Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آماه باش کامل نیروهای و تجهیزات راهداری در طول سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: ۶۷۴ راهدارخانه ، ۱۲۰۰ اکیپ راهدار، ۱۴ هزار پرسنل راهدار به همراه ۹۲۰۰ دستگاه ماشین ٖآلات راهداری برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش ایسنا،  داریوش نصر با اشاره به تمهیدات این سازمان در بخش راهداری برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: در سه بخش فعالیت‌های سازمان در بخش راهداری برنامه ریزی شده است که یکی از موارد آمادگی ماشین‌آلات، ‌ تجهیزات و اکیپ‌های راهداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اعلام آغاز دور دوم طرح سفرهای نوروزی با اشاره به شمار اکیپ‌ها و امکانات راهداری مستقر در سطح جاده‌ های کشور اظهار داشت: ۶۷۴ راهدارخانه، ۱۲۰۰ اکیپ راهدار، ۱۴ هزار پرسنل راهدار به همراه ۹۲۰۰ دستگاه ماشین ٖآلات راهداری برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در حالت  آماده باش هستند.

نصر در خصوص بخش دوم مبنی بر اقدامات مربوط به ایمن سازی راه‌ها با بیان اینکه «میمزی‌های مربوط به این بخش از یک ماه قبل اغاز شده است» گفت: علاوه بر شستشوی تابلوها، تامین روشنایی ۲۰۷ نقطه در تقاطع های همسطح و ۵۹ نقطه در مقاطع مورد نیاز، تامین، و رفع نواقص حفاظ های بتونی و فلزی در ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های کشور انجام شده است و تا هفته آینده میمزی‌ها برای رفع نقایص احتمالی ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه به بخش سوم اقدامات سازمان اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ هزار متر مربع از رویه‌ راه‌ها که بنا به دلایل مختلفی از جمله بارش‌های شدید برف و باران دچار آسیب شده بودند، شناسایی و عملیات لکه گیری، ترمیم و بهسازی بر روی آن‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین علاوه بر شناسایی و اجرای روکش آسفالت موضعی در ۵۴۵ کیلومتر از سطح راه‌های کشور، رفع افتادگی شانه راه‌ها و نقاط پر تصادف نیز به طور مستمر در دست اقدام قرار دارد.

نصر با اشاره به افزایش ۵ درصدی رشد تردد در سفرهای نوروزی ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بر همین اساس آزادراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم و برخی بزرگراه ها و جاده ها مانند تهران-چالوس، فیروزکوه، و ورودی کلان‌شهرهایی مانند مشهد مقدس که ترافیک بالاتری نسبت به سایر محورها و کلان‌شهرها دارند، علاوه بر آرایش و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، تمرکز نیرو برای شناسایی نقاط پر حاثه به منظور آشکارسازی و رفع آن‌ها انجام گرفته است.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای برای جاده‌های پر تردد خاطرنشان کرد: به منظور تسلط و توجه بیشتر به ترافیک عبوری در محورهای شریانی و مواصلاتی، دوربین‌های نظارت تصویری و تردد شمارها نصب شده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با پلیس راهور، پیش‌بینی زمان سفر در روزهای پر تردد انجام شده است و از این رو کشیک‌های مختلفی از سطح منطقه و استان تا ستاد در نظر گرفته شده است و به صورت هوشمند مدیریت و نظارت می‌شوند.

نصر با اشاره به همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر دستگاه ها و نهادهای دخیل در طرح سفرهای نوروزی ۹۷ یادآور شد: تعامل بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها مانند سازمان هواشناسی، اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور، و جود دارد و در همین راستا تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس برای تفکیک وظایف منعقد شده است.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان تاکید کرد: نقش مردم بسیار پررنگ است و  همکاری ها در یک مثلث سه وجهی شامل مردم، رسانه و دستگاه های اجرایی می تواند موفقیت آمیز باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام

سیدزاهدین چشمه‌خاور  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اظهار کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت هفت میلیون و ۹۱۵ هزار و ۳۹۴ تردد هم مربوط به وسایل نقلیه سنگین است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: محور چوار - ایلام با سه میلیون و ۵۷۵ هزار و ۲۲۶ تردد یکی از پرترددترین محور‌های استان بوده است.

چشمه خاور با اشاره میزان جا به جایی کالا در بازه زمانی یاد شده (ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه) گفت: طی این مدت یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۹۲ تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل در این استان جا به جا شده است.

وی تاکید کرد: در فروردین سال جاری نیز بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار و ۷۹ تردد بین استانی کل وسایل نقلیه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام یادآور شد: این میزان تردد در فروردین ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است.

چشمه خاور بیان کرد: مردم می‌توانند برای ارتباط و اعلام هر گونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت با شماره تلفن ۱۴۱ در هر ساعت از شبانه روز تماس گرفته و موارد مورد نظر خود را با کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی