Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:16:36 GMT

30 هزار نفر از آثار گردشگری رفسنجان دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۰۸۸۸

30 هزار نفر از آثار گردشگری رفسنجان دیدن کردند

کرمان- ایرنا- فرماندار رفسنجان گفت: از 28 اسفند ماه 96 تاکنون 30 هزار مسافر از آثار و جاذبه های طبیعی و گردشگری، ابنیه های تاریخی و باستانی این شهرستان دیدن کردند.

علیار اسکندری نسب روز دوشنبه در جریان بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان ( خانه حاج آقا علی واقع در قاسم آباد رفسنجان) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نوروز هر سال شاهد موج عظیمی از گردشگران درهر شهرستانی هستیم که از آثار مختلف بازدید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در رفسنجان هم نمونه های مختلفی از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان، منحصر به فردترین دره طبیعی راگه، منطقه و دهکده تاریخی اودرج، کاروانسرای شاه عباسی و پارک نشاط آبی وجود دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.
اسکندری نسب با اشاره به اینکه مجموعه حاج آقا علی، نمونه ای زیبا و باشکوه از معماری عصر قاجار است اظهار داشت: از 28 اسفند سال 96 تا کنون بیش از 13 هزار نفر از این خانه تاریخی بازدید کردند که در روزهای سوم و پنجم فروردین ماه جاری رکورد بی سابقه ای در بازدید از این خانه داشتیم به طوری که در این دو روز سوم و پنجم به ترتیب سه هزار نفر و سه هزار و 400 نفر بازدید داشته است.
وی گفت: این مجموعه تاریخی شامل خانه حاج آقا، بازار، آب انبار، مسجد، حمام و کاروانسراست و در پنج کیلومتری جنوب شرقی رفسنجان در روستای قاسم آباد رفسنجان واقع شده است.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه خانه حاج آقا علی رفسنجان، کاربری مختلف دارد اما عمده ترین بخش آن تبدیل به هتل، فضای اقامتی و پذیرایی شده است افزود: خانهٔ حاج آقا علی با زیربنایی بالغ بر هفت هزار مترمربع و با معماری زیبا و ایرانی یکی از بزرگترین و زیباترین خانه‌ های خشتی و سنتی جهان بشمار می آید .
وی گفت : این بنا به وسیله ی حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی (بزرگترین تاجر ایرانی آن دوره) در سال 1136 هجری خورشیدی ساخته شده است.
این خانه دارای 86 اتاق (هفت دری، پنج دری، سه دری و پستو) بوده که در چهار بخش اصلی ساختمان شامل حوضخانه، شاه نشین، پاییزی و زمستانیساخته شده است.
رفسنجان با 311 هزار نفر در 110 کیلومتری شمال غرب استان کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مقصد گردشگري رفسنجان نوروز97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۰۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم

شهر شیراز در استان فارس واقع شده است. هر ساله گردشگران بسیاری از این شهر مهد فرهنگ و هنر بازدید می‌کنند. خانه زینت الملک قوامی نیز یکی از همین اماکن زیبا و گردشگری شیراز است و از جمله زیباترین و مشهورترین خانه‌های تاریخی است که هر سال گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند؛ خانه‌ای که قدمت آن به دوره قاجار بازمی‌گردد.

شهروندخبرنگار نا فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - فارس

بیشتر بخوانید:

نگاهی به جاذبه‌های گردشگری قزوین در آستانه نوروز + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • درخشش چهره محبوب فوتبال یکسال‌ بعد از خانه‌نشینی | تیم ناکام، پرتشنج و هرج و مرج زده در کوتاه‌ترین زمان احیا شد
  • لوکیشن «خانه به دوش» پس از ۲۰ سال
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی