Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از آسین ایج، اپل با رونمایی از فناوری شناسایی مالک گوشی از طریق چهره وی و باز کردن قفل گوشی از طریق نگاه کردن فرد به آن تا مدتی در مرکز توجه قرار گرفت. اما بعد از مدتی مشخص شد فناوری یادشده از مشکلات نرم افزاری خاصی برخوردار است و در مواردی نمی تواند مالک گوشی را به دقت شناسایی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری همچنین در زمینه شناسایی آن دسته از مالکان آیفون که مونث یا غیرسفیدپوست باشند هم ضعیف عمل می کند و حالا هواوی برای مقابله با این مشکل سیستم بهتر و ارزان قیمت تری را با استفاده از حسگرهای Time of Flight (ToF) ابداع کرده که فضای کمتری را هم در مقایسه با سیستم مشابه اپل اشغال می کنند.

هواوی می گوید استفاده از این سیستم شناسایی هویت را از اوایل سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. سیستم مذکور با دقت بیشتری پستی ها و بلندی های چهره هر فرد را تشخیص می دهد و با دوربین مادون قرمز خود می تواند محاسبات و بررسی های لازم را با سرعت انجام دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • طرح آیفون ۱۶ فاش شد + تصاویر
  • افشای طرح آیفون ۱۶؛ سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • تصاویر | افشای طرح آیفون ۱۶ | سری آیفون‌های ۱۶ این شکلی خواهد بود