Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@19:48:12 GMT

رونمایی از دستاوردها در زمینه آب سنگین در 20 فروردین

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۰۲۵۲

رونمایی از دستاوردها در زمینه آب سنگین در 20 فروردین

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی در خصوص 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در زمینه آب سنگین عنوان کرد: ما در زمینه آب سنگین پیشرفت‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن در 20 فروردین به مردم عرضه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در زمینه آب سنگین کما فی السابق تولید خوبی داریم، خاطرنشان کرد: بخشی از آب سنگین تولیدی را به آمریکا و روسیه صادر و به تعدادی از کشورهای دیگر هم مقادیر کمی صادر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال مذاکره هستیم که مقادیر بیشتری را صادر کنیم؛ ولی  تصمیم بر این است که از آب سنگین در آینده به عنوان ماده اولیه برای محصولات دیگر استفاده کنیم که بخشی از آن در 20 فروردین رونمایی خواهد شد.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اولویت‌های اساسی دیگر سازمان انرژی اتمی در سال 1397 اشاره کرد و یکی از این اولویت‌ها را توسعه نیروگاهی برشمرد و افزود: درصددیم ظرفیت نیروگاهی را از هزار مگاوات افزایش دهیم و صحبت‌هایی است درباره احداث نیروگاه‌های کوچک که احتمالا یک یا دو نیروگاه در جهت تولید انرژی و احتمالا استفاده در آب شیرین کن احداث شود.

 

وی که با خبر رادیو گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اولویت دوم به توسعه کاربرد پرتوها برمی‌گردد که استفاده پزشکی دارد که در این زمینه به لحاظ کمیت مشکلی نداریم، کیفیت خوب است ولی می‌خواهیم کیفیت اول دنیا را داشته باشیم. به گزارش فارس، کمالوندی ادامه داد: البته آقای صالحی رئیس سازمان نظرشان بر این است که در زمینه صنایع و تکنولوژی جدید و به خصوص کوانتوم فعالیت کنیم.

 

111

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کمالوندی جام نیوز هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از افزایش تولید رادیوداروها در این سازمان خبر داد و گفت: رادیوداروها در فرایندی که سازمان انرژی اتمی طی کرده، امروزه پاسخگوی کل نیاز کشور است.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073475 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • دستاوردهای سپاه نتیجه به‌کارگیری نیروهای جوان است
  • هوش مصنوعی سرآمد علم های روز است / گستردگی این علم از مباحث دفاعی تا زمینه های کشاورزی
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تورم سالانه قم پس از ۱۹ ماه به زیر ۴۰ درصد رسید