Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@13:10:00 GMT

خرید کالای خارجی برای کلیه دستگاه‌ها ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۶۷۰۹

هیئت وزیران، خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را برای کلیه دستگاه‌های دولتی، براساس فهرستی که از این کالاها تهیه و به تأیید دولت رسیده است، ممنوع اعلام کرد.به گزارش بلاغ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نخستین جلسه هیئت وزیران در سال جدید و در اولین روز کاری، عصر روز یکشنبه، به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه، هیئت وزیران، خرید کالا‌های خارجی دارای تولید مشابه داخلی را برای کلیه دستگاه‌های دولتی، بر اساس فهرستی که از این کالا‌ها تهیه و به تأیید دولت رسیده است، ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت خرید اقلام مذکور شامل کلیه دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی دولتی و غیردولتی و کلیه طرف‌های معامله آن‌ها اعم از پیمانکاران و فروشندگان داخلی و خارجی می‌شود.

در این جلسه، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز درباره ساختار حمایت از تولید کالای ایرانی با تأکید بر تولید محصولات رقابت پذیر، گزارشی به هیات وزیران ارائه داد.

در ادامه این جلسه، همچنین گزارش ستاد تنظیم بازار از مدیریت و کنترل قیمت‌های نوروزی و گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رشد سفر‌های نوروزی و توزیع مناسب‌تر سفر‌ها در استان‌های مختلف کشور و کاهش ۵۲ درصدی شکایات ارائه شد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز گزارشی از رشد تولید کلزا و مهار آتش‌سوزی در جنگل‌ها به اعضای دولت ارائه کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند


آقای اسماعیل جانعلی پور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر به صورت مستقیم و کتاب‌های صد ناشر در قالب اعطای نمایندگی جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.
وی گفت: بررسی و ارزیابی کتاب‌ها از ماه‌ها قبل شروع شده که پس از تسهیل ورود کتاب‌ها از مبادی گمرکی، غرفه‌ها به ناشران تحویل شد.
مدیر کمیته ناشران خارجی گفت: ناشران خارجی از ۱۵ کشور به صورت مستقیم حضور دارند و برخی دیگر در بخش بین الملل نمایشگاه به ارائه محصولات خود پرداخته اند.
آقای جانعلی پور افزود: ما تلاش کردیم این کتاب‌ها از میان آثار منتشر شده ده سال اخیر باشد و کتاب‌های جدیدتر که در پنج سال گذشته منتشر شده است تخفیف بیشتری دارد.
وی گفت: کتاب‌های جدیدی که در بخش مجازی ارائه می‌شود نیز از یارانه بیشتری برخودار است.
نمایشگاه کتاب در این دوره با ارائه بیش از پنجاه هزار عنوان کتاب در بخش خارجی نسبت به دوره قبل برگزاری آثار بیشتری ارائه کرده است.
دو شب گذشته نیز ۲۴ تن کتاب از کشور‌های عربی به نمایشگاه کتاب رسیده است.
سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • آیفون تاشو و مک بوک جدید در راه بازار
  • آیفون تاشو به زودی روی خط تولید قرار می‌گیرد/ عکس
  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • احمدوند: در نمایشگاه کتاب برنامه‌های ویژه‌ای برای فلسطین تدارک دیدیم/ کلیه ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند
  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم