Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@15:19:30 GMT

پیش بینی نتانیاهو درباره آینده برجام

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۴۰۸۴

پیش بینی نتانیاهو درباره آینده برجام

به گزارش جهان نيوز، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه جزئیاتی از گفت‌وگوهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با وزیران خارجه فرانسه و آلمان که به قدس سفر کرده‌اند، منتشر کرد.

بنا بر این گزارش، نتانیاهو به این دو دیپلمات ارشد اروپایی اعلام کرده که در صورتی که در توافق هسته‌ای با ایران «تغییرات اساسی» صورت نگیرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) یعنی در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های ایران، از برجام کناره‌گیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مقام‌های اسرائیلی، وی در این دیدار شروط ترامپ یعنی مرتبط شدن توافق با برنامه موشکی ایران، دسترسی بدون محدودیت به اماکن نظامی ایران و رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران را تکرار کرده و گفته در صورت عدم تحقق این شروط، آمریکا توافق هسته‌ای را ترک می‌کند.

این رسانه اسرائیلی به نقل از نتانیاهو نوشته است: «می‌توانید درباره اینکه این اقدام چیز خوبی است، یا چیز بدی بحث کنید، اما این واقعیت است. ایران اقتصادی کوچک است و ایالات متحده اقتصادی بزرگ.»

بنا بر این گزارش، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به نتانیاهو گفته که کشورش معتقد است «یک واقعیت با توافق هسته‌ای، بهتر از یک واقعیت بدون توافق هسته‌ای» است. نتانیاهو در پاسخ به او گفته است: «توافق ۱۹۳۸ مونیخ (با آلمان نازی) هم یک توافق بود... می‌خواهم به شما یادآوری کنم که چه بر سر توافق هسته‌ای با کره شمالی آمد.»

«ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه هم در نشست به سفرش به تهران اشاره و گزارشی درباره گفت‌وگوهایش با مقام‌های ایرانی ارائه داده است. به گفته یک مقام اسرائیلی، لو دریان گفته از اینکه در این سفر مقام‌های ایرانی در واکنش به درخواست‌های ایران در زمینه فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه موشکی «موضعی محکم» گرفته‌اند، «ناامید و ناخرسند» شده است.

رسانه‌های فرانسوی ماه گذشته همزمان با سفر لو دریان به تهران گزارش داده بودند که مقام‌های ایرانی برخورد محکمی به او داشته‌اند و درخواست مذاکره بر سر برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را رد کرده‌اند.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد

گرچه رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار داخلی و بین المللی برای پایان بخشیدن به جنگ غزه و توافق با حماس برای تبادل اسرا قرار دارد، اما مقامات کابینه راستگرای این رژیم بر ادامه جنگ تاکید دارند. 

به گزارش الجزیره، منابع آگاه صهیونیست و یک مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود از تمایل اسراییل برای ادامه جنگ غزه خبر می‌دهند. 

این منابع می‌گویند: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و خواهان توافقی برای پایان منازعه در غزه شده بود تاکید کرده است وی با هیچ توافقی که شامل پایان جنگ در غزه شود موافقت نخواهد کرد. 

این منابع تاکید کردند:  اگر حماس همچنان بر پایان جنگ و استقرار آتش بس دائمی در غزه تاکید کند، هیچ توافقی میان دو طرف به دست نخواهد آمد. در این صورت، اسراییل مجبور به عملیات زمینی تهاجمی به رفح خواهد شد. 

بلینکن در دیدار با مقامات ارشد صهیونیست خواستار استقرار صلح در غزه شده و تاکید کرده بود اکنون زمان رسیدن به توافق و آزادی اسرای صهیونیست از دست حماس است. 

مقامات حماس تاکید کرده اند هر گونه توافق برای تبادل اسرا میان دو طرف مستلزم تعهد به آتش بس پایدار و دائمی در غزه است و تا زمانی که این شرط محقق نشود این خطر وجود دارد که حتی پس از توافق نیز رژیم صهیونیستی به ادامه توحش خود علیه فلسطینیان ادامه دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد
  • قول نتانیاهو به بن گویر برای حمله به رفح
  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد