Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:55:12 GMT

3500 هزار نفر راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام شدند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۷۲۷۸

3500 هزار نفر راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام شدند

بوشهر- ایرنا- فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: از 20 اسفند ماه سال گذشته تاکنون سه هزارو 500 نفر در قالب 13 کاروان راهیان نور دریایی به جزیره خارگ استان بوشهر اعزام شدند.

سردار رمضان زیراهی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کاروان‌های راهیان‌ نور دریایی در سفر یکروزه به خارگ از مناطق عملیاتی، یادمان شهدا و بیمارستان زیر‌زمینی این جزیره و 2 روز دیگر از موزه شهید رئیسعلی دلواری و مرکز اطلاعات نیروگاه اتمی بوشهر دیدن می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زیراهی اضافه کرد: برای آشنایی مردم از نقش جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس برنامه کاروان راهیان نور دریایی از بوشهر به خارگ هر سال انجام می‌ شود.
وی بیان کرد: اعزام کاروان ‌های راهیان نور دریایی خارگ تا 12 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه 2 فروند شناور برای اعزام کاروان راهیان نور دریایی فراهم شده است افزود: روزانه 300 نفر و در مجموع پنج هزار نفر در قالب کاروان های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ اعزام می ‌شوند.
زیراهی گفت: ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان و نوجوان از جمله هدف های برپایی اردوهای راهیان نور است.
جزیره خارگ با 20 هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بوشهر، بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در دوران جنگ تحمیلی 2880 بار مورد حمله موشکی و بمباران هواپیماهای رژیم بعث صدام حسین قرار گرفت اما حتی برای یک روز صادرات نفت از این جزیره متوقف نشد.
خارگ در فاصله 67 کیلومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است که بیش از 95 درصد بارگیری صادرات نفت کشور از پایانه های این جزیره انجام می گیرد.
6047/6043**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي راهيان نور دريايي جزيره خارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم

کاروان ۲۰۰۰ نفری از دختران و مادران اصفهانی به گلستان شهدای کرمان اعزام شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، 2000 نفر از بانوان اصفهانی در گلستان شهدای اصفهان حضور یافته و با تجدید میثاق بر سرمزار شهید زاهدی و نثار گل بر مزار این شهید به سوی گلستان شهدای کرمان عازم شدند.

کاروان دختران حاج قاسم با سربند یا زهرا و پلاکارت‌های " حجابم افتخارم" و تصاویر از حاج قاسم در مصلی امام علی (ع) کرمان هم پیمان شدند و به سمت بیت‌الزهرا به راه افتادند.

این کاروان، بزرگترین اردوی دخترانه کشور است که از گلستان شهدای اصفهان شروع و به گلستان شهدای کرمان ختم شد.

.

انتهای پیام/163/.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم