Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:52:29 GMT

صدور مجوزهای حوزه غذا و دارو الکترونیکی می شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۲۹۰۳۶

صدور مجوزهای حوزه غذا و دارو الکترونیکی می شود

تهران_ایرنا_ رئیس سازمان غذا و دارو الکترونیکی کردن صدور مجوزهای قانونی حوزه غذا و دارو را جهت رفع چالش‌های حقوقی این حوزه ، جزو اولویت های امسال قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا اصغری در ابلاغیه ای خطاب به معاونان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و مدیران کل سازمان غذا و دارو از آنان خواست مراتب زیر در اولویت بندی های برنامه های امسال قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این نامه از آنان خواسته است تا نسبت به الکترونیکی نمودن صدور مجوزهای قانونی حوزه غذا و دارو توسط سازمان با رعایت الزامات قانونی و اتصال آنلاین دانشگاه به سامانه مورد نظر اهتمام ورزند.
وی افزوده است:ضمنا در صورت لزوم دوره های آموزشی مورد نیاز آن دانشگاه یا مدیریت در سال 1397 به دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی اعلام تا در برنامه ریزی های آتی لحاظ شود.
رئیس سازمان غذا و دارو در این ابلاغیه آورده است: اصلاح ساختار و توانمندسازی نیروی انسانی و آموزش کافی به آنها جهت آشنایی با حقوق اداری و قوانین و مقررات جاری و دانش افزایی مدیران حقوقی در اولویت برنامه های سازمان و دانشگاه ها قرار گیرد.
اصغری افزوده است: منشور اخلاقی و حرفه ای سازمان غذا و دارو در راستای منشور حقوق شهروندی مصوب شورای عالی اداری، اجرایی شد.
وی اضافه کرده است: مدیران حقوقی و بازرسی، مدیران غذا و دارو دانشگاه ها و مدیران سازمان در تبین و حسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل های سازمانی، با توجه به شرح وظایف محوله در چارچوب قواعد حقوق اداری اهتمام ویژه داشته باشند.
اصغری در ابلاغیه خاطرنشان کرده است: با توجه به استقرار سیستم نرم افزاری قوانین و مقررات مربوطه توسط دفتر فناوری اطلاعات و سامانه های سلامت و نظارت بر آن از سوی اداره مربوطه و دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی، اطلاعات جامع نحوه ارائه خدمات خصوصا در زمینه کالاهای حوزه سلامت (دارو، مکمل، خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ملزومات و تجهیزات پزشکی) فراهم خواهد شد، لذا شایسته است هماهنگی لازم را با ادارات تخصصی سازمان در خصوص بارگذاری اطلاعات عمومی معمول دارند.
اجتمام*9185 ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي غذا و دارو مجوز الكترونيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی

ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی خبر داد.

مصطفی زبردست امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) گفت: در راستای رفع مشکلات تأمین دارو و واکسن دامداران و مرغداران استان این اداره کل با همکاری نظام دامپزشکی مبادرت به صدور مجوز فعالیت مراکز درمانی و توزیعی دارو و واکسن کرده است. در همین راستا ۱۰۳ داروخانه دامپزشکی، ۸۰ درمانگاه دامپزشکی، چهار آزمایشگاه دامپزشکی و ۱۲ شرکت پخش و توزیع واکسن و دارو و دو کارخانه داروسازی دامپزشکی در لرستان فعال بودند و به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی جمعیت دامی روستایی و عشایری استان و افزایش واحدهای دامپروری صنعتی این اداره کل در راستای تامین دارو و واکسن‌های دامی مورد نیاز در استان اقدام به صدور مجوزهای فعالیت برای متقاضیان واجد شرایط فعالیت در حرفه دامپزشکی کرده است.

او اولویت صدور مجوز مراکز دارویی و درمانی را مناطق و بخش‌های استان ارزیابی کرد و هدف از این اقدام را در دسترس بودن خدمات دامپزشکی برای استفاده بهره‌برداران دانست.

وی افزود: با اقدامات انجام‌شده، کمبود دارو و واکسن دامی در استان لرستان وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند