Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@22:53:22 GMT

"لوور" در ایران رکورد زد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۳۲۴۲

مدیرکل موزه ملی ایران از شکستن رکورد مخاطبان این موزه در تعطیلات نوروز ۹۷ خبر داد و اعلام کرد تا روز پنجم فروردین ماه ۹۷ بیش از ۴۴ هزار نفر موزه ملی را دیدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

جبرئیل نوکنده با بیان این که سال گذشته از بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه ۹۵ تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۶ حدود ۳۸ هزار نفر از موزه ملی دیدن کردند، گفت: این درحالی است که از ۲۵ اسفندماه سال ۹۶ تا پایان روز پنجم فرودین ماه بیش از ۴۴ هزار نفر این موزه را دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این آمار را بدون احتساب برنامه شبی با موزه که رایگان برگزار شد، پیش بینی کرد: آمار بازدید این موزه در نوروز ۹۶ همچنان روند صعودی را طی کند و رکورد شکن شود.


مدیرکل موزه ملی، این رشد را ناشی از تغییر فرهنگ مردم، قرار گرفتن بازدید از موزه‌ها در سبد برنامه‌های تفریحی و فرهنگی خانواده ایرانی، حمایت اسپانسرها که شرایط را برای بازدید ارزان تر و رایگان از این موزه فراهم کرده‌اند و همچنین برپایی موزه «لوور» در تهران دانست و افزود: طبیعتا برپایی نمایشگاه‌های در حاشیه موزه ملی از جمله لوور و آثار زرین در جذب این جمعیت تاثیر گذار بوده است.


موزه ملی ایران که دربرگیرنده آثار دوران پیش از تاریخ، ایران باستان و دوران اسلامی است، این روزها میزبان آثاری از موزه لوور فرانسه و هفت اثر زرین شامل صورتک قوچ تپه‌حصار، جام کلاردشت، پلاک زیویه، جام مارلیک، حلقه قدرت ارجان، دستبند زرین مرصع جوبجی استان خوزستان و تکوک همدان است.


۵۶ اثر لوور به همراه عکس‌هایی از عباس کیا رستمی از فضای این موزه در بخش دوران اسلامی موزه ملی و هفت اثر زرین در طبقه همکف موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده است.


موزه ملی در خیابان سی تیر تهران واقع شده و ساعت بازدید آن هر روز از ۸ صبح تا ۱۷ است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات مرحله مقدماتی اول کاپ جهانی به میزبانی شانگهای چین در بخش تیمی ریکرو درحالی به پایان رسید که کمانداران ایران در بخش مردان با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی پس از استراحت در دور نخست بازی‌های حذفی در دور دوم به مصاف تیم آمریکا رفتند و با نتیجه ۵ بر یک شکست خوردند و از صعود به مراحل بالاتر بازماندند .

تیم ریکرو بانوان نیز با ترکیب مبینا فلاح، یسنا پورماهانی و حوریه حاجی حسینی هر چند در دور نخست بازی‌های حذفی به مصاف تیم قزاقستان رفت و با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید اما در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تیم کره‌جنوبی شکست خورد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

البته در جریان این رقابتها تیم میکس ریکرو کشورمان با ترکیب فائز محمدی و مبینا فلاح با امتیاز ۱۳۲۷ در رده پانزدهم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را ارتقا ببخشد.

بهزاد پاکزاد سرمربی سابق تیم ملی ریکرو ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص حضور ملی پوشان کشورمان و ارزیابی عملکرد انها در مرحله اول و دوم جام جهانی چین اظهار داشت: کیفیت این مدل مسابقات همیشه بالاست و خوشبختانه رکوردهایی که به ثبت رسید نشان داد تیم خوبی داریم که نوید بخش روزهای خوب برای ریکرو ایران خواهد بود. باید بپذیریم که در رشته‌های رکوردی حرف اول و آخر را رکوردها می‌زنند چون از همین مسیر است که آرام آرام ورزشکاران می‌توانند خودشان را به مدال‌های جهانی و المپیک نزدیک کنند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت تیم ملی جهت کسب سهمیه المپیک پاریس گفت: کاپ جهانی ترکیه که خرداد برگزار خواهد شد آخرین رویدادی است که بچه‌های ما باید برای رسیدن به پاریس تلاش کنند. رقابت با رقبای جهانی طبیعتا سخت‌تر است اما این تنها راه ماست و باید همه توان‌مان را بگذاریم تا ریکرو هم نماینده در المپیک داشته باشد. حریف‌ مان قوی هستد درست؛ ولی بچه‌های ما هم نشان دادند از شرایط خوبی برخوردارند که امیدوارم شاهد موفقیت آنها در کاپ جهانی ترکیه باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی ریکرو با بیان اینکه برگزاری اردوهای مشترک خارجی قطعا در این مسیر به تیم ملی کمک خواهد کرد؛ توضیح داد: اردوهای خارجی یک حسن مهم دارند آنهم این است که کمانداران ما این فرصت را دارند تا بتوانند با سایر کمانداران خارجی تمرین کنند و دوست شوند. این پیوند دوستی که بین انها برقرار می‌شود باعث خواهد شد که استرس بچه‌های ما کاهش پیدا کند و یا از بین برود. اصولا شما زمانی که صرفا با رقیب خود مسابقه می‌دهید کار سخت تری دارید تا اینکه بخواهید با دوست خود به رقابت بپردازد.

پاکزاد در پایان درمورد عملکرد مربی کره‌ای تیم ملی ایران گفت: فرقی ندارد مربی ایرانی باشد یا خارجی در هر شکل باید به آنها زمان داد و بر اساس آن عملکردشان را مورد قضاوت قرار داد. این زمان دادن در ایران حداقل باید ۴ سال باشد. البته در کشورهای پیشرفته در این رشته وقتی حرف از ۴ سال بزنید خنده‌شان می‌گیرد. قهرمان المپیک توکیو در ریکرو درست ۱۰ سال با یک مربی کار کرده که موفق شد طلای این بازیها را کسب کند. مربی کره ای تیم ملی ایران هم تا این لحظه خوب کار کرده اما برای ارزیابی دقیق‌تر باید به او فرصت داد.

کد خبر 6094077

دیگر خبرها

  • بازدید از موزه فاطمی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) رایگان شد
  • بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س) رایگان شد
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • گلبالیست های اردبیلی فاتح لیگ یک کشور
  • بررسی شرایط تیروکمان برای ورود به المپیک/ رکورد خوب، شرایط سخت
  • هوای ۶ شهر اصفهان سالم است/ شاخص زرین‌شهر بر مدار نارنجی آلودگی