Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@02:33:41 GMT

آیا سیگارهای الکترونیکی هم ضرر دارند؟

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۶۵۴۱

مطالعات نشان می‌دهد اثرات منفی ناشی از بخار سیگارهای الکترونیکی بر روی زایمان‌ها همانند دود ناشی از سیگارهای مرسوم است.به گزارش بلاغ، مطالعات نشان می‌دهد اثرات منفی ناشی از بخار سیگارهای الکترونیکی بر روی زایمان‌ها همانند دود ناشی از سیگارهای مرسوم است.  اگرچه سیگار‌های الکترونیکی ذرات ریز خشن، قیر و سایر موارد شیمیایی موجود در سیگار‌های تنباکودار مرسوم را به ریه‌ها وارد نمی‌کند، ولی ترکیبات موجود در آب این سیگار‌ها و چگونگی روند گرم شدن و استنشاق آن می‌تواند مضر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سیگار کشیدن در زنان باردار احتمال ایجاد شکاف لب یا کام در جنین را افزایش داده و برخی تغییرات کوچک، ولی موثر را در مغز آن‌ها ایجاد می‌کند. محققان در آزمایشی بر روی موش‌ها تاثیر سیگار‌های الکترونیکی را بر جنین‌ها بررسی کرده‌اند.

موش‌هایی که در معرض بخار سیگار‌های الکترونیکی قرار گرفتند، در زایمان‌های بعدی خود نسبت به موش‌های عادی فرزندان کمتری به دنیا آوردند. همچنین موش‌های به دنیا آمده نیز نشانه‌های ناهنجاری بسیاری در اطراف دهان و فک و گونه‌هایشان داشتند.

در ماه گذشته نیز یک تحقیق نشان داد سطوح هشدار دهنده‌ای از فلزات سنگین سمی از جمله کادمیوم و سرب در سیگار‌های الکترونیکی وجود دارد.

بخار ناشی از این نوع سیگار‌ها مخلوطی از پروپیلن، گلیکول، گلیسیرین گیاهی، طعم‌دهنده و در برخی موارد نیکوتین است و طبق تحقیقات این بخار نیز مانند دود سیگار‌های مرسوم، مقادیر زیادی از مواد شیمیایی را به بدن افراد وارد می‌کند.

به گزارش دیلی میل، استفاده از سیگار‌های الکترونیکی معمولا میزان زیادی از ترکیبات اکریلونیتریل را به بدن فرد وارد می‌کند. این ماده سمی باعث ایجاد تاول‌های پوستی، حالت تهوع، سرگیجه و پریشانی و حتی در مقادیر بالا به مرگ منجر می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «سید یحیی نوبخت» با اشاره به بازگشت واحدهای بخار و گازی نیروگاه طرشت به مدار تولید گفت: با اجرای فرآیند تعمیرات بازدید مسیر‌های داغ (HGPI)  به دستور مرکز کنترل واحد گازی پس از طی مراحل راه‌اندازی وارد مدار و به شبکه سراسری متصل شد.

مدیرعامل نیروگاه طرشت بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای راه‎‏‌اندازی واحد‌ها می‌توان به آبگیری برج‌خنک‌کننده پس از حصول اطمینان از بسته بودن مسیر‌های تخلیه، استارت چاه‌های آب‌خام و هماهنگی برای باز شدن مسیر جهت تصفیه‌خانه، استارت سیستم اسمزمعکوس و آبگیری مخازن آب پرمیت، تست تمام سیستم‌های کنترلی اتاق‌های فرمان نیروگاه‌بخار و تست‌های پیش‌راه‌اندازی BFP, FDF, IDF و سایر تجهیزات‌ کمکی و استارت بویلر‌ها اشاره کرد.

گزارش از جاسم ثمری خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم/ پرورش عقرب بی‌بخار!
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی