سال 96 جمعیت هلال احمر را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

آموزش یک میلیون خانوار در طرح خادم تا پایان سال

حمید جمال الدینی معاون آموزش و پژوهش فناوری هلال احمر، دوم شهریور ماه سال 96  گفت: طرح خادم با آموزش های چهره به چهره به دنبال آشنا كردن مردم در مقابل خطرات حوادث طبيعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار كرد: ضریب آمادگی در مقابل حوادث در این چند سال مطلوبی داشته است اما باز هم سالانه حدود ١٠ هزار ميلياردتومان هزينه حوادث طبيعی می شود .

جمال الدينی با اشاره به ضريب خطر در بلايای طبيعی گفت: ضريب خطر كه بر اساس ميزان مصدومين و فوت شدگان حوادث طبیعی است از ۱۰ عدد۸ است که این نشان دهنده آموزش های ضعیف در حیطه امداد رسانی به مردم است.

وی افزود: این عدم موفقیت در ارائه آموزش های لازم به منابع مالی و بودجه ارتباطی ندارد.

جمال الدینی با اشاره به طرح خادم گفت: طرح خادم با هدف قرار دادن اجتماع خانواده، به عنوان هسته اصلی تغییر رفتار ،برنامه ریزی شده است تا با ارتقای آمادگی خانواده در برابر مخاطرات منجر به تغییر رفتار آنها شود.

معاون آموزش و پژوهش فناوری هلال احمر افزود: تا پایان امسال جمعیت هدف طرح خادم به یک میلیون خانوار می رسد.

 

ملاقات رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ایران با معاون وزير بهداشت مكه

عصر روز ششم شهریور ماه سال 96 معاون مرکز پزشکی حج و زیارت ایران با رئیس شئون الصحيه مكه دیدار و گفتگو کردند. مصطفی معاون وزیر بهداشت و رئیس شئون الصحیه مکه نیز با اشاره به فعالیت‌های گسترده پزشکی هلال احمر ایران در ایام حج به زائران خود قدردانی کرد.

در این دیدار در خصوص راهکارهای ارائه خدمات مطلوب تر به زائران ایرانی در ایام تشریق بحث و تبادل گفتگو شد.

مصطفی معاون وزیر بهداشت و رئیس شئون الصحیه مکه نیز با اشاره به فعالیت‌های گسترده پزشکی هلال احمر ایران در ایام حج به زائران خود، از هلال احمر ایران قدردانی کرد.

 

هلال احمر ایران نقش مهمی در جوامع بین‌المللی دارد

بالتازار  معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، در 6 شهریور ماه سال 96  گفت: هلال احمر ایران علاوه بر برطرف کردن نیازهای داخلی، نقش مهمی را در جوامع بین‌المللی ایفا می‌کند.

معاون مدیر کل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به چالش‌های بشردوستانه اظهار کرد: ما با چالش‌های مختلفی در سطح دنیا مواجه هستیم که مهم‌ترین آن‌ها بلایای طبیعی است.

وی با اشاره به کشورهایی که با مخاطرات خاصی روبرو هستند، گفت: تعدادی از کشورها تحت تاثیر مخاطرات، تغییرات آب و هوایی قرار دارند که این موضوع موجب مهاجرت مردم این نواحی شده است.

 

تاب آوری در مقابل حوادث هدف اصلی برگزاری کارگاه معیشت است

حمید جمال الدینی معاون آموزش پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، یازدهم شهریور ماه سال 96  گفت: هدف از برگزاری کارگاه معیشت، تاب آوری در مواجهه با خطرات محیطی و کمک رسانی به مردم در کمترین زمان ممکن است.

جمال الدینی با اشاره به برگزاری کارگاه معیشت اظهار کرد: کارگاه معیشت و کمک های نقدی از 6 تا 9 شهریورماه با موضوعاتی از قبیل ارزیابی معیشت، طراحی برنامه، پاسخگو بودن به ذی نفعان و غیره برگزار می‌شود.

وی افزود: ٣٠  نفر از کارشناسان و مدیران جمعیت هلال‌احمر در رده‌های مختلف ستادی و استانی در این کارگاه حضور دارند و در این 4 روز با دو مقوله مهم معیشت و بحث انتقال وجوه نقدی آشنا می‌شوند.

 

واژگونی اتوبوس در استان فارس 10 کشته برجای گذاشت

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، دهم شهریور ماه سال 96  گفت: حادثه واژگونی اتوبوس بامداد امروز در استان فارس ۴۸ کشته و زخمی بر جای گذاشت.

فتحی با اشاره به واژگونی اتوبوس در استان فارس-داراب مرکزی (۴۵ کیلومتری محور - داراب بندر عباس روستای قلعه بیابان)اظهار داشت: حادثه واژگونی اتوبوس در ساعت 4:42 دقیقه بامداد امروز رخ داد.

فتحی با بیان اینکه حادثه واژگونی اتوبوس 48 کشته و زخمی بر جای گذاشت، ادامه داد:این حادثه 38 مصدوم و 10 فوتی داشت.

 

لزوم ارائه آموزش‌های امداد و نجات برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی

سید حمید جمال الدینی معاون آموزش،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: به دلیل اینکه حوادث رانندگی در کشور ما زیاد رخ می‌دهد، آموزش امداد و نجات و کمک‌های اولیه نقش موثری در کاهش تلفات دارد.

جمال الدینی در نشست خبری روز جهانی کمک‌های اولیه که پانزدهم شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: از سال 2000 میلادی تاکنون دومین شنبه ماه سپتامبر(18شهریور ماه) روز جهانی کمک های اولیه نام گذاری شده است تا جنبشی برای ارائه آموزش های کمک های اولیه باشد، کشور ما نیز همانند سایر کشورها به این جنبش پیوسته است.

وی افزود: در سال 2016 روز جهانی کمک های اولیه با شعار کمک های اولیه برای کودکان نام گذاری شد و امسال بر اساس اولویت مقرر شد تا شعار این روز کمک های اولیه برای حوادث خانگی نام گذاری شود.

 

سقوط اتوبوس به دره در جاجرود 11کشته برجای گذاشت

شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر، بیست و یکم شهریور ماه سال 96  گفت:سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره در جاجرود 11 کشته و 27 مصدوم بر جای گذاشت.

فتحی اظهار کرد: ساعت 2:30 شب گذشته بیستم شهریور یک دستگاه اتوبوس با 37 سرنشین که در جاده قدیم تهران به جاجرود در حرکت بود به داخل دره در جاجرود سقوط کرد.

وی افزود:این حادثه 27 مصدوم و 11 کشته برجای گذاشت.

فتحی گفت: ٦ دستگاه آمبولانس به محل وقوع حادثه اعزام شد.

 

ارسال 160 تن محموله بشردوستانه به مسلمانان میانمار

مصطفی محمدیون دبیر کل جمعیت هلال احمر، بیست و دوم شهریور ماه سال 96 با اشاره به ارسال 160 تن محموله بشردوستانه جمعیت هلال احمر به مردم مسلمان روهینگیای میانمار، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری مبنی بر کمک به مردم مسلمان میانمار و همچنین اهداف بشر دوستانه جمعیت هلال احمر، در فاز نخست 40 تن محموله بشردوستانه شامل اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی از محل بارگیری و برای انتقال هوایی به فرودگاه مهر آباد منتقل می شود.

وی در ادامه افزود: این محموله با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بنگلادش ارسال می شود تا در میان آوارگان مسلمان میانماری توزیع شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر به اعزام تیم عالی ارزیاب اشاره کرد و گفت: تیم ارزیاب متشکل از دبیر کل هلال احمر، وزیر امور خارجه و دست اندرکاران است که به عنوان ارزیاب اولیه در این سفر حضور دارند و پس از ارزیابی اولیه نسبت به ارسال محموله‌های دیگر اقدام می‌شود.

 

ارسال محموله 100 تنی بشر دوستانه ایران برای مسلمانان روهینگیا

بامداد روز 24 شهریور ماه سال 96  پس از رایزنی و هماهنگی های هلال احمر، بامداد امروز اولین محموله 100 تنی کمک های بشردوستانه ایران برای مسلمانان روهینگیا میانمار از فرودگاه مهرآباد ارسال شد. این محموله شامل مواد غذایی و اقلام اولیه زیستی بود.

لازم به ذکر است؛همزمان با ارسال این محموله، خبرنگاران و عکاسان چند رسانه هم برای پوشش وضعیت میانمار به این کشور اعزام شدند.

 

یاری بیماران صعب العلاج در طرح پنجره های امید

رضا اندام رئیس اسبق سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، 28 شهریور ماه سال 96  با اشاره به لزوم توجه بیشتر و رسیدگی بهتر به نیازهای افراد بی‌بضاعت‌، توسعه فرهنگ انفاق و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در روزهای ماه محرم و صفر، اظهار کرد: طرح پنجره های امید با هدف جمع کردن مشارکت مسئولانه و عمل به آموزه های دینی طراحی شده است تا هر هموطنی بتواند با هر بودجه ای در خیر جمعی مشارکت کند.

وی از اقبال عمومی طرح پنجره های امید ویژه کمک به نیازمندان به خصوص بیماران در سراسر کشور خبر داد و گفت: علاوه بر خانه های داوطلب و شعب جمعیت هلال احمر، کد کوتاه #5151*733* و شماره حساب 42/15000000 این سازمان نزد بانک ملت، آماده دریافت کمک های مردمی در این راستا است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دهه نخست ماه محرم، امسال سفره‌های عاشورايی برای بهره مندی نیازمندان با مشاركت اعضای داوطلبان و خيران سازمان داوطلبان در استان ها و در سطح بیش از 4 هزار خانه داوطلب سراسر كشور گسترده می شود.

 

برنامه 5 ساله، ملاک عمل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است

مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر، 29 شهریور ماه سال 96 در افتتاحیه دومین نشست مجمع عمومی کانون های دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر، با بیان اینکه برنامه من از ابتدای ورود به سازمان جوانان، تشکیل شورای نمایندگان و مجامع دانشجویی و جوانان عضو هلال احمر بوده، تاکید کرد: در حال حاضر تشکیل این مجمع در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های مرتبط با سازمان جوانان دخیل است.

حبیبی گفت: مداخله گری جوانان هلال احمر از مهم ترین ویژگی های برنامه 5 ساله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

ی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر یک مجموعه کاملا مردمی است و ساختار تشکیلات آن به شکلی است که داوطلبان و اعضای جمعیت، شورای عالی را به عنوان بالاترین رکن جمعیت، انتخاب می کنند، خاطرنشان کرد: حضور اعضای جوان در فعالیت های آتی جمعیت بسیار اثرگذار است و در واقع سازمان جوانان، دریچه ورود اعضا به جمعیت هلال احمر است.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار هلال احمر در شهریور 96

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم گیری، برساژ و عصب کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

برپایی بیمارستان درمان و توانبخشی با ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و گفت: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

حضور ۵ مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود.

هاشمی افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به اجرای طرح مرهم زائر اشاره کرد و گفت: در این طرح داروهای مازاد همشهریان زنجانی جمع آوری و با کمک داوطلبان، پرستاران و متخصصین داروخانه ها تفکیک شد.

علی منفرد ادامه داد: این داروها در قالب اجرای طرح کاروان سلامت توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صورت نداشتن داروی مورد نیاز بیماران نیازمند، کد رهگیری دارویی صادر و از طریق داروخانه های هلال احمر به صورت رایگان تامین می شود.

گفتنی است، اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند، با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهر زنجان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد و تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان این اردوی جهادی اجرا شده است.

کد خبر 6092516

دیگر خبرها

  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • تلفات سیل‌ در کنیا از ۱۲۰ تن گذشت
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند