Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداو سيما ؛ روابط عمومي وزارت امورخارجه با صدور اطلاعيه اي در واکنش به اظهار نظري درخصوص نقش برخي سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي در حمايت از اقتصاد مبتني بر واردات با استقبال از نقد مشفقانه صاحبنظران و صاحبان قلم و با تاکيد بر سياست اصولي وزارت امورخارجه و نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران درخارج از کشور در حمايت شفاف، قاطع و مستمر از اقتصاد ملي تاکيد کرد: وزارت امورخارجه و سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي براساس دستور کار و شرح وظايف خود وفق قوانين بالادستي، فعاليت هاي متنوعي در راستاي حمايت از اقتصاد ملي، توليد ملي و صادرات کالاها و خدمات انجام مي دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنين جذب سرمايه گذاري خارجي، تلاش جهت انعقاد موافقتنامه هاي اقتصادي از جمله موافقتنامه اجتناب از دريافت ماليات مضاعف و موافقتنامه تشويق و حمايت از سرمايه گذاري متقابل، جذب فناوري هاي سطح بالا و تبادل هيئت هاي اقتصادي، تجاري، صنعتي و کشاورزي از ديگر دستور کارها و وظايف وزارت امورخارجه و نمايندگي هاي آن در خارج کشور است.
همچنين تلاش جهت واردات کالاهاي سرمايه اي و با فناوري بالا که پيش نياز بسيار مهمي براي رونق توليد و صادرات محسوب مي شود، و همچنين کالاهاي واسطه اي و مواد اوليه مورد نياز اقتصاد کشور از ديگر فعاليت هاي نمايندگي هاي جمهوري اسلامي در خارج از کشور اند.
اطلاعيه مي افزايد: بديهي است کليه فعاليت هاي اقتصادي وزارت امور خارجه و سفارتخانه ها، صرفا در چارچوب سياست هاي کلان اقتصادي و بر اساس دستورالعمل هاي دستگاه هاي ذيربط از جمله در چارچوب راهبرد جامع اقتصاد مقاومتي، صورت مي پذيرد. لذا بيان برخي ادعاها (از جمله يکي از مصاحبه شوندگان با خبرگزاري تسنيم) که نمايندگي هاي سياسي کشورمان در خارج از کشور، صرفا در جهت توسعه واردات عمل نموده و ضد توليد هستند؛ ادعائي غيرمنصفانه و ناصواب است.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: وزارت امور خارجه با توجه به ماهيت و وظايف خاص و ذاتي خود يکي از شفاف ترين و پاسخگوترين نهادهاي کشوراست، لذا چنانچه مصاحبه شونده محترم اطلاعات مستند و موثقي در خصوص فعاليت هاي اقتصادي نمايندگي ها و سفراي جمهوري اسلامي ايران در قالب واردات و تجارت شخصي در اختيار دارند سريعا اسناد خود را به بخش هاي نظارتي اين وزارتخانه ارايه دهند تا در اسرع وقت مورد بررسي و اقدام مقتضي قرار گرفته و برخورد قانوني لازم صورت پذيرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد