Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدرضا بهرامی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم، شامگاه یکشنبه در جلسه کمیته اجرایی تسهیلات زائران و خدمات سفر قم در سالن جلسه های فرمانداری گفت: از ابتدای طرح نوروزی هلال احمر از بیست و پنجم اسفند تاکنون نیز یک هزار و 310 مصدوم از هلال احمر استان خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند، که بیشتر آنها درحرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و عوارضی قم - کاشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر چهار پایگاه جاده ای و 2 پایگاه کوهستانی هلال احمر در استان قم فعال است، این پایگاه ها در محورهای سلفچگان، کهک و جعفریه و آزادراه قم – تهران، منطقه کوهستانی برف انبار و محدوده کوه حضرت خضرنبی(ع) آماده امدادرسانی به مردم است.

محمد رضا بهرامی با اشاره به توزیع 59 هزار نقشه راه در بین مسافران توسط اعضای جوانان هلال احمر استان، افزود: در اکیپ های ثابت و سیار هلال احمر نیز به 51 هزار تن خدمات درمانی ارایه شد.

  معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با اشاره به انجام 275 گشت و بازرسی مشترک با هماهنگی مرکز بهداشت، میراث فرهنگی، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی از مراکز اقامتی قم افزود: 23 فقره تخلف کشف، که برای 16 مورد آن پرونده تشکیل شد.

احمد رضا سمیعی نسب همچنین تعداد بازرسی های صورت گرفته در حوزه اصناف را نیز54 بازرسی با 8 تشکیل پرونده تخلف در مراجع قضایی دانست و افزود: تعداد 503 تن پرتقال و 271 تن سیب نیز با نرخ مصوب کمیته تنظیم بازار استان توزیع شده و مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

 رضا سیار، فرماندار قم و مسئول کمیته اجرایی ستاد تسهیلات زائران این استان نیز در این جلسه با اشاره به تمایل روز افزون مردم برای تهیه غذا از رستوران ها و غذاخوری های عمومی بر نظارت، بازرسی و کنترل مستمر از این مراکز و انعکاس دقیق خبر آن در صدا و سیما تاکید کرد.

مهدی فراهانی ،سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز دراین جلسه پنجمین روز از فروردین ماه سال 97 را با انجام 3 پرواز اورژانس هوایی یکی از پر کارترین روزها در طول سال اخیر عنوان کرد و گفت: آمار فوتی های سر صحنه تصادف در قم به 5 تن افزایش یافت.

مهدی فراهانی  افزود: با این تعداد پرواز جمع کل پروازهای اورژانس قم از بیست و پنجم اسفند ماه تا پنجم فروردین با انتقال 25 مجروح که شرایط وخیمی داشتند به هشت پرواز رسید که بر اساس شاخص های موجود آمار بالایی محسوب می شود.

وی همچنین تعداد تصادف های رخ داده دراین مدت را 158 فقره با 148 مجروح عنوان کرد، و افزود: 84 مجروح در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی محورهایی که امروز بالگرد به آنها پرواز کرده را آزاد راه تهران - قم ، کاشان - قم و سلفچگان - قم ذکر کرد و افزود: بر اثر واژگونی یک خودروی سواری در عصر روز پنجم فروردین 5 تن مصدوم شدند که حال 2 تن از آنها وخیم است.

سیدمجتبی فرهادی ،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ،نیز تعداد مسافران اسکان داده شده در مراکز اقامتی شامل هتل و هتل آپارتمان و مهمان پذیر در روز چهارم فروردین را بیش از 6 هزار و 700 تن ذکر کرد و افزود: در همین روز بیش از هشت هزار تن در مدارس، و هفت هزار و 600 تن نیز در سایر اماکن شامل بقاع امامزادگان، مجموعه های ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، جمکران و مهمانسرای اداره ها و 11 هزار و 500 تن دیگر در کمپ ها و چادرها اسکان داده شدند که جمع کل آن 33 هزار و 900 مورد است‌.

سید مجتبی فرهادی تعداد کل اسکان های انجام شده از ابتدای طرح نوروزی تا پایان چهارم فروردین را 312 هزار اسکان برشمرد، و گفت: روز چهارم فروردین ماه ، 5 هزار و 600 تن و از ابتدای طرح ذکر شده 55 هزار و 800 تن از اماکن تاریخی قم بازدید کردند.

35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت 10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت (ع) خدمت رسانی می کنند.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، نیز با اشاره به فعالیت 3 هزار و 99 دستگاه تاکسی سمند برای نقل و انتقال شهروندان و مسافران طی روزهای گذشته افزود: از بیست و پنجم اسفند تا پایان روز چهارم فروردین در مجموع 64 هزار و 562 تن از طریق مینی بوس، اتوبوس و سواری جا به جا شدند.

ابوالفضل جمالی با اشاره به انجام 135 فقره بازدید از مراکز بین راهی و خودروها و وسایل نقلیه افزود: دراین مدت 40 بازدید از اتوبوس، 33 بازدید از مجتمع بین راهی و 62 بازدید از امداد خودرویی انجام شده، که 43 تخلف به مراجع رسیدگی کننده ارجاع داده شده است.

این مسئول تعداد خودروهای وارد شده به شهر قم در دوره زمانی مذکور را نیز یک میلیون و 323 هزار و 266 دستگاه عنوان و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

جمالی جمع خودروهای ورودی به استان قم را نیز یک میلیون و 444 هزار و 244 دستگاه دانست و افزود: این تعداد نیز به نسبت سال گذشته در همین زمان از رشد 22 درصدی برخوردار است.

در استان قم 209 کیلومتر آزادراه، 191 کیلومتر بزرگراه، 178 کیلومتر راه اصلی و 155 کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان 609 کیلومتر می باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

 سید امیرسامع،معاون خدمات شهری شهرداری قم، نیز دراین جلسه با اشاره به رشد 12 درصدی تعداد پارکینگ های مستقر در سطح شهر قم در مقایسه با نوروز 96، افزود: تعداد خودروهای پارک شده در این پارکینگ ها در روزهای اول و دوم فروردین با رشد 14 و 12 درصدی و در روز چهارم فروردین نیز با رشد 10 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

سید امیر سامع با بیان اینکه در روز چهارم فروردین 5 هزار و 600 خودرو در پارکینگ ضلع شرقی حرم حضرت معصومه، 10 هزار و 100 خودرو در پارکینگ طبقاتی، یکهزار و 810 خودرو در پارکینگ بستر رودخانه و 100 خودرو نیز در پارکینگ شماره 4 جمکران پارک شدند،افزود: در مجموع 18 هزار و 210 خودرو در پارکینگ های قم پارک شده است.

وی با اشاره به استقرار اکیپ های آتش نشانی در نقاط مختلف شهر قم، افرود: اطفای 10 مورد حریق، انجام 3 عملیات نجات، 12 مورد ایمن سازی و 28 مورد استقرار خودروی عملیاتی از جمله عملکرد حوزه امداد و نجات و آتش نشانی مدیریت شهری قم در این ایام به شمار می رود.

انتهای پیام /ح

27عملیات نجات حادثه دیدگان توسط هلال احمر قم انجام شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح نوروزی مسافران نوروزی بازدیدازاماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مدیر امور عشایری آبدانان گفت: در این شهرستان ۵۲۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که در بارش‌های اخیر حدود ۲۵۰ کیلومتر آن آسیب دیده است.
 نوروزی افزود: یکی از راه‌هایی که به صورت جدی آسیب دیده؛ راه عشایری دال زرین در مناطق عشایری هزارانی است. 
وی اضافه کرد: این راه از رودخانه دویرج می‌گذرد که بدون پل و ابنیه فنی است و با بارش باران حجم آب رودخانه بالا می‌آید.
 نوروزی اظهار کرد: عشایر از داخل رودخانه برای خانواده و دام هایشان آذوقه می‌برند و تا مشکل پل حل نشود، ۳۵ خانوار عشایری که در آن سوی رودخانه زندگی می‌کنند در مواقع طغیان رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.
 نوروزی مدیر امور عشایری آبدانان تشریح کرد: برای ساخت پل به اعتبار نیاز است که باید تأمین شود.
معاون توسعه و امور زیربنایی امور عشایری استان، گفت: استان ایلام ۲۵۰۰ کیلومتر راه عشایری دارد که بیش از ۲۰۰۰خانوار از این راه‌ها استفاده می‌کنند.
اسماعیلی افزود: در بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آسیب جدی دیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فوت ۳۹ نفر در حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب