Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "نورعلی چوگانی" از حضور مستمر نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نیروی انتظامی در اماکن تاریخی و مناطق گردشگری استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: گشت زنی از محل کمپ‌های اسکان گردشگران که در محوطه های تاریخی استقرار یافته اند نیز در الویت کارها قرار دارد.

وی به گشت زنی مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و نیروی انتظامی استان در بازار تاریخی کرمان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز گردشگران بسیاری برای بازدید از موزه ها و خرید سوغات به این بازار مراجعه می‌کنند، بنابراین سرکشی های مداوم در طول این بازار تاریخی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون امنیت کامل گردشگران در استان تأمین شده است، تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد تخلفی که موجب سلب امنیت و یا آرامش مسافران و گردشگران شده باشد، گزارش نشده است.

وی همچنین به بحث حفاظت از آثار تاریخی استان در ایام نوروز پرداخت و گفت: علاوه بر تأمین امنیت گردشگران، حفاظت از آثار تاریخی استان کرمان در نوروز 97 تشدید شده است.

چوگانی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا امروز گزارشی نیز مبنی بر تخریب، حکاکی و یا دیوار نویسی توسط گردشگران در آثار تاریخی استان دریافت نشده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان سفرهای نوروزی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گردشگران و مسافران نوروزی گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۰ فروردین (۱۸ آوریل) به عنوان روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی نامگذاری شده، گفت : بازدید از تمام بناها، محوطه‌ها و اماکن تاریخی شاخص استان در این روز رایگان خواهد بود. 

وی افزود: فردا (پنجشنبه) درب بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی استان همچون بیستون، تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و تکیه بیگربیگی به روی گردشگران باز خواهد بود. 

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های غنی کشور در بحث تعدد آثار تاریخی است، عنوان کرد: در سطح استان ۴۲۰۰ اثر تاریخی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به ثبت ملی رسیده است. 

وی شعار امسال روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی را «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» عنوان کرد و گفت: باتوجه به این شعار در تعدادی از پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور قرار است نشست‌های تخصصی برگزار شود که در استان کرمانشاه نیز در پایگاه جهانی اورامانات نشستی با موضوع مواجهه با بحران‌های طبیعی با مشارکت مردم و کمک از دانش سنتی مردم منطقه برگزار خواهد شد. 

خانی لعل آبادی ادامه داد: به این مناسبت، برنامه‌هایی را برای تجلیل از فعالین حوزه مرمت، حافظان بنا‌های تاریخی، سمن‌های فعال و... در سطح استان خواهیم داشت .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۲۶۱ اثر تاریخی گیلان در فهرست آثار ملی/ ترمیم و بازسازی بناهای تاریخی در اولویت است
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر
  • گردشگران در پهنه اصفهان در امنیت کامل هستند
  • دستگیری ۲ حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی به گردشگران در جاذبه‌های تاریخی و پایانه‌های مسافرتی استان اصفهان
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است