Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@08:51:26 GMT

هاشمی مقدم: جهانبخش جزئی از خانواده من است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۸۳۰۶

هاشمی مقدم: جهانبخش جزئی از خانواده من است

ورزش > فوتبال - همشهری آنلاین:
امیر هاشمی مقدم بازیکن سابق استقلال و تیم ملی که سال‌هاست در هلند بسر می‌برد، مدیر برنامه جهانبخش است وی با بیان اینکه علیرضا جزئی از خانواده اوست در خصوص این بازیکن و آینده‌اش توضیحاتی داد.

به گزارش ایلنا، امیر هاشمی مقدم ستاره اسبق استقلال در دهه شصت و هفتاد که چند سالی است در فوتبال هلند جزو یکی از استعدادیاب‌های شناخته شده به شمار می رود و در کنار آن مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش هم به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در گفت‌و‌گویی نوروزی با ایلنا، درباره سال 96 و اتفاقاتی که رخ داد صحبت کرد:

 ابتدای صحبتمان می‌خواهم درباره دیدار مدتی قبلتان با مهدی مهدوی کیا، بگویيد. ایشان برای تماشای بازی علیرضا به هلند آمده بود.

بله همینطور است. مهدی مهدوی‌کیای عزیز اینجا بود. ما با او مرتبا در 6 ماه اخیر تماس‌هایی داشته‌ایم. او یک شخصیت فوق‌العاده دارد که باعث می‌شود همه دوستش داشته باشند. او همان مهدی دوران کودکی‌اش است و همان کسی است که بهترین بازیکن هامبورگ شد و حالا هم همان فرد است؛ او خودش است. می‌گویند هر چه درخت پربارتر باشد افتاده‌تر است. ما خیلی باهم صحبت می‌کنیم. درباره مسائل مختلف دیدار می‌کنیم. او هم اکنون در کنار وحید هاشمیان روی پایه‌های هامبورگ کار می‌کند. درباره آکادمی کیا باهم حرف می‌زنیم و باعث افتخار است و باید از آن حمایت کنیم. چند بازیکن ملی از این آکادمی به تیم ملی رسیده‌اند. مهدی همچنین بازی علیرضا را دید که قوت قلب خوبی برای علیرضا بود. در نهایت خیلی جالب بود که تشریف آورده بود و روحیه مضاعفی برای علیرضا بود. سه گوش راست از سه نسل مختلف بعد از بازی کنار هم بودیم. یک پرسپولیسی، یک استقلالی و علیرضا که بین استقلال و پرسپولیس است که البته شوخی می کنم. مهم این است که همه انسان‌های خوبی باشیم.

 رابطه شما با علیرضا فراتر از بازیکن و مدیربرنامه است و ما می‌بینیم که خیلی جاها شما مانند برادر بزرگتر رفتار می‌کنید.

علیرضا تقریبا حدود 5 سال است که در هلند به سر می‌برد. اگر احساس و اعتقاد و اعتماد دو طرفه وجود نداشته باشد بهتر است تمام قرار و مدارها را به سطل زباله بیندازید. احساس و رابطه‌ای که بین ما وجود دارد بالاتر از رابطه مدیرفنی و بازیکن است. او جزئی از خانواده ما به حساب می‌آید و به او افتخار می‌کنیم. اعضای خانواده من از جمله همسرم، پسرم که دوست صمیمی اوست و دخترانم او را دوست دارند و برایش احترام زیادی قائل هستند. علیرضا خودش از خانواده‌ای زیبا آمده است. او پدر، مادر و برادر بسیار خوبی دارد. این نشان دهنده شخصیت علیرضا است و برای ما جای خوشحالی دارد. خوشحالم که برای چنین شخصیت و فوتبالیستی می‌توانم تا حدودی کمک کنم.

خیلی‌ها منتظر این هستند تا سال آینده از راه برسد و ببینند که علیرضا با این بازی‌های فوق العاده به کدام تیم نقل مکان می‌کند.

علیرضا جان زحمت خود را کشیده است. از داماش به نایمخن و از آنجا به آلکمار آمده است. او پله پله پیش رفته و روی تک تک آنها فکر شده است. او قبل از آلکمار دو پیشنهاد دیگر داشت که می‌توانست شش برابر پول بگیرد اما انتخاب درستی داشت. علی شخصیت فوتبالی خود را به اروپا نشان داده است. اگر اینطور نبود تیم‌های بزرگ از ایتالیا، آلمان و انگلیس برای تماشای بازی‌اش به اینجا نمی‌آمدند تا او را تماشا کنند. من نمی‌توانم بگویم که او کجا و به چه تیمی می‌رود اما نظر من و علیرضا کاملا مشخص است. علیرضا به جایی می‌رود که برایش خوب باشد. باید باشگاهی باشد که برای او و پیشرفت بیشترش از لحاظ چه شخصیتی و چه مالی مناسب باشد.

سال 96 برای امیر هاشمی مقدم چطور بود. شما به جوان‌های زیادی کمک کردید تا راه فوتبالی خود را در اروپا ادامه دهند.

من خودم یک زمانی به انگلستان رفتم تا فوتبال بازی کنم. همان زمان از قطر پیشنهاد داشتم و می‌توانستم با آن پولی که پیشنهاد شد زندگی‌ام را متحول کنم ولی این کار را نکردم. به انگلستان رفتم و هیچ کسی را نداشتم. مدیر برنامه‌ای نداشتم و فقط خانواده‌ام بودند. با این حال توانستم کارهایم را انجام بدهم. به مجارستان و آمریکا رفتم و آنجا بازی کردم. اگر آن موقع کسی بود که به من اطمینان و اعتقاد داشت خیلی کارها انجام می‌شد. بعد که به طور دائم در اروپا ساکن شدم وقتی به آن روزها فکر می‌کنم واقعا حسرت می‌خورم. ما این همه جوان و استعداد در کشورمان داریم که دیده می‌شوند اما به آنها توجه نمی‌شود. اگر بخواهم برای شما مثالی بزنم مانند این است که یک گل رز را کاشته باشید و وقتی غنچه می‌شود قبل از باز شدن و پخش شدن عطش و خودنمایی کردن آن را می‌کنند. اینجا می‌خواهم انتقاد کنم و از خیلی از تیم‌های ایرانی بخواهم و خواهش کنم به جای اینکه بازیکنان سطح دوم و سوم کشورهای دیگر را بیاورید به گزینه‌های جوان خودمان بها دهیم. به آن بازیکنان خارجی احترام می‌گذارم اما بازیکنان تیم زیر 17 سال ایران کجا هستند؟ آنهایی که در جام جهانی درخشیدند. آقای چمنیان برای این تیم خیلی زحمت کشید و آنها را در دنیا مطرح کرد. آنها در دنیا شناخته شدند اما در ایران نه. این یک درد بزرگ است. به خاطر همین هر کاری که از دستم بربیاید برای این جوانان انجام می‌دهم. می‌دانید که هیچ چشمداشتی ندارم. من خودم پسر دارم و می‌دانم که این مسائل از چه قرار است. چند جوان هستند که شاید اینده خوبی در اروپا داشته باشند و ما آنها را دنبال می کنیم.

در همین زمینه: شکست پروژه لژیونرهای پولی در عربستان عکسی که بیرانوند را به بغض واداشت دژاگه به ناتینگهام فارست پیوست

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان در هفته ۲۵ لیگ برتر در حالی برگزار می شود که اتفاقات عجیبی در آستانه برگزاری این دیدار در اردوی سرخپوشان پایتخت رخ داده است.

بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس

اوسمار ویه را پس از بازگشت امید عالیشاه به تمرینات گروهی تصمیمی کاملا متفاوت با تفکرات مشاوران خود گرفت. او قصد دارد به جای اینکه کاپیتان پرسپولیس را به لنکان بازیکن تعویضی وارد زمین کند قصد دارد از ابتدا به بازی بگیرد تا از همان ابتدا روی دروازه سپاهان فشار بیاورد.

محرومیت انضباطی دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد تا غایب بازی امروز باشد. از این رو وحدت هنانوف پس از مدت هادر ترکیب قرار می گیرد.

چالش برای انتخاب دروازه بان سرخ ها برای تقابل با مهاجمانی همچون شهریار مغانلو، رضا اسدی و کاوه رضایی وجود دارد.

علیرضا بیرانوند همچنان احساس درد از ناحیه مچ دارد اما اصرارا به بازی مقابل سپاهان اصفهان دارد.

او در آخرین تست تخصصی پزشکی هم درد داشت اما اصرار به حضور دارد و هرگونه عواقب آن را نیز پذیرفته است.

حال آنکه باید دید آیا ظهر امروز با معاینه دوباره دست مصدومش مجوز پزشکی برای بازی دریافت می کند یا باید روی نیمکت نشسته و امیررضا رفیعی را برای حفظ تمرکز در جریان این مسابقه بزرگ تشویق کند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دیدار با سپاهان به شرح زیر است:

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر.

کد خبر: 1229083 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • پشت پرده بازی کردن علیرضا بیرانوند؛ اصرارهای فراوان از اوسمار ویرا
  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • کرمانی‌مقدم: بازی پرسپولیس و سپاهان خسته‌کننده و بی‌روح بود
  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان مشخص شد/ بازگشت بیرانوند به دروازه
  • مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده
  • سوپرایز ویژه اوسمار برای سپاهان؛ بیرانوند وارد می‌شود؟
  • تیتر مورد علاقه هواداران پرسپولیس پیش از جدال سپاهان
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟
  • سپاهانی ها باور نمی کنند! ؛ مورایس پیگیر وضعیت علیرضا بیرانوند
  • (عکس) استایل لش علیرضا بیرانوند در آستانه بازی با سپاهان