Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر کشورمان در مکزیک با تاکید بر این که مهم‌ترین پیام نوروز، صلح فراگیر است گفت: امروز تفکرات مبتنی بر بیگانه هراسی مانعی بزرگ بر سر راه گفت‌وگو و تعامل فرهنگ‌ها است.

به گزارش ایسنا، محمد تقی حسینی در مراسم جشن نوروز  طی سخنانی ابعاد مختلف آئین نوروز و پیام های آن برای دنیای معاصر را تشریح کرده و گفت:  مهمترین پیام نوروز را می توان صلح فراگیر نام نهاد که از فرد آغاز می شود و تا بالاترین نظام های اجتماعی را در بر می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: آئین های نوروز بهترین تجلی احترام به تنوع فرهنگی است. دنیای ما با فرهنگ‌های مختلف و سنت‌ها و آئین‌های گوناگون زیباتر خواهد بود. لازمه درک این زیبایی شناسایی تفاوت‌ها و تلاش برای فراگرفتن از آنهاست.
سفیر کشورمان در مکزیک همچنین بیان کرد:  متاسفانه امروز تفکرات مبتنی بر بیگانه هراسی و ایجاد دیوارهای ذهنی و واقعی مانعی بزرگ بر سر راه گفت‌وگو و تعامل فرهنگ‌ها است.
حسینی تاکید کرد: فرهنگ و احترام به تنوع فرهنگی بهترین تضمین کننده صلح و رفاه جامعه بشری است و ایران در طول تاریخ  پر فراز و نشیب خود قدرت فرهنگ را به خوبی به جهانیان ثابت کرده است.
در این مراسم، خانم گلوریا اورتیس رئیس موزه فرهنگ ملل مکزیک هم با ابراز خرسندی از برگزاری مراسم نوروز گفت: فرهنگ ایران از زیبایی های شگفت آوری برخوردار است و نوروز یکی از این جلوه های زیبای آن است که در مکزیک استقبال زیادی از آن به عمل آمده است.

وی افزود: امروز اشتیاق زیادی برای دانستن در مورد تمدن ایران در بین جوانان مکزیکی وجود دارد و موزه فرهنگ ملل افتخار دارد که گام هایی را برای شناساندن فرهنگ ایران به مخاطبان مکزیکی برداشته است.

در این مراسم ضمن معرفی سفره هفت سین،  یک فیلم مستند از سنت های نوروز و مراسم و آئین های آغاز سال نو در ایران نمایش داده شد. اجرای موسیقی سنتی ایرانی و خواندن قطعاتی از اشعار حافظ به زبان اسپانیایی بخش دیگری از این مراسم بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

موزه فرهنگ ملل مکزیکوسیتی بزرگترین نهاد فرهنگی در آمریکای لاتین است که مسئولیت اصلی آن معرفی آثار فرهنگی کشورهای مختلف جهان است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان

لوس‌کابوس شهری با زیباترین خط ساحلی و چشم‌نوازترین مناظر طبیعی در مکزیک است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، با این حال با وجود ۳۰۰ کشته در سال از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر ساحلی زیبای لوس‌کابوس در مکزیک ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی، ماجراجویی و فرهنگ را ارائه می‌دهد. این شهر به خط ساحلی شنی خیره‌کننده شناخته می‌شود و فعالیت‌های فراوانی از تماشای نهنگ گرفته تا ماهی‌گیری و غواصی در اعماق دریا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد، اما با وجود ۳۰۰ کشته در سال یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است. به‌رغم این حقیقت، لوس‌کابوس همچنان یک مقصد فریبنده گردشگری است و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهر ساحلی جهان در مکزیک

لوس‌کابوس که به داشتن سواحلی با زیبایی نفس‌گیر، استراحتگاه‌های درجه یک و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش معروف است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک محسوب می‌شود. با این حال در پس مناظر بی‌نقص کارت پستالی آن، یک واقعیت نگران‌کننده نهفته است؛ این شهر با ۱۱۱.۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد و به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بیشتر خشونت‌های منطقه به جنایات مرتبط با مواد مخدر و درگیری‌های باندی نسبت داده می‌شود که در سال‌های اخیر شدت آن افزایش داشته است.

لوس‌کابوس به‌رغم نرخ بالای جرم‌وجنایت، همچنان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. صنعت گردشگری منطقه با نیروهای اختصاصی پلیس توریستی، افزایش امنیت در استراحتگاه‌های اصلی و نظارت بیشتر در مناطق پرگردشگر، گام‌های مهمی برای تضمین ایمنی بازدیدکنندگان برداشته است. این تلاش‌ها تا حد زیادی خشونت را از مناطقی که بازدیدکنندگان بیشتر از آن بازدید می‌کنند دور نگه داشته است و به گردشگران اجازه می‌دهد از یک تعطیلات به‌نسبت امن لذت ببرند.

مسافران به دلیل زیبایی طبیعی، فعالیت‌های ماجراجویی و غذاخوری‌های خوب، جذب لوس‌کابوس می‌شوند. سواحل این شهر از بهترین سواحل مکزیک هستند و بعضی از آن‌ها به دلیل پای‌بندی به استانداردهای زیست‌محیطی و تمیزی، پرچم‌دار پاکیزگی هستند. این منطقه همچنین یک صحنه غذایی پویا را با غذاهای تازه و اصیل مکزیکی و دریایی ارائه می‌دهد که عاشقان غذا از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

لوس‌کابوس یک مقصد توریستی محبوب است، اما مقامات محلی از نیاز به رسیدگی به مسائل اساسی که به نرخ بالای جرم و جنایت کمک می‌کند آگاه هستند و تلاش‌های ادامه‌داری را برای کاهش خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت‌های باندی سازماندهی کرده‌اند. مقامات گردشگری همچنان در تلاش هستند تا امنیت محیط را برای بازدیدکنندگان حفظ کنند، به آگاهی‌رسانی به مسافران نسبت به شرایط محلی می‌پردازند و آن‌ها را تشویق می‌کنند از دستورالعمل‌های ایمنی ارائه‌شده توسط هتل‌ها و اپراتورهای تور خود پیروی کنند.

کد خبر 750700

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • سید جمال‌الدین اسدآبادی مبارز و قهرمان ملی در برابر استعمار، اما ناشناخته برای نسل جوان
  • درخواست پلیس از تهرانی‌ ها؛ وارد این اتوبان نشوید