Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ثریا آقایی یکی از ستاره های تیم ملی بدمینتون بانوان در عین ستاره بودن بسیار خانواده دوست و اخلاق مدار است و به گفته خودش هرسالی را که در کنار خانواده باشد یکی از بهترین عیدهای نوروزی خود را سپری می کند.

ثریا آقایی میهمان خبرگزاری برنا بود که به مناسبت فرا رسیدن سال نوی شمسی گفتگویی را با این ستاره محبوب انجام داده ایم که آن را در ادامه می خوانید:

*چطور با رشته بدمینتون آشنا شدید؟

من تقریبا 11 یا 12 ساله بودم که از طریق مسابقات استعدادیابی که توسط فدراسیون بدمینتون برگزار می شد وارد این رشته ورزشی شدم، الان نزدیک به 13 سال است که به صورت حرفه ای بدمینتون را دنبال می کنم و از 9 سال پیش نیز عضو تیم ملی بدمینتون بانوان هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*مشوق اصلی شما در پرداختن به ورزش و ادامه این مسیر چه کسی بود؟

پدر و مادرم همیشه حامی و مشوق اصلی من بودند و در کسب موفقیت هایم سهم بسزایی داشتند، در کنار پدر و مادرم دایی ام نیز یکی از مشوق های اصلی من در ادامه دادن این رشته ورزشی بود.

*وضعیت و حال و روز بدمینتون بانوان کشورمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خوشبختانه بدمینتون امسال، سال خوبی را سپری کرد، البته ما چند سالی است که شاهد رشد و پیشرفت ورزش بانوان در اکثر رشته های ورزشی هستیم که بدمینتون از این قاعده مستثنی نبوده، ما امسال لیگ خوبی داشتیم و تیم های حاضر در لیگ  با آمادگی خوبی در مسابقات حضور داشتند.

*ما امسال رقابت‌های بین‌المللی جام فجر به میزبانی زنجان را پشت سر گذاشتیم سطح برگزاری این رقابت‌ها و میزبانی ایران را چطور دیدید؟

میزبانی خوب بود. خوشبختانه مسابقات به لحاظ فنی در سطح بالایی برگزار شد، تقریبا می توان گفت اکثر بازیکنان حاضر در رقابت ها از بهترین های دنیا بودند، تیم ملی ایران هم توانست در بخش تیمی همه مقام را به دست آورد.

*ما مسابقات آسیایی جارکاتا و المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم برنامه شما برای این دوره از رقابت‌ها چیست؟

بدون شک مسابقات آسیایی جاکارتا و المپیک از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است، متاسفانه در مسابقات بین المللی به دلیل آسیب دیدگی مجبور شدم از رقابت ها انصراف دهم ولی امیدوارم با تمرینات خوبی که در نظر دارم برای این بازی ها به آمادگی لازم دست یابم تا بتوانم نتیجه خوبی را در مسابقات کسب کنم و بتوانم رنکینگ خود را چه در آسیا و چه در المپیک افزایش دهم.

*بهترین اتفاق برای شما در سال 96 چه بود؟

مدالی که در مسابقات بین المللی نپال گرفتم که برای اولین بار در این مسابقه مادرم کنارم حضور داشت و از این که توانستم با کسب مدال مادرم را خوشحال کنم واقعا حس خوبی داشتم و همین موضوع یکی از بهترین اتفاقات سال 96 را برایم رقم زد.

*بدترین اتفاق شما در سال 1396 چه بود؟

آسیب دیدگی که در مسابقات بین المللی فجر در زنجان برایم رخ دادیکی از تلخ ترین اتفاقات ورزشی ام در سال 96 بود.

*فکر می‌کنید در سال 97 چه افتخاراتی را به دست آورید؟

ما اردیبهشت مسابقات بین المللی مالزی را پیش رو داریم که امیدوارم بتوانم نتیجه خوبی را کسب کنم.

*خاطره انگیزترین عید نوروزتان را به یاد دارید؟

من آدم خانواده دوستی هستم و زمانی که کنار خانواده بودم بهترین و خاطره انگیزترین عید نوروز را داشتم.

*بهترین عیدی که تا به امروز گرفته‌اید؟

یادم است یک سال عید ایران نبودم و زمانی که برگشتم با این که عید تمام شده بود ولی پدربزرگم عیدی خوبی داد که یکی از بهترین عیدی هایم بود چون اصلا انتظار نداشتم کسی به من عیدی بدهد.

*تا به حال به کسی هم عیدی دادید؟

بله به خواهر و برادرم و به بعضی از بچه های کوچک فامیل عیدی می دهم.

*به نظر شما چهره‌های برتر سال 96 در زمینه‌های ورزشی، هنری، سیاسی و علمی چه کسانی بودند؟

ورزشی: علی دایی- زهرا نعمتی

سیاسی: ظریف

فرهنگ و هنر: باران کوثری به دلیل حمایتی که همیشه ورزش بانوان داشتند.

*آرزوی شما برای مردم و خودتان در سال جدید؟

آرامش، سلامتی و دل خوش را برای ملت عزیز ایران آرزومندم، امیدوارم که سال جدید را با استرس کم تر سپری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عید نوروز بدمینتون بانوان فریبا جلیل خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم

تیم ملی امید آقایان برابر تیم کشور روسیه و شهر خانتی مانسیسک که در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت به رقابت پرداخت و با نتیجه ۳.۵ بر ۰.۵ به پیروزی رسید و تیم ملی بانوان برابر تیم عراقی از شهر بغداد که در جایگاه نهم قرار داشت با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و با احتساب این نتایج تیم ملی امید آقایان هم‌اکنون در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان در جایگاه ششم جدول رده‌بندی و ۱۵ تیمی مسابقات قرار دارند. تیم ملی امید آقایان در فاصله‌ای بسیار نزدیک و ۲ امتیازی با تیم صدرنشین و نماینده روسیه میزبان قرار دارد و هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی بانوان نیز با ۹ امتیاز تیمی در رتبه ۶ جدول ۱۵ تیمی مسابقات شهر‌های آسیا قرار گرفته است و به دنبال بهبود رتبه خود طی دور پایانی است. دور نهم و پایانی این پیکار‌ها فردا برگزار می‌شود و طی این دور حساس تکلیف قهرمان، نایب قهرمان و مقام سومی مسابقات مشخص خواهد شد.

عملکرد ایرانی‌ها در این تورنومنت مورد تمجید روس‌ها و شطرنج‌بازان دیگر کشور‌ها قرار گرفته، زیرا چندین سال از این مسابقات دور بودند، اما امسال به همت سرپرست فدراسیون شطرنج اعزام به این مسابقات صورت گرفت و ایران هم‌اکنون نیز مدعی کسب عنوان در این جام معتبر آسیایی است.

تیم ملی امید آقایان در صورت کسب پیروزی و حداکثر امتیازات در دیدار فردا و از دست دادن امتیاز توسط صدرنشین شانس بسیار خوبی نیز برای کسب عنوان قهرمانی دارد؛ در غیر این صورت کسب مقام دومی ایران در این تورنومنت قطعی است. از آن طرف تیم ملی بانوان نیز می‌تواند امیدوار به کسب امتیاز و ارتقاء جایگاهش باشد، زیرا در دور‌های گذشته همواره میان ۴ یا ۵ تیم اول قرار داشت.

گفتنی است؛ تیم ملی امید آقایان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی بانوان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • شگفتی در فوتبال عربستان با عبور الهلال از میتروویچ
  • سرجی روبرتو: تا پای مرگ در کنار ژاوی هستیم؛ می‌دانستیم او بهترین گزینه برای بارسلوناست
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • استفانو پیولی: برای کسب این نتیجه فداکاری کردیم؛ سعی می کنیم رده دوم را حفظ کنیم
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • پیولی: به شایعات اخراجم توجهی نمی‌کنم
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان