Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری، 154 فقره تصادف در جاده های استان رخ داده است.

به گزارش شامگاه دوشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ حسین محمدپور با اعلام این مطلب افزود: بر اثر این تصادفات، 13 نفر از هموطنان در دم جان سپرده اند و 200 نفر نیز مجروح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی مدت یادشده، نزدیک به سه میلیون نفر با بیش از 619 هزار دستگاه خودرو وارد استان شده اند که این میزان ورود نسبت به زمان مشابه گذشته، 23 درصد افزایش داشته است.
وی خستگی ناشی از رانندگی طولانی مدت را عاملی برای افزایش احتمال بروز تصادفات ذکر و اضافه کرد: لازم است رانندگان علاوه بر انجام استراحت کافی در طول سفر، از سرعت زیاد و انحراف به چپ نیز خودداری کنند.
سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان نیز گفت: از زمان اجرای طرح نوروزی تا پنجم فروردین ماه جاری، تصادفات جرحی در استان نسبت به مدت مشابه قبل، 24 درصد افزایش داشته است.
وی تصادفات خسارتی را نیز طی مدت یادشده دارای افزایش 10 درصدی عنوان و تصریح کرد: توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی و تجاوز به چپ اصلی ترین دلیل تصادفات بوده اند.
طرح نوروزی پلیس گیلان همزمان با سراسر کشور و همگام با سایر نیروها برای خدمات‌رسانی، ایجاد آرامش، افزایش نشاط و تسهیل در آمد و شد شهروندان، از 24 اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 14 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
در راستای اجرای این طرح، یک‌هزار و 370 گشت پلیس گیلان در ایام نوروز امسال خدمات‌رسانی می کنند. همچنین 482 راهدار در قالب 41 اکیپ راهداری با 274 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در راهداری های 16 گانه در جاده های استان استقرار یافته اند. 600 نفر نیروی نجات‌گر داوطلب جمعیت هلال احمر گیلان و یک هزار و 500 نفر نیروی داوطلب جوان نیز در طرح نوروزی امسال شرکت دارند.
7294/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيروي انتظامي تصادفات جاده اي گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۵۷ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک روزه در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرائم در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان گیلان اجرا شد، از شناسایی و دستگیری ۵۷ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تأکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

دیگر خبرها

  • قاتل ۴۱ ساله در رشت دستگیر شد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • به دام افتادن کیف قاپ غیربومی در رشت
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار