Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه های دیدار تیم ملی اران و سیرالئون همچنان ادامه دارد.

طرفداری- بر اساس نامه خانم یوهانسن، رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون احتمال دارد پیروزی 4 بر 0 تیم ملی ایران برابر سیرالئون تبانی بوده باشد. در متن نامه از کمیته تفحص تبانی فیفا درخواست شده تا به وضعیت این دیدار رسیدگی کند.

به نقل از BBC، ایران که در جام جهانی 2018 با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شده است در تهران 4 بر 0 مقابل تیم ملی سیرالئون پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما عیسی یوهانسن، رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون ادعا می کند این تیم بدون رضایت او برای این بازی راهی ایران شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون در نامه فیفا نوشت:

از کمیته تفحص تبانی فیفا درخواست دارم تا تحقیق کند که این بازی تدارکاتی با هماهنگی چه کسی برگزار شده است.

ترکیب تیم سیرالئون در بازی با ایران تفاوت زیادی با ترکیب اصلی اش داشت و به نظر می رسید فقط چند بازیکن جوان برای تفریح به ایران سفر کرده بودند. خانوم یوهانسن می گوید وقتی متوجه این بازی شدم که این تیم به ایران رسیده بود و ادعا می کند به جای فدراسیون یک انجمن شهری برای این بازی تصمیم گرفته است.

ایران طبق یک نظر فردی از سوی معاون فدراسیون، کریستوفر کامارا تصمیم به این بازی گرفته و او کاملاً بی اطلاع بود.

کامارا در این باره می گوید:

یک جعل امضاء صورت گرفته است. من اصلا مکاتبه بدوی را ندیدم.

فدراسیون فوتبال ایران مدعی شد اگر قضیه را می دانست این بازی را لغو می کرد. اما به محض این که هواپیمای بازیکنان سیرالئون فرود آمد، تغییر موضع داده و گفت چاره ای به جز برگزاری این بازی نداریم.

مهدی تاج دو روز قبل از برگزاری بازی به خانم یوهانسن نامه ای نوشت و اظهار داشت:

لغو این بازی هزینه های سنگینی را به فدارسیون ایران تحمیل خواهد کرد و تمام برنامه های درنظر گرفته شده برای جام جهانی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

خانم یوهانسن در نامه اشاره کرده است که فقط به خاطر روابط بلندمدت با ایران حاضر به موافقت با این بازی شده اما به طور جدی این قضیه را پیگیری خواهد کرد.

در بخشی از نامه خانم یوهانسن به فیفا آمده است:

واقعاً درباره اتفاقات اخیر نگران هستم. ترس من از این است که موارد مشابهی قبل از این اتفاق نیز روی داده باشد که از آن بی اطلاع باشم.

سیرالئون بعد از 9 ماه با یک تیم درجه یک آسیایی بازی کرد. ایران در جام جهانی 2018، با اسپانیا به عنوان قهرمان جام جهانی 2010، پرتغال به عنوان قهرمان جام ملت های اروپا و مراکش به عنوان قهرمان آفریقا دیدار خواهد داشت.

فیفا در سال 2008 نیز احتمال تبانی فوتبال سیرالئون را بررسی کرده بود. حالا خانم یوهانسن می خواهد بازی با ایران نیز در کمیته تفحص تبانی مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۴۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران

تارنمای فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم ملی فوتسال ایران به ویژه کاپیتان این تیم پرداخت.

به گزارش مشرق، پیروزی پرگل تیم ملی فوتسال ایران مقابل قرقیزستان باعث صعود این تیم به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد و مهم‌تر اینکه شاگردان وحید شمسایی مجوز صعود به جام جهانی ازبکستان را هم کسب کردند. بعد از این بازی تارنمای فیفا با تمجید از عملکرد این تیم به گل زیبای اصغر حسن‌زاده، کاپیتان تیم ایران از روی نقطه پنالتی پرداخت.

در بخشی از این گزارش آمده است:

ایران با نتیجه ۶ بر یک قرقیزستان را شکست داد و به ازبکستان ۲۰۲۴ رسید. در این بازی علی اصغر حسن‌زاده و مهدی کریمی خیره‌کننده بودند.

ایران برای نهمین دوره متوالی به جام جهانی فوتسال رسید. علی اصغر حسن‌زاده در پیروزی ۶ بر یک در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بازی کرد و قرقیزستان را در تمام مدت عذاب داد. او گلزنی کرد و ۲ پاس گل داد.

تیم ملی ایران فردا- هفتم اردیبهشت- از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ازبکستان خواهد رفت. در دیگر بازی این مرحله تایلند و تاجیکستان از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه با هم روبه‌رو می‌شوند تا تکلیف دو تیم صعود کننده به فینال ۹ اردیبهشت مشخص شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • تاکید فدراسیون فوتبال: تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی ها نباید رایگان باشد
  • تأکید فدراسیون فوتبال؛ تماشای بازی‌ها نباید رایگان باشد
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان