Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «واسيلي نبنزيا» Vasily Nebenzya سفير روسيه در سازمان ملل متحد دوشنبه شب اخراج ديپلمات هاي روس از آمريکا و سازمان ملل متحد را «تاسف بار» و «غيردوستانه» خواند.
به گزارش خبرگزاري آريا، آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد 60 ديپلمات روس را اخراج و کنسولگري روسيه در سياتل را تعطيل مي‌کند. 12 نفر از اين ديپلمات‌ها در سازمان ملل مشغول به فعاليت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين اقدام واشنگتن به بهانه مسموميت جاسوس روس‌تبار پناهنده به بريتانيا صورت گرفت.
«سرگئي اسکريپال» Sergei Skripal و دخترش، چهارم مارس در بريتانيا با موادي که لندن مدعي است مواد شيميايي نظامي بوده، مسموم شدند.
لندن مدعي است روسيه با استفاده از سلاح شيميايي «سرگئي اسکريپال» و دخترش را کشته است.
14 کشور عضو اتحاديه اروپا به همراه کانادا و اوکراين نيز روز دوشنبه در اقدامي هماهنگ با آمريکا در حمايت از لندن شماري از ديپلمات هاي روس را اخراج کردند؛ تعداد کشورها در حال افزايش است.
اين اقدام غربي ها در حالي صورت گرفت که روسيه با رد دخالتش در مسموميت اسکريپال و دخترش، اعلام کرده بود آماده همکاري با بريتانيا براي يافتن حقيقت است.
با اين وجود، لندن از ارائه شواهد در اين رابطه و همکاري با مسکو خودداري کرده است.
روابط غرب و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامي ناتو به ويژه آمريکا نزديک و حتي هم مرز روسيه در شرق اروپا، درياي بالتيک و اوضاع سوريه تيره شده است.
جدايي شبه جزيره کريمه از اوکراين و پيوستن آن به روسيه نيز در سال 2014، براساس نتايج برگزاري همه پرسي، تنش ميان روسيه و غرب را دوچندان کرده است.
آمريکا و اتحاديه اروپا از سال 2014 تاکنون مجموعه اي از تحريم هاي اقتصادي و مالي ضد روسي را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پي داشته است. ­117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ دانشگاه کاشان دراطلاعیه اعلام کرد دانشجویان اخراج شده و تعلیق شده آمریکایی و اروپایی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان پذیر می‌شوند.


رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ادامه تحصیل این دسته از دانشجویان در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان گفت: همچنین این استادان می‌توانند به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری کنند.


دکتر عباس کتابی افزود: در پی موج بیداری و آزادیخواهی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات رژیم اسرائیل، تعدادی از این دانشجویان تعلیق و اخراج شدند. برخی از اساتید این دانشگاه‌ها نیز به دلیل حمایت از دانشجویان اخراج شدند.


وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی بین المللی در پردیس بین الملل دانشگاه کاشان مشغول به تحصیل هستند،گفت: تعدادی از اساتید دانشگاه‌های خارجی نیز به عنوان اعضای هیات علمی وابسته با دانشگاه کاشان همکاری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی کرمانشاه برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • (ویدئو) اولین صحبت‌های مادر «یسنا» درباره مفقود شدن دخترش
  • ببینید | اولین توضیحات مادر یسنا درباره مفقود شدن دخترش
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود