رازهای درونی خود را با خورشیدی که انتخاب میکنید کشف کنید!+ تصاویر
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۳۷۵۰
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر چه نمی توان به طور کامل به نتیجه تست ها اطمینان کرد اما می توان ادعا نمود که نتایج این تست ها دستکم درصدی از واقعیات شخصیت ما را بیان خواهند کرد. برای مثال شکل ها و فرم های مورد علاقه ما از ویژگی های پنهان شخصیتی ما خواهند گفت و روانشناسی رابطه ای و تست های روانشناسی ترسیمی از تست های شخصیت شناسی مرسومی هستند که مورد استفاده کارشناسان قرار می گیرند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در تصویری که در بالا می بینید اشکالی از خورشید را ارایه کرده ایم که با انتخاب هر یک به عنوان گزینه مطلوب خود می توانید معنای انتخابتان را در ادامه مطلب مشاهده نمایید. خورشید همواره نقش مهمی در ادیان و فرهنگ ها در طول تاریخ داشته است. پس می توان ادعا کرد که می تواند معیار خوبی برای فاش کردن برخی از ویژگی های شخصیتی شما باشد.
اگر گزینه انتخابی شما خورشید شماره یک باشد، ویژگی شخصیتی غالب شما این است که همیشه مثبت فکر می کنید و به دنبال راهی برای موفقیت بیشتر و بهبود شرایط خود هستید. شما به راحتی از هدف خود دست برنمی دارید و همیشه تلاش می کنید روی حرف و باور خود ایستادگی کنید. شما به معنای واقعی کلمه نیمه پر لیوان را می بینید.این رویکرد به زندگی نه تنها شما را انعطاف پذیر می سازد بلکه شما را به یک دوست خوب تبدیل می کند که می توانید در هر شرایطی به عزیزان خود کمک کنید. شما به گشت و گذار و سفر علاقه زیادی دارید اما گاهی اوقات برای این که به دیگران آسیب نرسانید سعی می کنید تنها باشید. این موضوع به شما امکان می دهد که اطرافیانتان را غربال کنید و تنها عده معدودی که دوستان خوبی هستند در کنار شما باقی بمانند.
اگر گزینه دوم را انتخاب کرده اید باید بدانید که دو چیز مهم در زندگی شما وجود دارد: حریم و فضای خصوصی و احترام از جانب دوستان و عزیزان. بیشتر درون گرا هستید تا برونگرا. البته از دیگران فاصله زیادی نمی گیرید اما کمی محافظه کاری می کنید. ویژگی های شخصیتی خوب و ساده مانند صداقت و مهربانی برایتان خیلی مهم هستند و در مواقع سخت در کنار دوستان و عزیزانتان خواهید بود. به همین دلیل بهتر از مواظب کسانی که قصد سوء استفاده از این ویژگی شخصیتی شما را دارند را داشته باشید. به حس ششم خود اعتماد کنید زیرا این حس شما را از قرار گرفتن در چنین شرایطی دور نگه خواهد داشت.
گزینه سوم را انتخاب کرده باشید یعنی این که شما انسان باهوش، کنجکاو و پر دل و جرأتی هستید و به ماجراجویی و دانستنی های جدید علاقه دارید. شما بسیار صادق و روراست هستید و به دلیل روشنفکر بودن دوست ندارید قضاوت هایی زودهنگام و بدون بررسی همه جوانب داشته باشید. قدرت رهبری در شما موج می زند و به خوبی می توانید دیگران را هدایت کنید. افراد دیگر به طور کامل بر روی حس تشخیص درست از نادرست شما تکیه کرده و دیدگاه های هوشمندانه شما را می پذیرند.
با انتخاب گزینه چهارم شما نشان می دهید که ویژگی اصلی شخصیتی شما پرانرژی بودن و تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر شماست. شما همیشه مشتاق موقعیت ها و چالش های جدید هستید و با مهیا شدن شرایط برای یک تجربه جدید هیجان زده شده و انرژی زیادی پیدا می کنید. شما زندگی را دوست دارید و به همین دلیل سعی می کنید تا نهایت حد ممکن زندگی کرده و از ان لذت ببرید. به همین دلیل در زندگیتان اهداف بزرگی دارید و از این اهداف دست نمی کشید.
اگر گزینه پنجم را انتخاب کرده اید باید بدانید که شما توانایی و اشتیاق زیادی برای کمک به دیگران و حل مشکلاتشان دارید. از کمک به افرادی که دچار مشکل شده اند لذت می برید و گاهی اوقات دیگران شما را مانند یک قهرمان نگاه می کنند زیرا ترجیح می دهید برای انجات دیگران و جهان اطرافتان دست به فداکاری بزنید. شما برای دیگران الهام بخش بوده و آن ها را به زندگی امیدوار می کنید. انسان باهوشی هستید اما همیشه افکارتان را با دیگران به اشتراک نمی گذارید.
افرادی که این گزینه را انتخاب می کنند افراد شاد و خوش مشربی هستند که از کوچکترین چیزها در زندگی خود نیز لذت می برند. هر مانعی که بر سر راه این افراد قرار می گیرد تنها دلیلی برای یادگیری بیشتر است. این افراد از انتقاد سازنده استقبال می کنند و همیشه در مراوده با دیگران سعی می کنید جو شاد و لذت بخشی را ایجاد کنید. اطرافیان فکر می کنند که این افراد قابل اعتماد بوده و به مهارت های رهبری آن ها باور دارند.
اگر گزینه هفتم را انتخاب کرده اید باید بدانید که اهداف جدید شما را وسوسه می کند و برای رسیدن به این اهداف دست به هر کاری می زنید. شما اهداف بسیار زیادی دارید که یک بار زندگی برای رسیدن به تمامی آن ها کافی نخواهد بود. اگر می خواهید رویاهای اصلی تان به واقعیت بدل شوند باید بر روی مهم ترین این اهداف تمرکز کنید. دیگران شما را فردی بانشاط، پرانرژی و صبور می بینند که دست کشیدن از هدف را بلد نیست. شما همواره تاثیر مثبتی بر روی دیگران دارید.
شما نیز اگر گزینه هشتم را انتخاب کرده اید باید بدانید که صبور بودنتان رشک برانگیز است. لجاجت نمی کنید و به راحتی ناراحت نمی شوید. شما تفکرات بسیار منطقی و بالغی دارید و در مورد همه چیز کامل فکر کرده تا از اشتباه کردن خودداری نمایید. اگر چه عشق و دیگر احساسات برای شما بسیار مهم هستند اما سعی می کنید به منطق و استدلال منطقی و البته هوش خود تکیه کنید.
منبع: روزیاتو
انتهای پیام/
شخصیت شناسی از روی عکس خورشید!منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: جالبترین ها روانشناسی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
فرارو- روانشناسان مختلفی به تحلیل شخصیت "صدام حسین" دیکتاتور اسبق عراق پرداخته اند. یکی از شناخته شدهترین آنان "جرولد مورتون پست" روانپزشک و تحلیلگر سابق سیا بود که در برخی از منابع از او به عنوان ابداع کننده "روانشناسی سیاسی" نیز یاد شده است.
قسمت اول گزارش فرارو با عنوان "آیا صدام حسین واقعا "دیوانه خاورمیانه" بود منتشر شد. در گزارش اول به بررسی نظرات مورتون پست درباره صدام پرداخته شد. در ادامه قسمت دوم گزارش را میخوانیم:
دیدگاههای روانکاوانه دیگر درباره صداماز دیگر روانشناسانی که به بررسی ویژگیهای روانی صدام پرداخته اند میتوان به "اوبری ایملمن" دانشیار روانشناسی در دانشگاه سنت جانز در امریکا اشاره کرد.
از دید او صدام حسین را میتوان از نظر روانکاوانه در قالب سندرم "خودشیفتگی بدخیم" توصیف کرد. مولفههای اصلی این سندرم خودشیفتگی بیمارگونه، ویژگیهای ضد اجتماعی، ویژگیهای پارانوئید و پرخاشگری بدون محدودیت است.
او در این باره نوشته است: "صدام حسین خودشیفتگی بیمارگونه را از خود نشان میدهد الگویی شخصیتی که با بزرگ نشان دادن بیش از اندازه خود و اعتماد به نفس بیش از حد شناخته میشود تا حدی که فرد را از همدردی با درد و رنج آنان ناتوان میسازد. افراد دارای این ویژگیها عاری از همدلی و رنج انسانی هستند که به آنان اجازه میدهد تا به همان راحتی که میخواهند دشمنان خود را وحشیانه حذف کرده و علیه مردم خود دست به جنایت بزنند".
او میافزاید: "چنین رهبران بی پرنسیب (فاقد اصول) و خودشیفتهای با احساس غرور و خودپسندیای که دارند نسبت به رفاه و آسایش حال دیگران بی تفاوت هستند. آنان میل به استثمار دیگران را دارند و یا دست کم انتظار دارند از سوی دیگران برسمیت شناخته شده یا مورد توجه ویژه قرار گیرند بدون آن که مسئولیتهای متقابلی را بپذیرند. نادیده گرفتن حقوق دیگران و گرایش به نادیده گرفتن قراردادها در آنان دیده میشود. آنان اعمال متهورانه را با خیال پردازیهای گسترده و تعصبات صریح توجیه میکنند. این نظر توصیفی این عده ممکن است به عنوان افراد فاقد "سوپرایگو"* (فراخود) توصیف شوند که نشان دهنده بی وجدان بودن و بی اخلاق بودن در قبال سایرین است. این افراد، غیر وفادار و استثمارگر ویژگیهای مشترکی با شیادان و شارلاتانهای جامعه دارند. آنان نسبت به قربانیان شان کینه توز بوده و آنان را تحقیر میکنند. آنان در شیوههای نفوذ اجتماعی مهارت دارند.
آنان به بیگناهی تظاهر میکنند و در فریب دادن مکارانه دیگران با جذابیت و زرنگی شان مهارت دارند. جهت گیری اصلی آنان خیانت کردن به دیگران است و استدلال شان این است: "پیش از آن که آنان با شما این گونه رفتار کنند شما با آنان این گونه رفتار کنید". آنان با سبک حیله گرانه شان مدام درمحاسبات شان نقشه کشیده و دیگران را دستکاری میکنند. آنان خودمحور هستند نسبت به نیازها و حقوق دیگران بی تفاوت بوده و در شکار افراد ضعیف و آسیب پذیر مهارت دارند. آنان فاقد احساس گناه واقعی هستند و وجدان اجتماعی اندکی دارند و اصولا فرصت طلبانی هستند که از فریب دادن سایرین لذت میبرند و به دلیل سهل اغوا شدن سایرین آنان را تحقیر میکنند".
ایملمن در ادامه تحلیل خود درباره ویژگیهای روانی صدام به ویژگیهای "ضد اجتماعی" (سایکوپاتیک) در او پرداخته و مینویسد:" وجدان اجتماعی ضعیف افراد خودشیفته بدخیم اساسا توسط منفعت شخصی اداره میشود. رهبر خودشیفته بدخیم همچون صدام با انگیزههای قدرت و خود بزرگ بینی هدایت میشود. با این وجود، غیر اخلاقی بودنش به او اجازه میدهد تا از عقاید اصولی و اعتقادات عمیق دیگران (برای مثال از ارزشهای مذهبی یا شور ملی) برای تحکیم قدرت خود سوء استفاده کند.
مواجهه چنین افرادی با تهدید مجازات منصرف شان نمیکند. آنان به شکل منحصر بفردی در برابر انگیزههای اقتصادی، تحریمها یا هر فشار دیگری که فاقد زور و استفاده از قوه قهریه باشد مقاومت میکنند. آنها دارای ویژگیهای ضد اجتماعی و اساسا حریص هستند. آنان احساس میکنند زندگی حق شان را به آنان نداده و دیگران سهمی بیش از حق شان دریافت کرده اند. بنابراین، حسادت میل به انتقام جویی در وجودشان برانگیخته میشود و آرزوی گرفتن چیزی را دارند که از آن محروم شده اند. از دید آنان تنها با در اختیار داشتن قدرت میتوان به این حق دست یافت".
ایملمن اشاره میکند در پسنمایی بزرگتر از شخصیت رهبرانی چون صدام ذهنیت پارانوئیدی و باور آنان به تحت محاصره قرار گرفتن وجود دارد و به همین خاطر چنین افرادی منزوی هستند. او مینویسد: "افرادی که در رأس قدرت هستند و دچار خودشیفتگی بدخیم و پارانوئیدند، تشنه قدرت، بی اعتماد و کینه توز نسبت به سایرین و هم چنین به شدت حسود هستند. آنان جنگ طلب بوده و میل بیرحمانهای برای انتقام از دیگران و پیروز شدن بر آنان دارند. آنان بدخواهیای که درون خود احساس میکنند را به دیگران نسبت میدهند. باورهای آزاردهنده آنان ممکن است ابعادی تقریبا هذیانی به خود بگیرد. ویژگی بارز پارانویای بدخیم جهت گیری شدید نسبت قدرت و نیاز همزمان به مقاومت در برابر همه تاثیرات خارجی است.
این افراد سرسختانه به استقلال و اعتقاد به ارزش شخصی خود میچسبند. آنان انتقاد از خود را دارای انگیزه بدخواهانه به منظور تضعیف عزت نفس و خنثی کردن استعدادهای شان و تسلیم شدن در مقابل اراده دیگران قلمداد میکنند. این رهبران امتیازات کمی میدهند و تمایل دارند تا جایی که لازم است خشونت را تشدید کنند و تا زمانی که دیگران تسلیم نشوند از تسلیم شدن خودداری میکنند. با این وجود، این رهبران بدخواه محدودیتها پیش روی شان برای دستیابی به جاه طلبیهای شان را تشخیص میدهند".
همانندیهای روانی صدام با هیتلرفردریک ال کولیج" و "دنیل ال سگال" پژوهشگران دانشگاه کلرادو با انجام پژوهشی که در نشریه روانشناسی نظامی در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد به این نتیجه رسیدند که صدام بسیاری از مولفههای اختلال شخصیتی "آدولف هیتلر" را داشته اگرچه از نظر آنان ویژگی سادیستی (دگرازار گرایانه) در صدام قویتر از هیتلر بوده است. آنان در مقاله خود در این باره نوشته اند: "به نظر میرسد که یک مجموعه اختلال شخصیتی تحت عنوان چهار بزرگ برای این دو دیکتاتور وجود داشته و آنان سادیست، ضد اجتماعی، پارانوئید و خودشیفته بودند. هم چنین مشخص شد که صدام احتمالا برخی از صفات یا ویژگیهای اسکیزوفرنی پارانوئید که در آن ذهن بیمار با واقعیت منطبق نیست را داشته است. پیامدهای دیپلماسی و مذاکره با افرادی با چنین مشخصات شخصیتی این گونه بیان میشود:"او مردی خطرناک با تسلیحات خطرناک است".
آنان میافزایند: "افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید به طور فراگیر نسبت به دیگران بی اعتماد و مشکوک هستند و انگیزههای دیگران را معمولا بدخواهانه تفسیر میکنند. افراد مبتلا به این اختلال معمولاً تصور میکنند که افراد دیگر از آنان سوء استفاده میکنند، به آنان آسیب میرسانند یا آنان را فریب میدهند حتی اگر هیچ گونه شواهدی برای حمایت از این دیدگاه شان وجود نداشته باشد. آنان در مورد وفاداری و امانتداری دوستان و اطرافیان شان دچار سوء ظن هستند. این الگو قطعا با شخصیت صدام انطباق دارد.
جلسه معروف او در سال ۱۹۷۹ میلادی با حضور نخبگان حزبی و مقامهای ارشد شاهدی قوی است که نشان میدهد او دچار پارانویا بود. در آن جلسه او در حال سیگار کشیدن است و بیش از ۲۰۰ مقام عراقی در حال گوش دادن به سخنان اش هستند. او اعلام میکند که خائنانی در میان آنان هستند و دستور بازداشت شان را صادر میکند. او در آن جلسه اغلب میخندد و لبخند میزند. اعضای حزب به عنوان خیانتکار معرفی شده و به طور علنی تحقیر شده و برای اعدام از صفوف دیگر اعضا بیرون کشیده میشوند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضداجتماعی نسبت به دیگران دچار بی اعتنایی فراگیر هستند و مرتبا حقوق آنان را زیرپا میگذارند و نسبت به اقدامات آسیب زای خود برای دیگران احساس گناه نمیکنند. هم چنین، افراد خودشیفته ای، چون هیتلر و صدام همدلی کمی با دیگران دارند و یا اصولا احساس همدلیای با سایرین ندارند.
افراد مبتلا به اختلال شخصیت سادیستی دارای الگوی فراگیر رفتار ظالمانه، تحقیرآمیز و پرخاشگرانه هستند. آنان از رنج روحی و جسمی دیگران لذت میبرند، دروغ میگویند و به دیگران آسیب میرسانند و یا با استفاده از ایجاد ارعاب دیگران را وادار به انجام خواستههای خود میکنند. سادیستها از ظلم یا خشونت فیزیکی به منظور تسلط بر یک رابطه استفاده میکنند و کنترلهای رفتاری ضعیفی دارند. از این رو نیز نمونههای فراوانی در زندگی و اقدامات صدام نشان دهنده وجود این گونه اختلالات شخصیتی است. افراد پارانوئید اغلب بی اعتمادی و سوء ظن خود را به دیگران القا میکنند که هسته اصلی شخصیت و سازوکار دفاعی مرکزی آنان است. آنان از طریق فرافکنی تهمت آمیز و بدخواهانه خود به دیگران تهدیدهایی را در جایی ایجاد میکنند که ممکن است قبلا وجود نداشته باشد.
درمان بیماران پارانوئید به شکلی غیرعادی دشوار است. با این وجود، افراد پارانوئید اغلب به طور شهودی به برخی افراد بیش از دیگران اعتماد دارند. در مذاکرات اولیه با صدام بر سر تسلیحات کشتار جمعی او احتمالا به برخی از مقامهای دولتی بیش از دیگران اعتماد داشته است مانند اعتماد بیشتر به ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مقایسه با اعتماد کمتر به عبدالله ولیعهد عربستان سعودی یا اعتماد بیشتر به کالین پاول وزیر امور خارجه امریکا در مقایسه با اعتماد کمتر به جورج بوش رئیس جمهور وقت امریکا. معدود مقامهای ارشد جهان که صدام ممکن بود برای مذاکره به آنان اعتماد پیدا میکرد باید صاحب قدرت میبودند.
افراد پارانوئید به افراد ضعیف اعتماد ندارند. ویژگیهای ضد اجتماعی صدام عدم همدلی با دیگران، انتقام جویی و نترس بودن او در برابر تحریمها و مجازاتها همگی باعث میشدند که مذاکرات با او فوق العاده دشوار شود. به نظر میرسید که صدام به نادیده گرفتن نظر بازرسان تسلیحاتی افتخار میکرد. این رفتار تا حد زیادی ناشی از الگوی شخصیت ضداجتماعی او بود. کاملا قابل پیش بینی بود که صدام به بازرسی تسلیحاتی بازرسان به عمثابه یک میدان نبرد مینگریست. انگیزههای او بدون شک ایجاد خشم و تحقیر بازرسان خارجی بود".
گردآوری و ترجمه: نوژن اعتضادالسلطنه
منابع:
Coolidge, Frederick L. , Segal Daniel L. (۲۰۰۷) , Was Saddam Hussein Like Adolf Hitler? A Personality Disorder Investigation, Military Psychology.
Immelman, Aubrey (۲۰۰۳) , The Psychological Profile of Saddam Hussein, Unit for Study of Personality in Politics.
Post, Jerrold M. (۱۹۹۱) , Saddam Hussein of Iraq: A Political Psychology Profile, Political Psychology, Vol.۱۲, No.۲, pp. ۲۷۹-۲۸۹