Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: فرهنگ زاج‌فروش‌ها سابقه طولانی در آموزش رشته طراحی و مدل‌سازی طلا و جواهر در کشورمان دارد و از نخستین افرادی است که مدل‌سازی زیورآلات از طریق نرم‌افزارهای رایانه ای را به ایران آورده است.

او در هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس امتداد نیوز، دبیر کمیته زیورآلات و رئیس هیئت داوران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاج‌فروش‌ها درباره بخش زیورآلات این دوره از جشنواره به خبرنگار امتداد نیوز، گفت: انتخاب موضوع “خلیج فارس” منجر به خلق آثاری بسیار زیبا و خلاقانه از سوی هنرمندان کشور شد و حدود 600 اثر در بخش طراحی با نرم‌افزار کامپیوتری، اتد دستی و ساخت به دبیرخانه رسید.

این هنرمند طراحی و ساخت زیورآلات به تعدد المان های شناخه شده در منطقه خلیج فارس اشاره کرد و گفت: نمادهای بسیاری دست مایه کار طراحان شرکت کننده در جشنواره قرار گرفت و در نهایت آثار حدود ۲۰ نفر به نمایشگاه راه یافت.

زاج فروش‌ها با نقد از عدم حضور چهره‌های باتجربه و توانمند در این عرصه اظهار داشت: جشنواره فجر علاوه بر نمایش هنر  و خلاقیت استعدادهای جوان، بستری را برای حضور توانمندترین افراد فراهم کرده تا با علاوه بر انتقال تجربیات خود، به ارتقا سطح کیفی جشنواره کمک کنند اما متأسفانه این مهم آنگونه که باید در این بخص حاصل نشد.

 او گفت: تمامی رویدادهای فرهنگی و هنری کشور، متعلق به هنرمندان است و حتی اگر هم میان جشنواره‌ها موازی‌کاری وجود داشته باشد، باز هم فرصتی مغتنم برای همگان فراهم شده تا در بسترهای گوناگون سطح خود را مورد آزمون قرار دهند و در فرصت های مختلف نتایج زحمات خود را عرضه کنند.

دبیر کمیته زیورآلات و رئیس هیئت داوران هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در خاتمه گفت: امیدواریم در سال آینده بخش آزاد نیز به بخش موضوعی اضافه شود تا هنرمندان طی فرصتی که در اختیار دارند، آثاری متنوع، کاربردی و هنرمندانه را به این رویداد ارائه کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد شهباز گهرویی گفت: فرآیند انتخاب چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان بر اساس شاخص‌هایی، چون خلق اثر با انتشار وسیع یا اکران موفق در سال گذشته، تأثیرگذاری اجتماعی، تلاش ویژه درباره آموزش هنر به هنرمندان جوان انقلابی، تجربه مؤثر در جریان‌سازی فرهنگی هنری همسو با انقلاب اسلامی و واکنش هنرمندانه، تأثیرگذار و سریع به اتفاقات و رویداد‌های روز کشور به انجام می‌شود.

وی افزود: انتخاب اولیه و معرفی کاندیدا‌ها در رشته‌های داستان، شعر، نمایش، موسیقی، عکس، طنز، ادبیات پایداری، خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، نگارگری، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، تصویرسازی، فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و پژوهش انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خوزستان اظهار کرد: چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی با یک نظرخواهی سراسری از هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز و پس از برگزاری این نظرسنجی نام تعدادی از هنرمندان به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب خوزستان ارائه می‌شود.

رئیس حوزه هنری خوزستان بیان مرد: آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب خوزستان روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود. 

دهمین سال است که حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.

سال گذشته «فاطمه طیوب» به‌عنوان چهره هنر انقلاب خوزستان معرفی شد.

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود