Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، در شامپوهای بدن که در فروشگاه های لوازم بهداشتی عرضه می گردند، مقدار بسیاری مواد ساختگی شیمیایی وجود دارند که مضر بودن یا نبودن آن ها مورد شک و تردید است؛ پس، بهتر است به طور کل بیخیال آن ها شویم. در عوض، دست به کار شویم و خودمان شامپو بدن طبیعی برای خود را بسازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شامپو بدن طبیعی که از آن صحبت می کنیم، حاوی اسانس های درمانی بی ضرر می باشد و با صابون روغن زیتون (Castile Soap) ساخته می شود. آیا می خواهید درباره این شامپو بدن طبیعی بیشتر بدانید؟

 

مواد تشکیل دهنده مغذی و موثر جهت ساخت شامپو بدن طبیعی

۱- عصاره اسطوخودوس: به دلیل دارا بودن طیف وسیعی از مزایا برای پوست، گزینه ای مناسب برای تهیه شامپو بدن طبیعی می باشد. خاصیت ضدباکتریایی دارد. در حقیقت، اسطوخودوس دارای توانایی نفوذ به تمامی منافذ بدن جهت از بین بردن باکتری ها می باشد. از آن بیشتر، عصاره اسطوخودوس علی رغم توانایی کشتن باکتری ها، بسیار نرم و لطیف و بی ضرر برای پوست نیز است. به همین خاطر یک جزء ثابت جهت تهیه محصولات محافظتی پوست کودکان به شمار می رود.

۲-عصاره بابونه: این عصاره نیز برای پوست بی ضرر است و می تواند تحریکات پوست را کاهش دهد. به علاوه، دارای برخی خواص درمانی منحصر به فرد می باشد؛ برای مثال، بابونه دارای خواص ضد التهابی، ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده است. علاوه بر این موارد، سرشار از مواد آنتی اکسیدان است و همچنین عطر ملایم و دلنشینش باعث هرچه مطبوع تر کردن شامپو می گردد.

 

۳-صابون روغن زیتون (Castile Soap): بسیاری از صابون های موجود در بازار، حاوی مواد شیمیایی و تهدیدکننده سلامت پوست انسان هستند، اما صابون روغن زیتون، یک صابونی است که به طور خالص از روغن گیاهی تهیه می شود. اغلب جهت ترمیم آکنه، پزوریازیس و قرمزی عمومی بدن به کار می رود. بنابراین، انتخاب مناسبی برای افرادی است که دارای پوست طبیعی یا حتی حساس می باشند.

۴-اسانس شمعدانی عطری: این اسانس، عالی ترین گزینه جهت تهیه شامپوی دست ساز است. مصریان باستان برای براق شدن پوستشان از این اسانس استفاده می کردند. علاوه بر این، در درمان آکنه، کاهش التهاب، تسکین ضایعات و همچنین متعادل کردن سطح هورمون های بدن موثر می باشد.

۵-عسل خام: علاوه بر ضد باکتریایی بودنش، می تواند درخششی مثل افراد جوان و شاداب به شما هدیه بدهد. افزودن این ماده به اجزاء تشکیل دهنده، می تواند چهره ای زیبا به شما عطا کند.

۶-ویتامین E: این ویتامین از تشکیل شدن رادیکال های آزاد در بدن ممانعت به عمل می آورد. همچنین می تواند علائم پیری از جمله چروک های پوست را کاهش دهد. شما قادر خواهید بود با مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین E هستند، سلامتی را به پوستتان هدیه بدهید، اما می توانید با اضافه کردن این ماده به شامپوی مورد نظر، به نتایج مشابهی دست یابید.

۶-اسانس جوجوبا: به همراه مقابله با آکنه، این ماده ارزشمند می تواند به کنترل التهاب و قرمزی پوست کمک کند. هم ضد باکتریایی است و هم تسکین دهنده.

 

طرز تهیه شامپو بدن طبیعی

مواد تشکیل دهنده:

۱- یک فنجان آب

۲- یک چهارم فنجان عسل خام

۳- دو سوم فنجان صابون روغن زیتون مایع

۴- سی قطره اسانس اسطوخودوس، عصاره بابونه و عصاره شمعدانی عطری

۵- یک قاشق چای خوری ویتامین E

۶- دو قاشق چای خوری عصاره جوجوبا

 

در یک کاسه بزرگ همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید. در بطری های ۸ oz BPA-Free نگهداری کنید. و از استفاده از شامپو بدن طبیعی دست ساز و بی ضرر خود لذت ببرید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پوست روغن زیتون سلامت مواد شیمیایی ویتامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه