Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 68 هزار و 589 گردشگر نوروزی از 28 اسفندماه تاکنون از خدمات 26 پست ایمنی و سلامت این جمعیت بهره مند شده اند.

حسن محمودی اصل زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دور اول سفرهای نوروزی 45 هزار و 762 عدد اقلام فرهنگی و آموزشی بین مسافران توزیع شده و یکهزارو 575 نمازگزار فریضه دینی خود را در 19 خیمه نماز این جمعیت ادا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از میزبانی مسافران کودک در فضای دوستدار کودک این جمعیت خبر داد و اضافه کرد: در طول مدت فعالیت طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان، 19 ایستگاه متعلق به نونهالان و کودکان بوده است که پذیرای بیش از چهارهزار و 850 کودک بود.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 2 هزار و 694 نفر از خدمات سلامتی این جمعیت از جمله کنترل فشارخون و ارائه نکات ایمنی و امدادی بهره برده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: پویش ملی 'نه به تصادفات جاده‌ای' حرکتی مثبت برای کاهش بروز تصادف جاده ای است و در این مدت 6 هزار و 315 نفر در این استان به این پویش جاده‌ای پیوسته اند.
وی افزود: آگاه سازی جامعه نسبت به خطر تصادف و تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این حوادث از مهمترین اهداف تشکیل پویش ملی 'نه به تصادفات جاده‌ای' است.
محمودی اصل زاده با اشاره به اینکه 89 مورد حوادث در طی ایام نوروزی توسط 33 پست امداد و نجات هلال احمر آذربایجان غربی امداد رسانی شده است، گفت: طرح ملی امداد و نجات هلال احمر استان از 25 اسفندماه 1396 شروع شده و تا به امروز به 207 حادثه دیده امداد رسانی کرده است.
وی ادامه داد: از این تعداد حادثه دیده 162 مصدوم وجود داشت که 45 مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و بقیه نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
به گفته وی اسکان اضطراری چهار نفر از مسافران حادثه دیده نیز از دیگر اقدامات پست های امداد و نجات نوروزی است.
وی بیان کرد: سه هزار و 500 نفر نیروی امدادگر متخصص، نجاتگر، پزشک داوطلب و عوامل امدادی در طرح ملی امداد و نجات هلال احمر در پایگاه های هلال احمر آماده باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی ادامه داد: 38 دستگاه آمبولانس مجهز به جدیدترین تجهیزات پزشکی، 38 دستگاه خودروی نجات، 2 دستگاه خودروی امدادی و یک فروند چرخ بال از جمله تجهیزات فعال هلال احمر استان در 33 پایگاه امدادی هلال احمر در ایام نوروز به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، سفرهای نوروزی از یکم فروردین سال جاری در آذربایجان غربی آغاز شده است.
رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی 1397 شمسی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه جاری با رژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان در ارومیه آغاز شد و تا 15 فروردین 1397 ادامه دارد.
هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهار بخش سلامت‌ محور، ایمنی محور و فرهنگی و اطلاع‌رسانی است.
8135/7129/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر امداد نوروزي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، کاووسی افزود: شب گذشته در پی تماس تلفنی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان، در مناطق چاه‌های عشایری بغداده سرایان درخواست کمک شد.

وی گفت: بلافاصله دو تیم سیلاب از جمعیت هلال‌احمر شهرستان سرایان و پایگاه شهیدان وطن‌خواه سه‌قلعه به محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: امدادگران به این ۹ نفر دسترسی پیدا کردند و به منطقه امن انتقال داده شدند.

کاوسی گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ شب گذشته آغاز و به دلیل دسترسی دشوار جاده‌ها و مسیر‌های تردد تا پاسی از شب ادامه داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: تیم‌های امدادی سیلاب هلال احمر سرایان به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حال آماده باش هستند.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان