Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای شهریور ماه سال 96 سازمان بهزیستی کشور را در این بسته خبری مشاهده کنید.

 

زنگ خطر افزایش شمار زنان سرپرست خانوار به صدا درآمده است

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش منطقه‌ای روز ملی خانواده که یکشنبه بیست و ششم شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: خانواده اساسی ترین بنیان هر جامعه‌ای است و نقش اصلی را در موفقیت فرزندان و جامعه پذیر کردن آن ها ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنگ خطر افزایش شمار زنان سرپرست خانوار به صدا درآمده و این میزان نسبت به دهه گذشته 2 برابر رشد کرده است.

وی افزود: اگر ساز و کار شکل‌گیری و راهبرد خانواده در حاکمیت به درستی برنامه ریزی شود، می‌توانیم به داشتن جامعه‌ای پویا و سالم امیدوار باشیم.

محسنی بندپی ادامه داد: توانمندسازی و تکریم زنان از جمله موارد مورد نیاز یک خانواده‌ موفق است و در واقع می‌توان گفت که همان گونه که اثرات توسعه بر سلامت اجتماع ملموس است، مسأله توانمندسازی زنان و احترام به آنان نیز اثرات قابل توجهی را بر حفظ بنیان خانواده دارد.

بهزیستی کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که روز سه‌شنبه بیست هشتم شهریور ماه سال 96  برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط فعلی که مفهوم بسیاری از واژه ها تغییر کرده است، باید سیاست‌های مقابله با آسیب‌ها نیز تغییر کند.

وی افزود: در جهان کنونی واژه توسعه دیگر به مفهوم توزیع ثروت و عدالت نیست و بر اساس نظریه های جدید، شادی و شادمانی بی دغدغه مردم جای آن را گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش قابل تأمل سازمان بهزیستی کشور در پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی گفت: بهزیستی کانون پیشگیری از آسیب های اجتماعی و در کنار مردم بودن است و کارمندان این سازمان در جهت کاهش آسیب‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

 

برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی یک مسکن موقت است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که روز سه‌شنبه بیست و هشتم شهریور ماه سال 96 برگزار شد، اظهار کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی کشور از جمله اقدامات موثری است که در کاهش آسیب های اجتماعی نقش و جایگاه ویژه ای دارد و باید توسعه یابد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برخورد با عوارض آسیب‌های اجتماعی تنها به عنوان یک مسکن موقت عمل می‌کند و در صورت عدم شناسایی ریشه آسیب های اجتماعی، معضلات گسترده تری شکل می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر آسیب های اجتماعی به مرحله‌ای رسیده است که باید همه ارکان نظام برای مقابله، کنترل و کاهش آن بسیج و به طور جدی وارد عمل شوند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با ریاست مقام معظم رهبری برگزار شد، 5 اولویت از جمله معضلات حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و در نهایت شناسایی مناطق حاد، بحرانی و جرم خیز برای آسیب‌های اجتماعی تعیین شد.

جهانگیری گفت: ما باید با تکیه بر توان و تخصص نخبه‌های کشور، در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و معضلاتی که در حال حاضر روبه گسترش هستند، اقدام کنیم.

 

معتادان متجاهر در مراکز سرپناه شبانه احساس امنیت ندارند

حمیدرضا شمسی معاون توسعه و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران در نشست خبری که روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور ماه سال 96 برگزار شد، اظهار کرد: شرایط نامساعد کمپ ها، شلترها و سایر مراکزی که به عنوان سرپناه معتادان متجاهر محسوب می‌شوند، باعث شده تا این افراد در فصل زمستان حضور در خیابان های شهر را به حضور در مراکز خدماتی ترجیح دهند.

معاون توسعه و امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران گفت: معتادان متجاهر به لحاظ ذهنی، نسبت به مراکز ارائه خدمات، خوشبین نیستند و از حضور در این فضاها احساس امنیت نمی‌کنند.

وی افزود: از مجموع ۴۰۵۰ نفر از معتادان متجاهر در طرح غربالگری، تنها ۳۹۰ نفر از مراکز DIc مربوط به دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی، ۲۵۰ نفر از خدمات شلتر(سرپناه شبانه و مددسرا) و ۴۹ نفر از کمپ های مربوط به سازمان شهرداری تهران استفاده کردند.

معاون توسعه و امور پیشگیری بهزیستی استان تهران با اشاره به عدم استقبال معتادان متجاهر از سایر مراکز ارائه خدماتی، تصریح کرد: ایمن سازی مراکز فوق باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا این افراد در سرمای زمستان و گرمای تابستان، حضور در محوطه بیرون از مراکز خدماتی را به آن ها ترجیح ندهند.

 

5 درصد معتادان متجاهر را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در نشست خبری با موضوع معتادان متجاهر که روز دوشنبه بیست و هفتم شهریور ماه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس طرح غربالگری معتادان متجاهر که طی دو مرحله و برای 8 هزار نفر اجرا شد، بیش از دوسوم این افراد دارای سواد موثر هستند.

وی افزود: در فاز اول اجرای طرح غربالگری معتادان متجاهر از سوی سازمان بهزیستی کشور، 4 هزار و 29 نفر و در فاز دوم 4 هزار و 5 نفر جمع آوری و ساماندهی شدند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تهران، توسط 3 دستگاه نیروی انتظامی، قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور به اجرا درآمد.

باقری ادامه داد: هروئین با 897 نفر مصرف کننده، شیشه با 515 نفر، تریاک با 460 نفر و حشیش با 77 نفر، مخدر گل با 9 نفر به ترتیب جزء مواد مخدر مصرفی معتادان متجاهر بودند.

وی افزود: 205 نفر از معتادان متجاهری که در مرحله دوم طرح غربالگری سازمان بهزیستی تحت درمان قرار گرفتند، شامل اتباع بیگانه می شود و این تعداد 5 درصد آمار کل معتادان متجاهر را شامل می شود.

 

پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی راهبرد نخست سازمان بهزیستی

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی که روزسه‌شنبه بیست و هشتم شهریور ماه سال 96 برگزار شد، اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی با اجرای برنامه های پیشگیری مدار و مداخله به هنگام در خصوص سایر آسیب‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و با جدیت به این روند ادامه می دهد.

وی افزود: پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی، راهبرد نخست سازمان بهزیستی کشور است و در حال حاضر 5 هزار تیم اجتماع محور با انجام اقدامات پیشگیرانه در سایر مناطق کشور از وقوع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کنند و رفع معضلات اجتماعی از جمله دغدغه های مشترک مردم و مسئولان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور با برخورداری از حضور 22 هزار نیروی متخصص و کارآمد و همچنین با استفاده از تحقیقات علمی و به روز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خدمات ارائه می‌کند.

70 درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

احمد خاکی معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران روز بیست و نهم شهریور ماه سال 96 با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان و کودکان متکدی از جمله دغدغه های مشترک مردم و فعالان اجتماعی سازمان های مردم نهاد و سازمان بهزیستی کشور است، اظهار کرد: این طرح از 5 شهریور ماه سال جاری، با مدیریت فرمانداری تهران در حال اجرا است.

خاکی با بیان اینکه تا کنون حدود 1000 کودک در طرح ساماندهی شناسایی شده اند که 260 نفر از آنها به مراکز نگهداری از کودکان کار و خیابان منتقل شده اند، گفت:20 درصد از این جمعیت را دختران و 80 درصد آنها را پسران تشکیل می دهند.

وی افزود:از نوزاد تا نوجوان 17 ساله در میان کودکان شناسایی شده وجود دارد و بیشترین کودکان که به مراکز بهزیستی منتقل شده اند از سن 7 تا 12 سال هستند، که دختران به مرکز شهدای افسریه و پسران به مراکز بعثت و یاسر منتقل شدند.

خاکی خاطر نشان کرد: حضور 4 نوزاد در میان کودکان شناسایی شده از جمله نکات قابل توجه ساماندهی کودکان کار و خیابان است که 3 نوزاد توسط فردی به جز مادر اصلی برای تکدی گری مورد سو استفاده قرار می گرفتند،البته در حال حاضر هر 4 نوزاد در مراکز شیرخوارگاه آمنه و ترکمانی نگهداری می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران بیان کرد: بیش از 70 درصد کودکانی که در طرح ساماندهی این دوره شناسایی شدند از اتباع بیگانه هستند، و از مجموع 30 درصد کودکان با تابعیت ایرانی، بیش از 90 درصد آنها ساکن تهران نیستند و تنها در این شهر کار می کنند و یا به گدایی مشغول هستند.

انتهای پیام/

مهمترین اخبار بهزیستی در شهریور 96

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گف: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان