Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-07@15:19:51 GMT

◄ کاهش تلفات جاده‌ای نوروز 97 در خوزستان

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۱۸۴۷

◄ کاهش تلفات جاده‌ای نوروز 97 در خوزستان

تین‌نیوز | 

رئیس پلیس‌راه خوزستان وضعیت جاده‌های این استان و سوانح رانندگی را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز رضا دولتشاهی گفت: ترافیک در محورهای استان خوزستان در سفرهای نوروزی تاکنون آرام و روان بوده است اما در سوانح رانندگی در همین مدت 22 نفر فوت کردند.

او درباره اجرای طرح نوروزی گفت: از ۲۴ اسفند طرح نوروزی در محورها آغاز شد و ۱۰۰ تیم محسوس و نامحسوس برای حضور در این ایام فعال‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس‌راه خوزستان  به لزوم برقراری ایمنی در جاده‌ها تأکید کرد و گفت:  دور اول سفرهای نوروزی تا روز جمعه انجام و اکنون نیز وارد دور دوم سفر شده‌ایم که این موضوع درمحورهای ورودی و خروجی کاملاً مشهود است.

او در ادامه گفت: در دور اول  سفرهای نوروزی حجم ترافیک بالایی در محورهای استان به‌خصوص در ایذه ـ دهدز وجود داشت اما اکنون ترافیک روان و تردد در محورها انجام می‌شود.

رئیس پلیس‌راه خوزستان درباره حوادث رانندگی در این ایام گفت:  تعداد کشته‌شدگان جاده‌ای با کاهش روبرو بوده است  اما ۲۲ نفر کشته تا امروز رقم بالایی است.

او درباره علت بروز سوانح رانندگی گفت: ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است و سرعت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ  نیز از دیگر عواملی هستند که به‌تصادف منجر می‌شود.

رئیس پلیس‌راه خوزستان به نقش پررنگ عوامل انسانی در سوانح رانندگی اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد از تصادفات مربوط به واژگونی است که عمدتاً ناشی از سرعت غیرمجاز بوده و هم خستگی و خواب‌آلودگی است؛ البته واژگونی براثر صحبت کردن با موبایل و نوشیدن و آشامیدن هم اتفاق می‌افتد.

 

 

 

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سوانح رانندگی تلفات جاده ای پلیس راه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری

اسماعیل خوشوقت گفت: سال گذشته ۲۵۲ تصادف فوتی و ۸۵۰۰ فقره تصادف جرحی رخ داد که در این سوانح رانندگی ۲۸۱ نفر جان باخته و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی افزود: از مجموع جان باختگان، ۱۹۵ نفر مرد و مابقی زن بودند و افراد ۳۱ تا ۵۰ سال بیشترین سهم را در بین رده‌های سنی جان باختگان داشتند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: نکته مهم و قابل تامل در آمار جانباختگان این است که ۴۷ درصد آنها عابر پیاده بوده و ۳۰ درصد موتورسوار و تنها ۲۳ درصد از مجموع جانباختگان، راننده وسایل نقلیه بودند که میزان آسیب پذیری عابران در تصادفات شهری کاملا مشخص است.

خوشوقت گفت: بر اساس داده‌ها و تحلیل سوانح رانندگی، لزوم برنامه ریزی دستگاه‌های متولی امر ترافیک برای بهبود زیرساخت‌ها به خصوص زیر ساخت‌های مخصوص عابران پیاده در شهر کرمان یک ضرورت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مخبر: کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین اولویت‌های کشور است
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه
  • کاهش تلفات جاده ای از مهمترین اولویت های کشور است
  • مخبر: مشکل واردات اتوبوس برون‌شهری در اسرع وقت حل شود
  • کاهش تلفات جاده‌ای و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌ها است
  • ۸۲ نفر در سوانح رانندگی مشهد مصدوم شدند
  • ۸۲ مصدوم در سوانح رانندگی یک روز مشهد
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی