Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه در تبیین شعار سال گفت: عملیات روانی نفوذی‌ها و جنگ اقتصادی مهمترین موانع حمایت از کالاهای ایرانی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، در اولین جمعه سال جدید، نخستین جلسه سلسله نشست‌های «اندیشه‌های آسمانی» با حضور جمعی از فعالان فرهنگی ابرکوه، در خصوص تبیین شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» و اقتصاد مقاومتی، در محل باغ هنر شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد حسین فرج‌نژاد استاد حوزه و دانشگاه در این نشست، ضمن بیان زوایای مختلف جنگ اقتصادی و برنامه های دشمن برای پیروزی در این جنگ، اظهار کرد: امروزه با جنگ‌های ترکیبی و پیچیده روبرو هستیم که شامل انواعی از جنگ نرم، سخت و نیمه سخت می شود، که شامل نبرد‌های رسانه‌ای، اقتصادی، فرهنگی، عملیات روانی و... است.

فرج نژاد با اشاره به یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نبرد، که جنگ اقتصادی است، گفت: تعبیر «جنگ تمام عیار اقتصادی» و اهداف و راهکارهای مبارزه با آن توسط مقام معظم رهبری مورد توجه و تبیین قرار گرفت، لذا «حمایت از تولید داخلی» در موفقیت کشور در این نوع جنگ ناجوانمردانه غرب علیه مردم ایران، را مطرح کردند.

وی افزود: غرب در جنگ تمام عیار اقتصادی؛ اهداف و ابزاری را دنبال می کند که شامل هدف کوتاه مدت سناریوی اشتباه محاسباتی و تغییر مسئولین از یک دولت انقلابی به یک دولت غرب‌گرا و وابسته، هدف میان مدت تغییر نظام اسلامی، هدف بلند مدت تجزیه ایران به کشورهای قومی‌ـ زبانی سست و بدون قدرت است.

کارشناس اقتصاد اسلامی بیان کرد: همه این اهداف برای رسیدن به هدف نهایی استعمارگران که همان «ناکارآمد نشان دادن دین اسلام» و «ناموفق بودن مدل انقلاب دینی» جهت حفظ هژمونی قدرت یهودیزه غرب پسامدرن است.

فرج نژاد تصریح کرد: زرسالاران سرمایه‌دار یهودی و صهیونیست بازیگران اصلی این جنگ هستند که محوریت اصلی تقابل با انقلاب اسلامی ایران را برعهده گرفته‌اند و حلقه پیرامونی آنها سازمان‌های اطلاعاتی و سپس سازمان‌ها و قراردادهای ظاهراً بین‌المللی است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: پیرامون این سازمان‌ها و مجتمع‌های امنیتی‌ـ نظامی‌ـ صنعتی، شرکت‌های بزرگ چندملیتی وابسته به خاندان‌های سرمایه‌سالار یهودیزه و شبکه دلالی اقتصادی در کشورهای مختلف هستند.

وی عنوان کرد: آخرین حلقه بازیگران این زنجیره شرارت‌بار اقتصادی را منافقین و نفوذی‌های به ظاهر خودیِ وابسته به محافل ظاهراً علمی، آکادمیک و روشنفکرنما، تشکیل می‌دهند که با عملیات شناختیِ اقتصادی و فرهنگی، تلاش بر فریب مردم و جا انداختنِ اقتصاد لیبرال و غربزده در اذهان عمومی و مسئولین تصمیم‌ساز را دارند.

فرج نژاد به نقش نظام آموزشی و علم اقتصاد کلاسیک در این نبرد نابرابر اشاره کرد و گفت: رشا و ارتشا، تحریم‌های چند ضلعی و همه جانبه، جنگ تجاری، سیادت دلار و جنگ ارزی، قرارداهای اقتصادی و فرهنگی، عدم توجه به تولید داخلی، نفوذ افراد دشمن در میان مسئولین و تصمیم‌سازان کشور، خرید زیرساخت‌های بنیادین اقتصادی توسط سرمایه داران خارجی با هدف تسلط بر تصمیمات سازمان‌های برنامه و بودجه‌ای، از جمله ابزارها و شیوه هایی است که غرب علیه ایران در جنگ اقتصادی به کار می برد.

کارشناس ارشد فلسفه غرب اذعان کرد: برنامه های دشمن در کنار ضعف دولتمردان، عدم توجه به استعدادها و اقتضائات ملی و عمل به نسخه‌های توسعه غربی، از مهم‌ترین دلایل گسترش میدان این جنگ است.

وی ادامه داد: استفاده این ابزارها همزمان با نبرد شناختی دشمنان خارجی و منافقین داخلی در تضعیف خودباوری و اعتماد به نفس ملی، مشکلات اقتصادی را از آنچه وجود دارد، بزرگتر جلوه دهد و ایجاد شکاف و فاصله بین مردم و مسئولین در جمهوری اسلامی ماحصل آن است.

این استاد ابراز امیدواری کرد؛ که با فعالیت دقیق رسانه‌ای، آگاهی‌سازی عمومی و کار عملی میدانی در حوزه اقتصاد مقاومتی می‌توان از مشکلات جلوگیری کرد.

در پایان این نشست که به همت جبهه فرهنگی ندای بهشت، گروه هنری آینه و مؤسسه آموزشی پژوهشی دفتر مشق برگزار شده بود، مستند «کمپانی» اثر روح‌الله رفیعی با موضوع نفوذ اقتصادی پخش و پیرامون این مستند و راهکارهای عملی شدن اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی، بحث و تبادل نظر بین حاضرین انجام شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست