Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:11:20 GMT

38 هزار نفر از باغ‌ های تاریخی بیرجند بازدید کردند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۸۳۷۰

38 هزار نفر از باغ‌ های تاریخی بیرجند بازدید کردند

بیرجند - ایرنا - مدیر پایگاه باغ‌ های تاریخی خراسان‌ جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی 97 تا پنجم فروردین ماه جاری، 38 هزار گردشگر و مسافر نوروزی از سه باغ تاریخی رحیم‌آباد، اکبریه و مجموعه تاریخی ارگ کلاه فرنگی بیرجند بازدید کردند.

به گزارش ایرنا محمد جنتی‌فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، در زمینه استقبال گردشگران و مسافران از این باغ‌های تاریخی افزود: در این مدت 20 هزار نفر از باغ تاریخی اکبریه، 17 هزار نفر از باغ رحیم‌آباد و هزار نفر نیز از باغ و عمارت کلاه فرنگی بیرجند بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در باغ اکبریه و مجموعه رحیم آباد برنامه‌های شاد و متنوعی برای بازدیدکنندگان اجرا شده است.
مدیر پایگاه باغ‌ های تاریخی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: در مجموعه عمارت کلاه فرنگی بیرجند نیز نمایشگاه تاریخ سیاسی بیرجند برپا شده است که بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید از ساختمان ارگ و محوطه اطراف آن از این نمایشگاه نیز دیدن کنند.
وی با اشاره به اینکه در تمام این باغ‌ها به صورت دائمی راهنما برای معرفی مجموعه به گردشگران وجود دارد، یادآور شد: از ساعت 9 صبح تا 20 و 30 دقیقه گردشگران و مسافران می توانند از این مکان ها بازدید کنند.
استان خراسان جنوبی بیش از 2 هزار اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 780 اثر آن ثبت ملی شده است.
در این میان باغ ها و عمارت های تاریخی به ویژه باغ اکبریه بیرجند که یکی از باغ های ثبت شده در فهرست آثار جهانی است ظرفیت های مناسبی را برای گردشگران و مسافران نوروزی ایجاد کرده تا از این منطقه کویری و بیابانی دیدن کنند.
این باغ با فضایی سبز و دلنشین که در زمره باغ های جهانی قرار گرفته به مقصدی برای گردشگران و مسافران تبدیل شده و با چشم اندازهای زیبا و دیدنی، بیش از همه نگاه پرسشگر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند‏.
طرح نوروزی خدمات سفر در استان از 27 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
*3215 * 6054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگري باغ تاريخي خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران

ایسنا/مازندران رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان از تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران خبرداد.

به گزارش ایسنا، مهرداد فلاح ۱۲ اردیبهشت در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد  ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سالجاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد،افزود: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت‌هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی‌جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و یادآور شد: یک هیات اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می تواند مجددا راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع سیل در روستای انگشتجان تسوج شهر شبستر
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • این افراد می‌‎توانند رایگان از اماکن تاریخی کرمانشاه بازدید کنند