Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده ابراهیم (ع) معروف به "بابابزرگ" فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان است که بارگاه ملکوتی آن در شهرستان دلفان آماده پذیرایی و استقبال از زائران و گردشگران است. ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ استانها لرستان گردشگری ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دلفان،  در 65 کیلومتری جنوب غربی شهر نورآباد و در بخش کاکاوند شهرستان دلفان مقبره امام زاده ابراهیم (ع) وجود دارد که این آستان مقدس از دیر باز زیارتگاه زائران اهل بیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامزاده ابراهیم (ع) معروف به بابابزرگ فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان ثامن الحجج امام رضا (ع) است که هر ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان آماده پذیرایی و استقبال از زائران و گردشگران از استان‌های لرستان، همدان‌، ایلام‌، کرمانشاه و دیگر استانهای همجوار بوده که برای شفاعت و تسکین دردهای خود به بارگاه ملکوتی این امامزاده عظیم الاشان مشرف می شوند.

مقبره این امامزاده در میان کوه‌های سربه فلک کشیده مهراب و سرکشتی واقع شده که طبیعت سحر آمیز آن با درختان انبوه بلوط چشم هر دوستدار طبیعتی را نوازش می کند.

در جوار بارگاه ملکوتی این امامزاده عظیم الاشان مقبره کال نازار یار و دوست قدیمی او وجود دارد که مردم منطقه قبل از زیارت این امامزاده بزرگوار به دیدار او مشرف می شوند و ارادت خود را به ایشان ادا می کنند.

مردم غرب کشور ارادت خاصی به این یادگار رسول الله (ص) دارند و سال هاست که بارگاه ملکوتی آن مأمن دلدادگان و عاشقان اهل بیت (ع) است.

مقبره امامزاده ابراهیم (ع) در بخش کاکاوند شهرستان دلفان قرار دارد که از دیرباز زیارتگاه زائرانی بوده که باوجود سختی و مشقت راه، نه‌تنها از شهرستان دلفان بلکه از اقصی نقاط کشور میهمان این امامزاده شریف بوده و هستند.

امامزاده ابراهیم(ع) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های مذهبی شهرستان دلفان است و مردم غرب کشور همواره ارادت خاصی به این امامزاده مقدس دارند و در فصول بهار و تابستان علاوه بر زائران استان، پذیرای زائران استان‌های غربی کشور ازجمله همدان، ایلام و کرمانشاه است.

طرح ساماندهی حرم امامزاده ابراهیم(ع) سال گذشته به همت اداره اوقاف و امور خیریه آغازشده است که احداث حسینیه این آستان از پیشرفت فیزیکی صددرصدی برخوردار است و 850 متر سنگ‌کاری طرح محوطه‌سازی حرم نیز انجام‌شده است.

بازسازی زائرسرا و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی آستان امامزاده ابراهیم(ع) انجام شده و  طرح احداث کشتارگاه برای اهدای نذورات مردم نیز در دست انجام است؛ برای ساماندهی این آستان مقدس تاکنون 500 میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل و اتمام آن به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است؛ یقنا با تکمیل و ساماندهی حرم امامزاده ابراهیم(ع)، این آستان مقدس به یکی از قطب‌های مهم گردشگری غرب استان و حتی کشور تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41450/P41362/S6,72,1381/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی

محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین(ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زینب(س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب(س)، ساخت چهار شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر(ع)، شبستان امام حسین(ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر(ع) در روبه‌روی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود دو هزار و ۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت دو هزار مترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین(ع) به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع در جنوب درب باب‌القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی ـ رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی(ع) در نجف اشرف مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌ گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین به نام شبستان حضرت امام محمد باقر(ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهدا کنند.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • بلیت‌ کنسرت محسن ابراهیم‌زاده را از «سینماتیکت» تهیه کنید
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان