Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرامور باغباني سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري از آغاز پيوند سرشاخه در50 هکتار از باغات گردو کم ثمر اين استان به منظور بارورکردن اصل درخت به صورت پايلوت خبر داد.

ابراهيم شيراني روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا، سطح باغات گرو اين استان را 7 هزار هکتار برآورد و اظهار کرد: بيش از 100 هکتار از باغات گردو اين استان کم بار و نياز به اصلاح و پيوند زني دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ابراز اميدواري کرد: با روش پيوند زني باغات کم ثمر، تحولي در توليد محصول گردو به وجود آيد.
مدير امور باغباني سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري ميزان برداشت محصول گردو در سال زراعي گذشته اين استان را 7 هزار تن برآورد کرد و گفت: با انجام فرآيند اصلاح و پيوند در بنيه درختان مثمر، توليد محصول 10 درصد افزايش مي يابد.
شيراني، وسعت باغ هاي مثمر استان را 38 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: 30 درصد از اين باغ ها قديمي و نيازمند احيا و اصلاح است.
وي ميزان برداشت گردو از باغ هاي استان طي سال گذشته را 182 هزار تن ذکر و تصريح کرد: در صورت اصلاح و احياي باغ هاي قديمي و کم بارده، ميزان محصول برداشتي تا 35 درصد افزايش يابد.
شيراني از اجراي طرح آبياري نوين (قطره اي) در 17 هزار هکتار از باغ هاي استان خبر داد و تاکيد کرد: با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان برنامه ششم توسعه، اين باغ ها زيرپوشش آبياري نوين قرار مي گيرد.
سالانه در چهارمحال و بختياري بيش از يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، دامي و شيلات توليد مي شود، سطح زير کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
6199/6021
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، کارشناس هواشناسی استان گفت: فعالیت سامانه قوی بارشی در سطح استان، بارش‌های قابل ملاحظه باران، رعد و برق، برف در مناطق مرتفع و در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.
آقای قطره افزود: هر چند در اغلب نقاط استان شاهد بارش خواهیم بود، اما شدت بارش‌ها در نیمه غربی استان است.
وی ادامه داد: برای پنج شنبه مه رقیق، کاهش نسبی دما و جوی بدون بارش و برای روز جمعه بارش‌های پراکنده خصوصا در کوهرنگ پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش شدید در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت سرمازدگی به باغات چغاله خفر + فیلم
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ اسفند چهارمحال و بختیاری
  • دزک سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری اعلام شد
  • دزک سردترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بکار ستاد اسکان فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز پویش نوروزی چشم به راهیم در چهارمحال و بختیاری
  • سرمازدگی در کمین باغات چهارمحال‌وبختیاری/ زمستان گرم علت اصلی سرمازدگی درختان
  • خبر‌های ورزشی ۲۷ اسفند چهارمحال و بختیاری
  • آغاز طرح خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری