Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@23:53:42 GMT

اقامت 152 هزار و 442 نفر در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۱۸۹۸

اقامت 152 هزار و 442 نفر در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی آبداردبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در فاز نخست سفرهای نوروزی، شاهد حجم قابل توجهی از گردشگران بوده و اقامت گردشگران نوروزی استان رشد یافته است، گفت: در پایان روز چهارم نوروز، ظرفیت هتل‌های پنج و چهار ستاره به طور کامل تکمیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، همچنین از افزایش 28 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان از 27 اسفند تا پایان روز چهارم فروردین 97، خبر داد و گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی کمیته راهداری و حمل و نقل استان، در روزهای مذکور پنج میلیون و 547 هزار و 817 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد داشته‌اند.

آبدار با اشاره به میزان استقبال گردشگران نوروزی از جاذبه های گردشگری استان در چهار روز نخست ایام نوروز، اظهار کرد: بر اساس آمار موجود از 27 اسفند تا پایان روز چهارم فروردین، جاذبه های گردشگری استان با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده بطوریکه تا چهارم فروردین 97، در مجموع 532 هزار و 956 مورد بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی، تفریحی و گردشگری استان انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به پراکَنش جغرافیایی میهمانان نوروزی ورودی به استان افزود: خوشبختانه از اکثر استان‌های کشور شاهد حضور گردشگران در آذربایجان شرقی و تبریز هستیم و در دور اول سفرهای نوروزی، بیشترین گردشگران ورودی به ترتیب، از استان‌های تهران، البرز، همدان، گیلان، فارس و مازندران بوده‌اند.

انتهای پیام/

 

 تردد بیش از 5 میلیون خودرو در آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۱۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت  در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره انتشار تصویر لایحه‌ای که حکایت از خروج ایران از این دو شورا دارد، با تکذیب این موضوع گفت: اتفاقاً در دولت مردمی فعالیت‌های مرتبط با میراث فرهنگی به‌مراتب گسترده‌تر از گذشته جریان داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دو شورا ماهیت غیردولتی دارند و از سال‌ها قبل به همین دلیل پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود، افزود: بنابراین تنقیح جدیدی که در مورد قوانین انجام شد و این اتفاقی که سال‌ها انجام‌شده بود و این حق عضویت که درواقع بخش حقیقی و خصوصی پرداخت می‌کرد، بنابراین تنقیح جدیدی که در قوانین صورت گرفت، هیچ ربطی به ادامه یا عدم همکاری ما با این دو مجموعه وجود ندارد و فعالیت ما بیشتر از گذشته با این دو مجموع ادامه خواهد یافت.

وی با طعنه به منتقدان دولت به‌واسطه این اخبار گفت: برخی‌ها اصلاً نمی‌دانند ایکوم و ایکوموس چیست اما می‌گویند ایران از ایکوموس خارج شده است و بعد که به آن‌ها پاسخ می‌دهیم می‌گویند خوب خیالمان راحت شد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: خواهش من این از رسانه‌ها این است که به این اخبار دقت کنند و در دولت مردمی فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه میراث فرهنگی گسترده‌تر از قبل ادامه دارد.

ضرغامی سپس به ارائه گزارشی از سفرهای نوروزی پرداخت و با تأکید بر اینکه سیاست دولت هدایت مسافران و مردم به سمت اقامتگاه‌های رسمی است، اظهار داشت: خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس و تهران به ترتیب بیشترین اقامت رسمی را در سال گذشته داشته‌اند.

به گفته وی اما در حوزه اقامتگاه‌های غیررسمی ترتیب رتبه‌بندی استان‌ها  مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان و بوشهر بوده است.

وی همچنین بابیان اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند که میزان گردشگران خارجی امسال کاهش‌یافته است، یادآور شد: اساساً هنوز ورود گردشگران خارجی آغاز نشده است که چنین ادعای شود این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان گردشگران خارجی به ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر یعنی بیش از ۵۰.۸ درصد افزایش یافت و اگر مسئله برخی تنش‌ها با جمهوری آذربایجان که سبب شده یک میلیون و هشتصد هزار گردشگر زمینی از این کشور به ایران نیایند پیش نیامده بود ما به آمارهای قبل از کرونا بازگشته بودیم.

ضرغامی اضافه کرد: در حوزه سفرهای نوروزی هم باوجوداینکه تصور ما این بود که به دلیل تقارن ماه رمضان سفرها کاهش یابد اما بر اساس آخرین آمار که ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین را در برمی‌گیرد ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر اقامت شب در سفرهای نوروزی ثبت‌شده است که نسبت به سال گذشته بیش از ۵.۱۹ درصد رشد داشته است.

منبع: قدس آنلاین آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • اخراج ایران از ایکوموس کذب است
  • ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» خارج نشده است
  • ضرغامی: از شورای بین‌المللی «کمیته ملی موزه‌ها» و «محوطه‌ها و بناهای تاریخی» خارج نشدیم
  • ایران از ایکوموس خارج نشده است
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق