Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در بخشنامه جدید عبدالرضا رحمانی فضلی به استانداران سراسر کشور و معاونان وزارت کشور با یادآوری تاکیدهای مکرر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، برای حمایت از کالای داخلی و تبیین مولفه های تحقق این راهبرد از جمله ضرورت حمایت همه جانبه از مدیران بنگاه های داخلی، ارتقای کیفی کالاهای تولید داخل و قابل رقابت با کالای مشابه خارجی، حمایت جدی از تولیدات ملی و مصرف محصولات داخلی و ممنوعیت مصرف تولیدات غیرایرانی در قوای سه گانه، دستگاههای حاکمیتی و دولتی، ساز و کار نظارت بر اجرای دقیق فرمان صریح ایشان در تاریخ 91/6/2 در دیدار رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با عبارت: " اصلاً ممنوع کنید و بگوئید هیچ کس حق ندارد در این وزارتخانه جنس خارجی مصرف کند" ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش بخشنامه وزیر کشور با اشاره به تصریح بند (8) سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ 92/11/29 مبنی بر"مدیریت مصرف با تاکید بر اجرای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی، برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید"؛ استانداران سراسر کشور و معاونان وزارت کشور را موظف کرده است ضمن رعایت دقیق ضوابط ابلاغی در تصویب نامه های موصوف، بر حسن اجرای آن در سطح تمامی رده های تابعه اقدام نمایند.

وزیر کشور در این بخشنامه با یادآوری تصویب و ابلاغ تصویب نامه های متعدد هیئت محترم وزیران نیز طی سالهای اخیر، با موضوع ممنوعیت خرید کالاهای خارجی (اعم از کالای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات وغیره تحت هر عنوان) و دارای تولید مشابه داخلی مندرج در لیست های منضم به تصویب نامه های مذکور توسط دستگاههای دولتی و سایر دستگاهها، نهادها و... که به نحوی از بودجه عمومی یا دولتی استفاده می کنند، تاکید کرده است. بر این اساس؛ در صورت انجام هزینه از محل وجوه دریافتی از بودجه عمومی یا دولتی بابت خرید این نوع کالاها به صورت مستقیم یا از طرق پیمانکاران تملک دارایی های سرمایه ای، ذیحسابان دستگاههای اجرایی یا عناوین مشابه مکلفند از پرداخت اعتبار خرید کالاهای یادشده به صورت مستقیم یا اسناد مندرج در صورت وضعیت های ارسالی از سوی پیمانکاران خودداری نمایند.

بر اساس ابلاغ رحمانی فضلی، مسئولیت نظارت بر اجرای دقیق این بخشنامه در ستاد وزارت کشور با معاون توسعه مدیریت و منابع و ذیحساب، در سطح سازمان های تابعه بر عهده روسای سازمان ها و ذیحسابان مربوطه و در سطح استانها بر عهده استانداران، مدیران کل و روسای سازمانها و ذیحسابان استانداری و دستگاههای اجرائی/ عاملین ذیحساب می باشد.

در بخشنامه وزیر کشور همچنین بر ضرورت انجام اقدامات دستگاه های اجرایی در راستای فرهنگ سازی و اعتماد سازی هدفمند در سطح اقشار مختلف جامعه برای مصرف کالاهای داخلی تاکید و تصریح شده؛ انجام این امر مهم، گسترش زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور و مهمتر از همه، کاهش وابستگی به تولیدات خارجی را بدنبال خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۲۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!

کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

به گزارش اعتماد آنلاین؛ اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

از زولبیا و بامیه به عنوان یکی از خوراکی‌های ویژه ماه مبارک رمضان یاد کرد و افزود: بسیاری افراد این خوراکی را برای افطار در ماه مبارک رمضان خریداری می‌کنند و با توجه به مصرف بالای آن در جامعه نیاز است افراد به نکاتی هنگام خرید زولبیا و بامیه دقت کنند.

کارشناس بهداشت گفت: اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن و شفاف است و اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کرد.

وی افزود: زولبیا و بامیه‌ای که خیلی سفید باشد، یا مواد اولیه آن مناسب نبوده یا مواد دیگری به آن اضافه شده است و اگر رنگ آن قهوه‌ای خیلی تیره باشد یا از روغن سوخته و چند بار مصرف برای تهیه آن استفاده شده و یا دقت لازم در پخت آن صورت نگرفته است، بنابراین رنگ ظاهر عامل موثری در انتخاب زولبیا و بامیه مرغوب است.

این کارشناس بهداشت ایمنی غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا برای رنگی کردن زولبیا و بامیه از رنگ‌های غیرمجاز استفاده می‌شود، لذا از مردم درخواست داریم به هیچ عنوان زولبیا و بامیه رنگی خریداری نکرده و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

خدادادیان گفت: نکته مهم دیگر خرید زولبیا و بامیه از مراکز معتبر است، چرا که این مراکز بصورت مداوم تحت نظارت بازرسان بهداشت قرار دارند.

وی افزود: بازرسان وسایل مورد نیاز برای آزمایش روغن و تعیین میزان استفاده از جوش شیرین را در زولبیا و بامیه همراه داشته و در همان محل بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند؛ بنابراین با خرید از مراکز معتبر و مجاز افراد می‌توانند نسبت به سلامت محصولات خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

خدادادیان گفت: برخی شیرینی فروشی‌ها برای افزایش حجم زولبیا و بامیه از جوش شیرین استفاده می‌کنند و در همین راستا بازرسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و حتما میزان استفاده از جوش شیرین را اندازه می‌گیرند.

دیگر خبرها

  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • توزیع کالاهای اساسی به نرخ دولتی در شهر قزوین آغاز شد
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • حضور بیش از ۱۹ هزار مسافر در شهرستان تایباد
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • مصرف این نوع زولبیا و بامیه ممنوع!
  • گود زینل خان میزبان کوراش کاران داخلی و خارجی
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد