Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:22:31 GMT

شمار قربانیان حادثه استان کمرووا روسیه به 64 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۳۵۰۱۴

شمار قربانیان حادثه استان کمرووا روسیه به 64 نفر رسید

مسکو - ایرنا - شمار قربانیان حادثه آتش سوزی در مرکز تجاری در استان کمرووا روسیه به 64 نفر رسید و در این استان سه روز عزای عمومی اعلام شد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، حریق در مرکز تجاری «زیمنیا ویشنیا» که شامگاه یکشنبه مهار شده بود بعدازظهر دوشنبه با شدت کمتری از سر گرفته شد و این مساله اقدامات برای جستجوی افراد زیر آوار در این مرکز را با مشکل مواجه کرد، اما در پایان حریق بار دیگر اطفا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: کمیته تحقیقات قضایی روسیه با انجام تحقیقات در این مرکز تجاری دستور دستگیری پنج نفر را صادر کرد و بازجویی از این افراد از جمله مدیر بخش سرگرمی های این مرکز تجاری که حریق در آن رخ داده بود، آغاز شده است.
در همین حال سوتلانا پترنکو سخنگوی کمیته تحقیقات قضایی روسیه اعلام کرد: در مورد یکی از نگهبانان مرکز تجاری «زیمنیا ویشنیا» که مسئولیت نگهبانی از مرکز سرگرمی های کودکان در این مرکز تجاری را برعهده داشت پرونده کیفری باز شده است.
خبرگزاری تاس در این مورد نوشت: سینمای طبقه چهارم مرکز تجاری کانون حریق بود و در هنگام آتش سوزی در آن بسته بود و این مساله باعث شد که افراد داخل آن که اکثرا کودک بودند زنده در آتش بسوزند یا بر اثر دود ناشی از حریق، خفه شوند.
یک دختر بچه که گفته می شود از شاهدان نجات یافته این حادثه بوده است به دوستان خود گفته، نگهبانان مانع پایین آمدن کودکان از پله های طبقه چهارم شده اند و در نتیجه قربانیان در محل آتش سوزی گرفتار شدند.
یک نگهبان دیگر این مرکز تجاری متهم شده است که هنگام آغاز آتش سوزی، سیستم هشدار حریق را از کار انداخته است.
تحقیقات گسترده از نگهبانان برای روشن شدن این مساله در جریان است.
در همین حال دولت روسیه اعلام کرده است که به خانواده هر یک از قربانیان یک میلیون روبل (حدود 14 هزار دلار) پرداخت می کند و علاوه بر آن «امان تولییف» استاندار استان کمرووا نیز وعده پرداخت 500 هزار روبل (حدود 9 هزار دلار) به خانواده هر قربانی و تامین هزینه خاکسپاری فرزندانشان را داده است.
همچنین تحقیقات گسترده درباره تخلفات فنی در این مرکز تجاری آغاز شده است و انتظار می رود در روزهای آینده نتایج اولیه این تحقیقات اعلام شود.
رسانه ها اعلام کرده اند که مرکز تجاری زیمنیا ویشنیا به طور کامل نابود خواهد شد و بازرسی های شدیدی در دیگر مراکز تجاری روسیه آغاز شده است.
اروپام*391* 1346*شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه آتش سوزي كمرووا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، شب گذشته پیکر خون‌آلود جوانی حدود ۳۷ ساله به بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافت که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود، اما معاینات اولیه پزشکان نشان داد که جوان مذکور علائم حیاتی ندارد و بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان باخته است.

بیشتر بخوانید: ربودن مرد جوان برای ۵۰ میلیارد تومان تتر توسط ۳ نفر

کادر درمانی بلافاصله ماجرا را به عوامل انتظامی مستقر در بیمارستان اطلاع دادند و لحظاتی بعد قاضی ویژه قتل عمد مشهد در جریان جنایت مسلحانه قرار گرفت. با توجه به اهمیت موضوع، قاضی دکتر صادق صفری که احتمال می‌داد انتقال‌دهندگان مجروح به مرکز درمانی نقشی در وقوع حادثه داشته باشند، بی‌درنگ دستور بازداشت افراد مظنون را تلفنی صادر کرد و سپس برای انجام تحقیقات میدانی عازم بیمارستان شد.

دقایقی بعد، با حضور قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب در مرکز درمانی، مشخص شد ضارب برادر مقتول و جوان ۳۱ ساله‌ای است که مجروح را به مرکز درمانی رسانده بود و قبل از آنکه در جریان مرگ برادر بزرگ‌ترش قرار گیرد، با دستور تلفنی مقام قضایی توسط نیروهای کلانتری قاسم‌آباد بازداشت شده بود.

طولی نکشید که با کشف ده‌ها میلیارد چک خون‌آلود در جیب مقتول، بررسی‌های تخصصی آغاز و سلاح ضارب نیز کشف شد.

در همین حال شب گذشته قاضی دکتر صفری با تایید دستگیری ضارب مسلح در مرکز درمانی گفت: بررسی‌های قضایی درباره انگیزه متهم و افشای زوایای پنهان این پرونده جنایی آغاز و مشخص شد که حادثه مذکور در بولوار امامیه منطقه قاسم‌آباد رخ داده است.

وی افزود: تحقیقات پلیسی توسط گروهی از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمد مرادی (افسر پرونده) ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228982 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • واکنش روسیه به مخالفت واشنگتن با تحقیقات دادگاه لاهه در مورد اسرائیل
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند