Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌ها سفرای روسیه در کشورهای لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی از سوی وزارتخانه‌های امور خارجه این کشورها احضار شده‌اند و گمانه‌زنی‌هایی در خصوص امکان اخراج دیپلمات‌های روسیه از این کشورها مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در همین راستا سفارت روسیه در لهستان اعلام کرد: وزارت امور خارجه لهستان اقدام به احضار سرگئی آندریف فرستاده روسیه به این کشور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرستاده اعلام کرده که لهستان گفته، تصمیم دارد دیپلمات‌های روسیه را از این کشور اخراج کند. آندریف به خبرنگاران،گفت: این تصمیم گرفته شده و طرف لهستانی قرار است آن را به اطلاع برساند.

در عین حال نخست‌وزیر جمهوری چک نیز در اظهارنظری که البته در آن اشاره مستقیمی به دیپلمات‌های روسیه نداشته، گفت، «جاسوس‌های گزارش نشده» در ارتباط با پرونده سرگئی اسکریپال مامور اطلاعاتی سابق روس که در بریتانیا با ماده اعصاب مسموم شد، از جمهوری چک اخراج خواهند شد.

در عین حال سفارتخانه‌های روسیه در کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی نیز اعلام کردند سفرای روسیه در این کشورها به وزارتخانه‌های امور خارجه آنها احضار شده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش انگلیس در اقدامی به تلافی حمله با ماده اعصاب به اسکریپال در شهر سالزبری اعلام کرد که ۲۳ دیپلمات روسیه را اخراج می‌کند و متعاقب آن نیز روسیه این اقدام را با اخراج ۲۳ دیپلمات انگلیسی تلافی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۱۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی