Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@14:26:38 GMT

جاذبه‌های تاریخی کیار و خیل عظیم گردشگران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۲۲۷۸

جاذبه‌های تاریخی کیار و خیل عظیم گردشگران

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کیار گفت: ایام نوروز فرصتی است که مردم از جای‌جای کشور به سوی مناطق خوش آب وهوا سفر می‌کنند تا آب و هوایی عوض کنند و برای سالی پربار آماده کار و تلاش شوند. در این میان شهرستان کیار استان چهارمحال‌وبختیاری که هم دارای جاذبه‌های گردشگری و هم جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است جایگاه ویژه‌ای بین گردشگران پیدا کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان ،  حسین یگانه اظهار داشت: قلعه صمصام‌السلطنه شلمزار با همکاری خودجوش مردم رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفته و ایجاد موزه سنگ تسطیح محوطه و اجرای برنامه‌های متنوع حضور چشمگیر بازدیدکنندگان را درپی داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایشگاه صنایع‌دستی در قلعه دزک و پارک گهرو روزانه دوستداران خود را برای بازدید وخرید از غرفه ها به خود جلب نموده است.

وی بیان داشت: دریاچه شلمزار و ابتکار شهردار دستنا در ساخت کانون گردشگری ورودی این شهر روزانه گردشگران وبازدیدکنندگان فراوانی را مورد استقبال قرار می‌دهد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کیار با اشاره به وضعیت اسکان با تجهیز امکانات از سوی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و تحویل به مدارس و ایجاد امنیت آنها از سوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: این اماکن مورد استقبال جمع زیادی از مسافران و گردشگران قرار گرفته است. برخی نیز اقامت در طبیعت بکر و دست‌نخورده این منطقه را ترجیح داده‌اند.

یگانه افزود: طرح ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان با استقبال از بهار به همراه همه مدیران شهرستان و فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی همزمان با دیگر شهرستان‌های استان برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفت و سبب ایجاد شور و نشاط نوروزی بین مردم شد.

وی عنوان کرد: تشکیل جلسات ستاد خدمات نوروزی و ارائه راهکارهای موثر از مسئولان کمیته‌های دهگانه این ستاد، پوشش خبری، تبلیغات گسترده از سوی کانال‌های مجازی، نصب بنرها و توزیع بروشورهای مختلف، موجب جذب بازدیدکنندگان به سوی جاذبه‌ها و اماکن تاریخی از جمله قلاع امیرمفخم دزک، قلعه صمصام‌السلطنه شلمزار، دریاچه شلمزار، آبشار دره‌عشق و مناطق طبیعی و سرسبز منطقه ناغان و مشایخ شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان کیار اضافه کرد: طی ایام نوروز سرکشی از کانون‌های گردشکری در راستای رفع مشکلات و نواقص در راستای ایجاد امنیت و رفاه هرچه بیشتر مسافران و گردشگران استان صورت گرفت.

46

 

کلید واژه‌ها : استان چهارمحال و بختیاری - سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - میراث فرهنگی - نوروز - تعطیلات نوروزی -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری میراث فرهنگی نوروز تعطیلات نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود