Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بخشی از آب سنگین تولیدی را به آمریکا و روسیه صادر کردیم. در حال مذاکره هستیم که مقادیر بیشتری را صادر کنیم. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در مصاحبه با رادیو «گفتگو» با اشاره به ۲۰ فروردین ماه، روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: ما در زمینه آب سنگین پیشرفت‌های خوبی داشتیم که بخشی از آن در روز ۲۰ فروردین ماه به مردم عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در زمینه آب سنگین کما فی السابق تولید خوبی داریم افزود: بخشی از آب سنگین تولیدی را به آمریکا و روسیه صادر و به تعدادی از کشور‌های دیگر هم مقادیر کمی صادر کردیم.

کمالوندی تصریح کرد: در حال مذاکره هستیم که مقادیر بیشتری را صادر کنیم، اما تصمیم بر این است که از آب سنگین در آینده به عنوان ماده اولیه برای محصولات دیگر استفاده کنیم که بخشی از آن در ۲۰ فروردین رونمایی خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی به اولویت‌های اساسی دیگر سازمان انرژی اتمی در سال ۹۷ اشاره کرد و یکی از این اولویت‌ها را توسعه نیروگاهی برشمرد و افزود: درصددیم ظرفیت نیروگاهی را از هزار مگاوات افزایش دهیم و صحبت‌هایی است درباره احداث نیروگاه‌های کوچک که احتمالا یک یا دو نیروگاه در جهت تولید انرژی و احتمالا استفاده در آب شیرین کن احداث شود.

وی افزود: اولویت دوم به توسعه کاربرد پرتو‌ها برمی‌گردد که استفاده پزشکی دارد که در این زمینه به لحاظ کمیت مشکلی نداریم، کیفیت خوب است، ولی می‌خواهیم کیفیت اول دنیا را داشته باشیم. البته آقای صالحی رئیس سازمان نظرش بر این است که در زمینه صنایع و تکنولوژی جدید و به خصوص کوانتوم فعالیت کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهرهر، احمد محمدی زاده دوشنبه‌شب در آئین آغاز عملیات اجرایی ۳۵۰۰ واحد مسکونی در بوشهر که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد اظهار داشت: استان بوشهر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور پیشگام است و اقدامات ارزشمندی در شهرستان‌های مختلف استان انجام شده است.

وی افزود: شهر بوشهر با وجود محدودیت زمین، در سایه ظرفیت‌های جدید اضافه شده، در اجرای طرح‌های مسکن، رشد محسوسی داشته است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در بوشهر با وجود کمبود زمین، اقدامات خوبی صورت گرفت و علاوه بر منطقه نیایش، در جوار محله‌های تنگک، نسبت به توسعه شهر بوشهر اقدام شد تا پاسخگوی رشد تساعدی جمعیت شهر بوشهر باشد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت از ساخت شهرک جدید در حاشیه مرکز شهر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به کمبود زمین مسکونی در مرکز استان، ساخت شهرک جدید در بوشهر در قالب نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

محمدی زاده تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان انرژی اتمی آغاز شد که با حمایت رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، شاهد تسریع در عملیات اجرایی طرح خواهیم بود.

وی گفت: امروز با وجود همه تلاش‌های دشمنان و بویژه آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی برای ارائه جلوه ناکارآمدی از انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت‌های روزافزون و چشمگیری در کشور در حال انجام است.

کد خبر 6085901

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • آغاز احداث پروژه ۳۵۰۰ واحدی مسکن سازمان انرژی اتمی
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود