Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:04:25 GMT

سفیر آمریکا در مسکو: روسیه باید مسئولیت پذیر باشد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۳۷۰۸

سفیر آمریکا در مسکو: روسیه باید مسئولیت پذیر باشد

مسکو - ایرنا - سفیر آمریکا در روسیه اعلام کرد که اخراج دیپلمات های روسی از کشورش، حامل این پیام است که مسکو باید در مقابل اقداماتش مسئولیت پذیر باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری راسیا سودنیا، «جان هانتسمن جونیور» گفته است: اقدام امروز آمریکا برای اخراج 60 روس از کشورش، گسترده ترین اخراج دیپلماتیک میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه، افراد اخراج شده از نظر آمریکا دیپلمات نبوده بلکه افسران اطلاعاتی روسیه در خاک آمریکا بوده اند، اعلام کرد: ما آماده ایم که با روسیه همکاری کنیم و روابط خود را ارتقا بخشیم.
سفیر آمریکا در روسیه ادامه داد: این اتفاق زمانی می افتد که روسیه در قبال اقداماتی که انجام می دهد، مسئولیت پذیر باشد و بداند که رفتارش در جهان بدون پاسخ نمی ماند.
به گزارش ایرنا، 14 کشور عضو اتحادیه اروپا به همراه آمریکا، کانادا و اوکراین امروز شماری از دیپلمات های روس را در حمایت از لندن در خصوص موضوع مسمومیت سرگئی اسکریپال اخراج کردند؛ تعداد کشورها در حال افزایش است.
سرگئی اسکریپال 66 ساله جاسوس پیشین روسیه که در انگلیس زندگی می‌کرد، چندی پیش به همراه دخترش، بی‌هوش بر روی یک نیمکت در مرکز خریدی در شهر سالزبری پیدا شد.
براساس گزارش رسانه‌های انگلیس، حال هر دو وخیم است و مامور پلیسی که آن‌ها را پیدا کرد، در بیمارستان بستری است.
اسکریپال در سال 2010 هنگام تبادل جاسوس میان آمریکا و روسیه به انگلیس پناهنده شد که در آن، مسکو چهار جاسوس خود را با 10 جاسوس آمریکا مبادله کرد.
وی پیش‌تر مامور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد، او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ‌ام.آی.6 گزارش داده است.
مقامات انگلیس ادعا می‌کنند که اسکریپال براثر تماس با ماده سمی اعصاب ساخت روسیه، به‌شدت بیمار شده است.
روسیه از انگلیس خواسته است که با مدرک صحبت کند و بدون مدرک روسیه را متهم به این کار نکند.
انگلیس بدون ارایه مدرک، دو هفته پیش 23 دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرد و در مقابل روسیه نیز علاوه بر اخراج 23 دیپلمات انگلیس از تعطیلی شورای انگلیس در مسکو خبر داد.
ترزا می نخست وزیر انگلیس پس از واکنش شدیدتر روسیه به انگلیس، اعلام کرد که تدابیر دیگری به کار خواهیم بست.
اروپام ** 1346*شبس*1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آمريكا اخراج ديپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت

به گزارش جام جم آنلاین ازمرکز اطلاع رسانی فلسطین، دانشجویان درب موزه را به روی سفیر آلمان بستند، سپس در حالی که سفیر در حال فرار بود شعار‌هایی در محکومیت موضع آلمان در حمایت از نسل کشی در غزه سر دادند.

تعداد بازدید : 4 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تعداد بازدید : 3 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانشجویان در شعار‌های خود از سازمانی که به سفیر آلمان اجازه این بازدید را داده بود، انتقاد کردند، زیرا برلین در جنگ غزه که در آن ده‌ها هزار فلسطینی به شهادت رسیده و زخمی شده اند و ۶۰ درصد ساختمان‌های غزه منهدم شده اند، از تل آویو حمایت کرده است.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ببینید | اخراج سفیر آلمان از سوی دانشجویان دانشگاه بیرزیت
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • واکنش تند دانشجویان به حضور سفیر آلمان در موزه فلسطین | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه