Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@00:29:17 GMT

نابودی نيمي از حيات وحش جهان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۸۶۴۸

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، رورنامه گاردين در مقاله اي به بررسي ابعاد زوال حيات وحش به دنبال توسعه زندگي ماشيني در دنياي امروز پرداخت.

گاردين نوشت: ما نيمي از حيات وحش خود را از دست داده ايم و حالا زمان فرياد زدن است.شايد برخي مردم تاکنون در راهپيمايي اعتراضي به وضعيت بد محيط زيست شرکت کرده باشند و يا نگران تغييرات آب و هوايي و گرمايش جهاني باشند که به واقع همه اينها براي جامعه انساني تهديدي غيرمنتظره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين روزنامه به توسعه پنجاه سال کشاورزي در انگليس اشاره کرده و مي نويسد: با آنکه در انگليس زمين هاي زيادي به زير کشت رفته است اما همين کارها باعث شده که پنجاه درصد اراضي انگليس دستخوش تغيير شوند و از شکل اوليه طبيعي خود خارج شوند.به عبارتي ما شاهد ضررها و خسران هاي زيادي در زندگي پرندگان ، جانوران ، پروانه ها و گل هاي وحشي بوده ايم و با کارهايي که انجام داده ايم اکو سيستم طبيعي خود را با تغييرات زيادي روبه رو کرده ايم.

بر اساس آمارهاي رسمي دولت انگليس، در فاصله سال هاي 1970 تا 2015 ، در حدود 56 درصد عرصه حيات پرندگان نابود شده است؛ يعني 44 ميليون قطعه پرنده در انگليس از بين رفته است.متاسفانه هنوز نه تنها در انگليس بلکه مردم در سراسر جهان به تبعات منفي اين نابودي گونه هاي جانوري و گياهي آگاه نيستند و اگر در اين باره روشنگري و اطلاعات کافي براي جبران به وجود نيايد آينده بدي براي محيط زيست در کره زمين به وجود خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد

به گزارش قدس آنلاین  طیب احمدی،رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: یک گونه پرنده از راسته لک لک سانان، تیره حواصیلیان به نام «حواصیل هندی»، برای نخستین بار در استان قم توسط آقای سعید نصرتی از دوستداران حیات وحش و پرنده نگر در تالاب مره رصد شد. 

وی با اشاره به تأیید این رکورد توسط اساتید جانورشناسی و پرنده نگری کشور خاطرنشان کرد: با افزوده شدن این گونه ارزشمند در لیست پرندگان استان قم، تعداد پرنده ثبت شده در زیستگاه‌های استان به ۲۷۷ گونه افزایش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • نگرانی اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار + تصاویر
  • حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد
  • گاردین: هدف نتانیاهو اساسا غیرواقعی است
  • عکسی با حضور نیمی از موجودی خاص ترین بمب افکن جهان!
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • نیمی از بلیت‌های دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن فروش نرفت!
  • رشد نرخ باروری در ۱۴ استان/ تنها نیمی از قانون اجرا شده است