Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@23:35:37 GMT

مهم‌ترین فعالیت‌های کمیسیون شوراها در سال 96

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۶۰۳۴

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور با اشاره به مهم‌ترین اقدامات کمیسیون متبوع خود در سال ۹۶، اظهار کرد: لایحه مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی و تغییر و تحول اساسی قرار گرفت و در نوبت بررسی در صحن علنی است.

وی ادامه داد: در این لایحه بودجه اختصاصی برای سازمان مدیریت بحران درنظر گرفته شده است که به تناسب اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت بحران میان دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه موضوع حضور اقلیت‌های دینی در انتخابات شوراها یکی دیگر از مصوبه‌های مهم این کمیسیون بود، گفت: بر اساس این مصوبه کمیسیون شوراها که در صحن مجلس هم تصویب شد، اقلیت‌های دینی مجاز به کاندیدا شدن در شوراهای شهر شدند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور تصریح کرد: در نهایت طرح نمایندگان مجلس برای عضویت اقلیت‌های دینی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا، برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

ابوترابی با بیان اینکه همچنین کلیات طرح مدیریت جامع شهری در کمیسیون شورا‌ها رأی آورد، افزود: اعضای این کمیسیون به مدیریت جامع روستایی هم رأی مثبت دادند و بنابراین آن طرح اولیه به طرح مدیریت جامع شهری و روستایی تبدیل شد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: البته باید این طرح را به مدت پنج سال آزمایشی اجرا کنیم تا بتوانیم ایرادات طرح به این مهمی را شناسایی کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدیریت بحران صحن علنی لایحه بودجه انتخابات نمایندگان مجلس مجمع تشخیص مصلحت شهری و روستایی مجلس کمیسیون شوراها لایحه مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی