Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - يک توليد کننده صنايع دستي و سنتي در شهر مود سربيشه گفت: حمايت دولت از مشاغل خانگي و آموزش حرفه هاي مختلف صنايع دستي به روستاييان بهترين راهکار اشتغال پايدار است و از مهاجرت بي رويه جوانان به حواشي شهر نيز جلوگيري مي کند.

مريم مشايخي راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: جوانان روستايي نيازمند حمايت دولت هستند تا هم از بيکاري نجات پيدا کنند و هم درگير آسيب هاي مربوط به بيکاري نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه داراي ليسانس مهندسي مديريت پروژه هستم اظهار کرد: کلاس هاي اوقات فراغت صنايع دستي را در شهر مود شرکت کردم و امروز هم با حرفه اي که آموختم کمک خرج همسرم در امور معيشت خانواده هستم.
به گفته وي با خلاقيتي که در روند دستگاه حوله بافي ساده انجام دادم توانستم محصولي منحصر به فرد توليد کنم که در نوع خود بي نظير است.
مشايخي راد، تصريح کرد: شال زنانه اي که با دستگاه حوله بافي با رنگ هاي ابر و بادي توليد مي کنم از بهترين مواد اوليه همچون نخ و پنبه توليد مي شود که صفر تا 100 آن توليد خراسان جنوبي است.
وي ادامه داد: امروز نيازمند حمايت دولت در تقويت کار و کارگاه هستم و از طرفي هم بازاريابي محصولات توليدي ام با توجه به کيفيت بي نظير و قيمت بسيار پايين يکي ديگر از اقداماتي است که مي تواند شغل من و ديگر هنرمندان را پايدار کند.
وي شال، حوله، پارچه، تن پوش حمام و کيف را از مهمترين توليدات کارگاه خانگي کوچکش عنوان کرد و افزود: اين حرفه نياز به هزينه زيادي ندارد و متقاضيان اين حرفه با 500 تا يک ميليون تومان مي توانند کارگاه کوچکي در خانه احداث کنند و از مشاغل دولتي بي نياز شوند.
توليد کننده صنايع دستي و سنتي در ادامه اظهار کرد: فعاليت در حوزه هاي مختلف صنايع دستي ضمن رهايي از معضل بيکاري موجب تقويت آن و به تبع گردشگري استان مي شود.
برک بافي و حوله بافي يکي از مهمترين صنايع دستي سنتي مردم روستايي خراسان جنوبي است که قدمتي چند صد ساله دارد و به ثبت ملي رسيده است.
تاکنون 80 اثر صنايع دستي خراسان جنوبي ثبت ملي شده است.
3215 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ راین؛ دومین بنای خشتی جهان پذیرای مسافران نوروزی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان شهر تاریخی راین در  ۱۰۰ کیلومتری جنوب‌شرق مرکز استان کرمان و از توابع شهرستان کرمان در دامنه هزار، مرتفع‌ترین قله جنوب ایران واقع است.

 آبشار و قلعه تاریخی این شهر نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد و میزبان شمار زیادی از گردشگران است.

صنایع دستی مانند سفالگری، سنگ‌تراشی، آهنگری، گلیم‌بافی، پته‌دوزی، قالی‌بافی، پارچه‌بافی و چاقو سازی و انواع مصنوعات فلزی در این شهر تولید می شود که در این میان چاقو سازی مهمترین و مشهورترین صنایع دستی منطقه محسوب می شود و شهر راین در رشته چاقو سازی شهر ملی صنایع دستی انتخاب شده است. 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • صنعت نساجی با پیشینه‌ای ۴ هزار ساله در کاشان
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شیروان خراسان‌شمالی
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است
  • صدور و تمدید 155 مجوز فعالیت کارگاه صنایع دستی هنرمندان شهرستان مینودشت در سال 1402
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • ارگ راین؛ دومین بنای خشتی جهان پذیرای مسافران نوروزی
  • مسئولان استان ایلام برای تحقق شعار سال تلاش کنند