Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-در ادامه موج اخراج دیپلماتهای روس از کشورهای غربی، آلمان، فرانسه و لهستان، کانادا و آمریکا و چند کشور دیگر اتحادیه اروپا اعلام کردند تعدادی از دیپلماتهای روسیه باید خاک این کشورها را ترک کنند.

در ادامه موجه اخراج دیپلماتها و سفرای روسی از کشورهای غربی، 14 کشور دیگر اروپایی به همراه کانادا و آمریکا به صورت همزمان و هماهنگ شده اعلام کردند که تعدادی از دیپلماتهای روسی  را از خاک خود اخراج خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، فرانسه و لهستان اعلام کردند که هرکدام 4 دیپلمات روسیه را در ارتباط با مساله سرگئی اسکریپال جاسوس روس تبار انگلیسی اخراج خواهند کرد. 

دولت آلمان هم دقایقی بعد اعلام کرد که 4 نفر از دیپلماتهای روسیه را اخراج خواهد کرد.

پس از این کشورها، دولت اوکراین، دانمارک، چک و تعدادی دیگر هم به جمع کشورهای اروپایی پیوستند. کی‌یف اعلام کرد 13 دیپلمات، دولت چک 3 و دانمارک 2، لیتوانی 3، لتونی یک و ایتالیا نیز 2 دیپلمات روسی را اخراج خواهند کرد.

دولت استونی هم وابسته نظامی روسیه در پایتخت این کشور، هلند 2 دیپلمات و آلبانی نیز 2 دیپلمات روس را اخراج کرده است.

فنلاند، رومانی و کرواسی نیز اعلام کردند هرکدام یک دیپلمات روس را از کشورشان اخراج می‌کنند.

پیش از این دولت انگلیس 23 دیپلمات روس را بعد از اتفاقی که برای سرگئی اسکریپال در این کشور رخ داد اخراج کرده بود.

صبح امروز دولتهای اروپایی لتونی، استونی، لیتوانی و لهستان به خاطر همین موضوع سفرای روسیه در کشورهایشان را احضار کرده بودند. 

دولت آمریکا هم اعلام کرده است که 48 دیپلمات سفارت روسیه و 12 دیپلمات این کشور که در سازمان ملل مستقر هستند تا 7 روز آینده باید خاک ایالات متحده را ترک کنند. به دنبال این اقدام آمریکا، دولت کانادا نیز اعلام کرد که 4 دیپلمات روس باید خاک این کشور را ترک کنند. کانادا همچنین اعلام کرد که برای 3 دیپلمات روس که قرار بود به زودی به دیپلماتهای روسیه در اتاوا اضافه شوند روادید صادر نخواهد کرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس بعد از اقدام هماهنگ کشورهای اروپایی ضمن استقبال این اقدامات گفت که این تصمیم کشورهای اروپایی به این منظور بود که روسیه بداند نباید قوانین بین المللی را نقض کند.

درحالیکه پیش از این گفته شده بود 14 کشور اروپایی دیپلماتهای روس را اخراج کردند ترزا می در اظهاراتش گفت که 18 کشور اروپایی تصمیبم گرفتند که بیش از 100 افسر اطلاعاتی روسیه را از کشورهایشان اخراج کنند.

انگلیس مدعی است که دیپلماتهای روسیه در پوشش اقدامات دیپلماتیک کارهای اطلاعاتی انجام می‌دهند.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته‌اند که در روسیه تولید می‌شود. آنها در حال حاضر در بیمارستان بستری هستند و حالشان وخیم اعلام شده است. 

روابط میان روسیه و غرب به دنبال پیوستن کریمه در سال 2014 به مسکو رو به تیرگی رفت و غرب، مسکو را به مداخله در شرق اوکراین متهم کرد و چندین دور تحریم علیه روسیه وضع کرد که البته مسکو تمامی این اتهامات را رد کرده است و اقدامات متقابلی را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/م

فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اولین جلسه دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید برگزار و پیرامون موضوع سیاست خارجی و مباحث مربوط به تقابل نظامی بازدارنده ایران در برابر اسرائیل تبادل نظر و گفتگو شکل گرفت.

محمود واعظی رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در ابتدای این جلسه گفت: خاورمیانه همواره منطقه‌ای پر اهمیت بوده و به همین دلیل دولت‌های بزرگ همواره برای حضور و نفوذ در امور و اداره آن مداخله می‌کردند.

 از این روی  دوجنگ مداخله جویانه و بسیار مهم آمریکا با کشور‌های افغانستان و عراق  سود و منفعتی برایش به ارمغان نیاورد و به همین دلیل به دنبال ایجاد و بسط جنگ با ایران که اسرائیل با اقدامات مشمئز کننده خود به دنبال آن بود، نیست.

وی افزود: ژئوپلتیک منطقه در حال تغییرات اساسی است و این تغییرات بر روی کشور‌های منطقه نیز اثر کرده و کشور‌های عربی منطقه به رهبری عربستان سعودی می‌خواهند به سمت توسعه اقتصادی بروند و از همین روی به دنبال آرامش وحفظ ثبات و امنیت درمنطقه است.

واعظی در ادامه گفت: نقش آفرینی و کنشگری فعال و موثر ایران در  منطقه در راستای امنیت سازی وثبات موجب افزایش نقش و قدرت ایران خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تا قبل از ۷ اکتبر تمام آمریکا و کشور‌های اروپایی به دنبال تضعیف و تنبیه روسیه در جنگ  اوکراین بودند، اما پس از حمله کوبنده حماس به رژیم صهیونیستی، خاورمیانه و مسئله فلسطین موضوع اول جهان شد و موضوع اوکراین به حاشیه رفت و روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد.

دیگر خبرها

  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • قدردانی کودکان غزه از تحصن ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا و کانادا
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند