Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@00:22:57 GMT

سفرهاي نوروزي امسال تاکنون 11درصد رشد دارد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۷۷۸۱

سفرهاي نوروزي امسال تاکنون 11درصد رشد دارد

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت: سفرهاي انجام شده در هفت روز نخست تعطيلات نوروزي امسال در کشور نسبت به مدت مشابه پارسال 11 درصد رشد داشته است.

علي اصغر مونسان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اهواز اظهار کرد: از 27 اسفند 96 تا چهارم فروردين 97 تعداد مسافران نوروزي از 22 ميليون نفر اقامت در شب عبور کرد که رشد 11درصدي نسبت به مدت مشابه پارسال را نشان مي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


*پنج استان نخست گردشگر پذير در کشور
وي با بيان اينکه خوزستان جزو پنج استاني است که بيشترين تعداد مسافر نوروزي را در اين مدت داشته بيان کرد:استانهاي مازندران، گيلان، فارس، خراسان رضوي و خوزستان در اين مدت بيشترين ميزان مسافر نوروزي را داشتند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه سفرهاي نوروزي همچنان ادامه دارد توضيح داد: آمار بازديد از آثار باستاني و تاريخي کشور بسيار بالا است و رکورد به حساب مي آيد و نشان مي دهد سفر در سال 97 افزايش پيدا کرده است.
**طرح تعطيلات زمستانه در دست پيگيري
مونسان با اشاره به چگونگي طرح تعطيلات زمستانه گفت: با صحبت هايي که با استاندار خوزستان داشتيم بنا شد طرح تعطيلات زمستانه که در رونق گردشگري مناطق جنوبي کشور بسيار تاثير گذار است، جلو ببريم.
وي افزود: روزهاي خوب مناطق جنوبي کشور در نيمه دوم سال واقع شده و اگر اين طرح تصويب شود رونق خوبي براي مناطق جنوبي کشور ايجاد مي کند.
رييس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي، هدف از سفر به خوزستان را ديدار از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس، همراهي راهيان نور و اداي احترام به مقام شامخ شهيدان عنوان کرد.
به گزارش ايرنا علي اصغر مونسان، معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي کشور صبح دوشنبه از طريق فرودگاه اهواز وارد خوزستان شد و سپس با بالگرد به سمت شلمچه حرکت کرد.
7164/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو