Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@02:27:17 GMT

سواحل مکران، میزبانی برای گردشگران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۵۷۱۳

‍‍‍‍‍‍

سواحل مکران با ۲۰۰ جاذبه کم‌نظیر طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد گردشگری کشور بشمار می‌رود و چابهار گل ‌سرسبد این جاذبه‌هاست.

چابهار جلوه‌گاه طلوع خورشید بر دریاست و با توجه به محسوس نبودن فصول پاییز و زمستان و باقی‌ماندن سبزی درختان، فصول چهارگانه به فصل بهار شبیه است و اینجا را به چهار بهار ایران مبدل ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه‌های بکر گردشگری تنها بندر اقیانوسی اگر نگوییم بی‌نظیر، کم‌نظیر هستند و تا به‌ حال نظر هر ببینده و گردشگری را به خود جلب کرده‌اند؛ از روستای 7000 ساله "تیس" و غارهای سه‌گانه آن گرفته تاجایی که از دل زمین خبرمی‌دهد و به "گل‌افشان" شهره است و "تالاب صورتی"، مکانی که دریای آبی‌رنگ در آن صورتی دیده می‌شود.

اگر در امتداد آب‌های عمان از غرب به شرق چابهار حرکت کنید در غرب با ساحل زیبای "درک" زرآباد، باغستان‌های میوه‌های گرمسیری، منطقه گل‌افشان؛ در چابهار با ساحل و روستای تاریخی تیس و غارهای سه‌گانه بان میسیتی آن، موج‌های خروشان دریا بزرگ و هم‌چنین در شرق چابهار با کوه‌های مینیاتوری یا مریخی، سواحل ماسه‌ای، تالاب صورتی و در انتها با خلیج زیبای گواتر و دلفین‌ها وگاندوهای دیدنی آن دیدار می‌کنید حال‌ آنکه این‌ها تنها بخشی از 200 جاذبه گردشگری چابهار و کنارک و در معنای واقعی سواحل زیبای مکران هستند که یک پکیج کامل سفر را برای گردشگران به ارمغان می‌آورند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و به‌منظور میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی، محوطه تاریخی غار باستانی کرفتو دیواندره و محوطه کمپ گردشگری و قلعه باستانی زیویه سقز به همت کارکنان این اداره‌کل و دوستداران میراث فرهنگی از وجود زباله و پسماندها پاک‌سازی شد.

وی با بیان اینکه غار باستانی کرفتو و قلعه زیویه همواره از مناطق پربازدید مسافران و گردشگران ورودی به استان است، افزود: امیدواریم با اینگونه اقدامات بتوانیم ضمن ترویج فرهنگ محیطی پاک، نسبت به حفظ و حراست از میراث ارزشمند تاریخی و طبیعی استان گامی مؤثر برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: در محوطه غار باستانی کرفتو بیش از ۳۰ اصله نهال با هدف توسعه فرهنگ درختکاری و احیای دوباره طبیعت کاشته شد.

به گزارش ایمنا، غار باستانی کرفتو یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی دست‌کند و از طولانی‌ترین غارهای ایران محسوب می‌شود که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است. قلعه زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصربه‌فرد بوده که دارای قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا است.

کد خبر 736673

دیگر خبرها

  • جذابیت‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری میزبان گردشگران
  • پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران و مسافران نوروزی در لرستان
  • عطر بهارنارنج در شهر پرجاذبه ساری/ خانه های تاریخی دیدن دارد
  • وجود۳۵۰ اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری درتربت حیدریه
  • پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی گردشگران نوروزی در لرستان
  • بازار سنتی کرمانشاه یکی از جاذبه های گردشگری با معماری سنتی و منحصر به فرد
  • نهرهای روان و مرغزارهای زیبای «خوران» منتظر گردشگران بهار
  • پاک‌سازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران نوروزی
  • بافت تاریخی اردکان به تابلو‌های مسیریابی مزین می‌شود
  • پاکسازی محوطه‌های تاریخی کردستان برای میزبانی از گردشگران