Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس دینی با بیان اینکه شرط صله رحم دیدار در منزل نیست گفت: گاهی ممکن است صله رحم در مسجد صورت بگیرد،افزایش دارائی ها، دوستی در خاندان و تاخیر در اجل و رفع کدورت ها بخشی از آثار صله رحم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شاکری در  گفت وگو با مباحث پیرامون آثار فردی و اجتماعی صله رحم با بیان اینکه شرط صله رحم دیدار در منزل نیست اظهار کرد: گاهی ممکن است صله رحم در مسجد صورت بگیرد و درد افراد در این دیدارها مداوا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بی لطفی برخی از  فرزندان نسبت به والدین تصریح کرد: گاهی پدر و مادر باید یک سال چشم انتظار باشند تا فرزندشان به دیدار آنها بیاید و این یک ظلم در حق والدین است در حالی که چک کردن تلگرام ما به چند دقیقه قبل بر میگردد اما جویا شدن احوال والدین به چند ماه یا حتی یک سال قبل میرسد و چنین امری پسندیده نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر صله رحم ها آنلاین باشد تمام مشکلات ما حتی مشکلات اقتصادی، معیشتی روحی و روانی ما حل خواهد شد.

استاد حوزه با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد: یکی از آثار صله رحم افزایش دارائی ها، دوستی در خاندان و تاخیر در اجل است یعنی وقتی صله رحم می کنید عمر شما طولانی تر شده و به سلامت می رسید همچنان که امام باقر علیه السلام نیز فرمودند صله رحم باعث رفع بلا می شود.

وی افزود: امیرالمومنین فرمودند هر کس یک چیز را برای من ضمانت کند من ۳ چیز را برای او ضمانت می کنم، هر کس ضمانت کند صله رحم را من کثرت مال، طول عمر و ورود به بهشت را برای او ضمانت میکنم.

وی با اشاره به اینکه رفع کدورت با استفاده از صله رحم انجام می شود تشریح کرد: وقتی انسان ها با یکدیگر ملاقات کنند می توانند کدورت ها را برطرف کنند چنانکه در روایت آمده از اختلافات بپرهیزید تا خدا از لغزشهای شما بگذرد.

وی با اشاره به حکایتی تاریخی تصریح کرد: داود رقی شخصی بود که می خواست به حج برود و پسر عموی ناصبی داشت؛ این شخص با همه از جمله این پسر عمو خداحافظی کرد و برای او پولی قرار داد تا نیازهای او را بر طرف کند بر این اساس وقتی از حج بازگشت به دیدار امام صادق علیه السلام رفت و حضرت فرمودند: در نامه اعمال تو چیزی دیدم که وقتی آنرا می بینم با تمام وجود خوشحال می شوم و این چیزی نیست مگر آنکه صله رحمی که با آن پسرعمویت انجام دادی.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۰۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست

امام جمعه زنجان گفت: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت- در یادواره شهدای امنیت اقتصادی استان زنجان اظهار کرد: مکتب شیعه با خون شروع و با خون هم ماندگار شده است و محراب و عبادت شیعه نیز عطر خون می‌دهد.

وی ادامه داد: اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنان است و قطره قطره خون شهدا بر دوش ما سنگینی می‌کند و موجی که خون شهدا ایجاد می‌کند ثمرات و برکات زیادی دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند و امروز آنچه در منطقه شاهد آن هستیم گسترش اندیشه انقلاب اسلامی است به طوری که در غرب آسیا تصمیمی بدون نظر ایران گرفته نمی‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز اقتدار و عزت ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و گفت: شهدا در عرصه‌های مختلف برای انقلاب اسلامی تولید قدرت کردند که از جمله آنها می‌توان به مجاهدت شهید شهریاری در حوزه انرژی هسته‌ای و ابتکار شهید طهرانی‌مقدم در صنعت موشکی اشاره کرد.

سردار جهانبخش کرمی با اشاره به ابعاد عملیات وعده صادق اظهار داشت: همه جبهه استکبار و کفر و ده‌ها کشور قدرتمند هرچه سلاح داشتند به میدان آورده بودند تا موشک و پهپادی عبور نکند و لایه‌های مختلف را برای این موضوع پیش‌بینی کرده بودند.

وی عملیات وعده صادق را از لحاظ راهبردی فوق‌العاده پیشرفته دانست و گفت: گرچه سپاه پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را در این عملیات استفاده نکرد، اما همین موشک‌ها به طور کامل اهداف پیش‌بینی شده را منهدم کردند که به لطف خدا موجب عزت و افتخار برای کشور و وحدت داخلی شد.

کد خبر 747881

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم
  • ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست
  • غفلت از سرکشی به والدین شهدا پذیرفتنی نیست
  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس | قطر و مصر هم ضمانت کردند؛ پایان جنگ نزدیک است؟
  • دیدار با والدین شهید قربان پیری در نقده
  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب