Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:39:00 GMT

با تست شخصیت، رشته ورزشی خود را انتخاب کنید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۵۴۵۲

با تست شخصیت، رشته ورزشی خود را انتخاب کنید

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان فکور مسئول کمیته روانشناسی هیئت پزشکی ورزشی زنجان گفت: مطالعات اخیری که در دانشگاه جان هاپکینز انجام شده نشان می‌دهد که ورزش انتخاب هر شخصی باید با شخصیت و خصوصیت‌های روانی او مطابقت داشته باشد.

به‌ گزارش ‌NBC News، افراد معمولا تصور می‌کنند که یک راه ورزشی درست برای همه وجود دارد، اما این که قبل از شروع ورزش و انتخاب نوع ورزش ابتدا شخصیت خود را بشناسیم، می‌تواند به ما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه جان هاپکینز به این نتیجه‌ رسیده‌اند که هر فرد باید مطابق شخصیت خود ورزش را انتخاب کند.

دادن تست‌های شخصیت شناسی MBTI قبل از انتخاب ورزش می‌تواند موثر باشد. برای مثال اگر شخصیت خلاق دارید باید ورزشی را انتخاب کنید که در آن تنوع وجود داشته باشد.

محققان تست‌هایی نیز برای مطابقت دادن شخصیت با نوع ورزشی طراحی کرده‌اند.

در صورتی که ورزش مطابق با شخصیت انتخاب شود احتمال ادامه‌ دادن ورزش از سوی فرد بیشتر خواهد بود و به ‌این‌ ترتیب ورزش تاثیر خود را بیشتر در سلامت فرد نشان خواهد داد.

یافته‌های محققان نشان داده است که اشخاصی که درون‌گرا هستند باید ورزش‌هایی که آرامش بیشتری دارند و ساکت تر هستند انجام دهند برای این افراد ورزش‌های شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری مناسب است.

همچنین ورزش‌هایی که تمرکز بیشتری می‌خواهند مانند سنگنوردی، گلف، یوگا و پیلاتس می‌تواند با شخصیت این افراد تطابق بیشتری داشته باشد.

افرادی که برون‌گرا هستند، بهتر است ورزش‌هایی مانند زومبا، ورزش‌های کوتاه مدت و شدید (HIIT) یا ورزش‌های گروهی مانند یوگا در پارک انجام دهند.

انتهای پیام/

رابطه رشته ورزشی با شخصیت و خصوصیت‌های روانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال

ایسنا/همدان رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد از میزبانی این شهرستان برای اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال خبر داد.

مهدی صمدپناهی در گفت‌وگو با ایسنا،اظهار کرد: از فردا -پنجشنبه ۶ اردیبهشت- شهرستان اسدآباد به مدت دو روز در سالن ورزشی ۱۵۰۰ نفری این شهر میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال با حضور ۵۰ والیبالیست برتر از ۹ استان از جمله همدان، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، مرکزی و کرمانشاه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این رویداد ملی دو روزه زیرنظر کمیته فنی فدراسیون بسکتبال کشور در اسدآباد برگزار می‌شود، افزود: شهرستان اسدآباد پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی در رابطه با رشته ورزشی بستکبال دارد و به طور قطع این اردوها از نقش مؤثری در رشد و توسعه ورزش شهرستان به ویژه در بحث رشته بسکتبال برخوردار خواهد بود.

صمدپناهی با اشاره به اینکه این اردو به عنوان سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال انتخابی تیم ملی ۲۰۳۰ کشور است، یادآور شد: بسکتبالیست‌های منتخب و برتر این اردو امروز وارد شهرستان شده‌اند و از فردا رقابت این تیم‌ها آغاز می‌شود و تا روز جمعه -هفتم اردیبهشت- ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • مطهری سرمربی موقت تراکتور شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • اصفهان سرآمد در ورزش رزمی موی تای
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند